[1.9TDI 1Z] Dawka paliwa.
CartmanDevil, nie zwiekszyliscie dawki a zmniejszyliscie
fabrycznie w 1.9 jest 4.4 mg/R przy 90stopniach nagrzania silnika
im mniejsza wartosc tym wieksza dawka - 3.5 to jeszcze calkiem ok i tak trzeba bylo zostawic, jestem tylko ciekaw jak kolega Ci to zmienial? programem czy nastawnikiem?
przemik,
bzdury gadasz
to ze jest podany zakres 2.2-9 mg/r to jest zakres tolerancji dawki paliwa
ustaw sobie 9mg i zobaczymy czy bedziesz kozak i bedziesz mowil ze to jest ok
fabrycznie w 1.9 jest 4.4 mg/R przy 90stopniach nagrzania silnika
im mniejsza wartosc tym wieksza dawka - 3.5 to jeszcze calkiem ok i tak trzeba bylo zostawic, jestem tylko ciekaw jak kolega Ci to zmienial? programem czy nastawnikiem?
przemik,
bzdury gadasz
to ze jest podany zakres 2.2-9 mg/r to jest zakres tolerancji dawki paliwa
ustaw sobie 9mg i zobaczymy czy bedziesz kozak i bedziesz mowil ze to jest ok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
- Lokalizacja: Biłgoraj
przemik, zakres tolerancji w kotrej silnik bedzie pracowal w granicach dopuszczalnych norm, wyznaczonych przez konstruktorow, ale jak ze wszystkim nie poleca sie wpadania w skrajnosci i tak:
dawka 2.2 moze powodowac zbytnie wysilenie pompy i zbytnie podlewanie silnika paliwem
dawka 9 bedzie skutkowala zamuleniem auta
dawka 2.2 moze powodowac zbytnie wysilenie pompy i zbytnie podlewanie silnika paliwem
dawka 9 bedzie skutkowala zamuleniem auta
[quote="Adamm"]CartmanDevil, nie zwiekszyliscie dawki a zmniejszyliscie
fabrycznie w 1.9 jest 4.4 mg/R przy 90stopniach nagrzania silnika
im mniejsza wartosc tym wieksza dawka - 3.5 to jeszcze calkiem ok i tak trzeba bylo zostawic, jestem tylko ciekaw jak kolega Ci to zmienial? programem czy nastawnikiem?
Adamm jak to wkoncu jest i skad to wiadomo ze im wieksza dawka to w zeczywistosci mniejsza, ostatnio sie klucilem z gosciem co mi ustawial dawke i mowi ze mi zmniejszyl nawet na 1,8 a ja wtedy az zglupialem i mowie ze to na odwrot to on mnie wysmial. Mówi ze jak byk jednostka przy dawce to mg/R to jakim cudem mniej mg to wiecej
Prosze napisz skad bierze sie ta zamiana czy to moze kwestia oprogramowania on uzywal normalnego takiego jakby warsztatowego Vaga????
fabrycznie w 1.9 jest 4.4 mg/R przy 90stopniach nagrzania silnika
im mniejsza wartosc tym wieksza dawka - 3.5 to jeszcze calkiem ok i tak trzeba bylo zostawic, jestem tylko ciekaw jak kolega Ci to zmienial? programem czy nastawnikiem?
Adamm jak to wkoncu jest i skad to wiadomo ze im wieksza dawka to w zeczywistosci mniejsza, ostatnio sie klucilem z gosciem co mi ustawial dawke i mowi ze mi zmniejszyl nawet na 1,8 a ja wtedy az zglupialem i mowie ze to na odwrot to on mnie wysmial. Mówi ze jak byk jednostka przy dawce to mg/R to jakim cudem mniej mg to wiecej
Prosze napisz skad bierze sie ta zamiana czy to moze kwestia oprogramowania on uzywal normalnego takiego jakby warsztatowego Vaga????
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Było o tym już tyle razy, ale napiszę raz jeszcze:
Mniejsza dawka to na vagu większa cyfra im większa cyfra w stronę 9mg/r to mniejsza dawka im cyfra mniejsza w stronę 3mg/r to dawka większa, z skąd wiadomo a choćby z stąd jaka jest różnica w mocy <ok> Co do sprzętu bez względu co używał dawkowanie zawsze zmienia się w ten sam wyżej opisany sposób.
A najłatwiej jest to chyba określić w sposób 9mg/r - mieszanka uboga, 3mg/r mieszanka bogata. Jak ktoś to inaczej widzi to chętnie przeczytam
Mniejsza dawka to na vagu większa cyfra im większa cyfra w stronę 9mg/r to mniejsza dawka im cyfra mniejsza w stronę 3mg/r to dawka większa, z skąd wiadomo a choćby z stąd jaka jest różnica w mocy <ok> Co do sprzętu bez względu co używał dawkowanie zawsze zmienia się w ten sam wyżej opisany sposób.
A najłatwiej jest to chyba określić w sposób 9mg/r - mieszanka uboga, 3mg/r mieszanka bogata. Jak ktoś to inaczej widzi to chętnie przeczytam
większa dawka wcale nie oznacza większego spalania, jak miałem dawkę 1.8mg/R to spalanie na poziomie 5.7l/100km a zbyt mała dawka powoduje że silnik jest mułowaty i zanim się rozpędzi to trzeba dużo więcej czasu i wyższych obrotów a to zwiększa spalanieppawlo pisze:Pisałem jakiś czas temu w sprawie regulacji silnika to nie odpisał, specjalnie dla tego rejestrowałem się na AKP:)
A odnośnie dawki to Vag pokazuje zakres w jakim ta dawka powinna być ustawiona. Im mniej mg tym większa dawka (trochę dziwnie ale tak podobno jest). Jeśli ktoś nie liczy się z tym, że auto może mu spalać 1 litr paliwa więcej na 100km to może śmiało ustawić dawkę 2-3mg co podniesie dynamikę samochodu.
Zmiana dawki paliwa chyba nie wpłynie na przesunięcie maksymalnego momentu obrotowego tylko na obniżenie jego wartości, więc nie będzie sensu silnik wyżej kręcić, za to zużycie paliwa na niższych obrotach, oraz na biegu jałowym powinno się zmniejszyć. Oczywiście silnik będzie bardziej mułowaty.UKI_XX pisze:większa dawka wcale nie oznacza większego spalania, jak miałem dawkę 1.8mg/R to spalanie na poziomie 5.7l/100km a zbyt mała dawka powoduje że silnik jest mułowaty i zanim się rozpędzi to trzeba dużo więcej czasu i wyższych obrotów a to zwiększa spalanie
ktoś wcześniej i chyba to był Solskier pisał zanim pół postów z tego roku szlag trafił że adaptacje działają do 2500rpm a więc chyba coś się dzieje z tą charakterystyką w tym zakresie, a większy moment przy niższych obrotach przyspiesza rozpędzanie samochodu i szybciej zmieniasz bieg na wyższy czyli krócej trzymasz na mniejszym biegu czyli wyższych obrotach <ok>
a co do zużycia paliwa na jałowym biegu to ustawiona dawka nie ma praktycznie żadnego znaczenia, no chyba że jest tak ustawiona że telepie silnikiem a zużycie paliwa na biegu jałowym zależy jedynie od obrotów i temp. oraz kondycji silnika <ok>
a co do zużycia paliwa na jałowym biegu to ustawiona dawka nie ma praktycznie żadnego znaczenia, no chyba że jest tak ustawiona że telepie silnikiem a zużycie paliwa na biegu jałowym zależy jedynie od obrotów i temp. oraz kondycji silnika <ok>
ile nie da się przez ECU tyle można przesuwając nastawnik, ale jak ktoś czepiał się nastawnika to ciężko trafić z dobrym ustawieniem bo albo silnik będzie mułowaty albo będzie brał wiadrami paliwo albo jedno i drugie...
jak wrócę do Polski to pochwale się aktualnym spalaniem (tankowanie pod korek + lewarek + odpowietrznik) przy dawce gdzieś między 1.8-2.1 mg/R (ogólnie jeżeli przy dawce wg VAG BS000 rzędu 9-11 spalanie jest wyższe jak 6l oznacza że albo ktoś pchał łapy tam gdzie nie powinien albo powinien nauczyć się jeździć)
ustawiając dawkę powyżej 3mg/R samochód staje się bardziej mułowaty a przy dawce poniżej 2mg/R silnik może nierówno pracować na jałowych obrotach ale jest na to posta rada a mianowicie zwiększenie obrotów jałowych z 850 na 900 <ok>
jak wrócę do Polski to pochwale się aktualnym spalaniem (tankowanie pod korek + lewarek + odpowietrznik) przy dawce gdzieś między 1.8-2.1 mg/R (ogólnie jeżeli przy dawce wg VAG BS000 rzędu 9-11 spalanie jest wyższe jak 6l oznacza że albo ktoś pchał łapy tam gdzie nie powinien albo powinien nauczyć się jeździć)
ustawiając dawkę powyżej 3mg/R samochód staje się bardziej mułowaty a przy dawce poniżej 2mg/R silnik może nierówno pracować na jałowych obrotach ale jest na to posta rada a mianowicie zwiększenie obrotów jałowych z 850 na 900 <ok>
U mnie a vagu dawke na rozgrzanym silniku pokazywalo 1 mg/R i silnik pracowal normalnie ale musialem zmienic dawke bo tak jak piszesz pali ok 8-9l na 100km ale kopyto ma nie powiem zmniejszylem teraz dawke na 3.6 i zobaczymy jak bedzie za spalaniem :?: A jak mam taka mala regulacje to prawdopodobnie cos bylo grzebane? wiem ze pompa byla ruszana ale tak juz kupilem od niemca. mam tez dosc spore korekty na cylindrach wydaje mi sie ze to przez wtryski.