Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Dawka paliwa.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 30 wrz 2008, 08:32

CartmanDevil, nie zwiekszyliscie dawki a zmniejszyliscie

fabrycznie w 1.9 jest 4.4 mg/R przy 90stopniach nagrzania silnika

im mniejsza wartosc tym wieksza dawka - 3.5 to jeszcze calkiem ok i tak trzeba bylo zostawic, jestem tylko ciekaw jak kolega Ci to zmienial? programem czy nastawnikiem?

przemik,

bzdury gadasz

to ze jest podany zakres 2.2-9 mg/r to jest zakres tolerancji dawki paliwa

ustaw sobie 9mg i zobaczymy czy bedziesz kozak i bedziesz mowil ze to jest ok

tadeuszob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 sie 2008, 12:35
Lokalizacja: okolice Torunia

Post autor: tadeuszob » 30 wrz 2008, 08:40

Witam. CartmanDewil przecierz ty dawke zmniejszyles a nie zwiekszyles i pali ci wiecej? 3.5mg to byla dobra dawka, nic dziwnego ze jest teraz slabszy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 wrz 2008, 09:21

Na poczatek podłącz Vag-a i sprawdź parametry silnika czyli jaka temp widzi ECU, kont wtrysku i dawka ale w Bassic Seting. Mozesz miec tez uszkodzony czujnik temp paliwa w pompie i tez bedzie duzo palił.

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 30 wrz 2008, 16:03

Hmm no jak juz mowilem moge podpiac kts'a nie Vag-a , to powiedzcie jaka temp, kont wtrysku, i dawka powinna byc? A ten czujnik temp paliwa to jaka mniej wiecej cena? Ciezko go wymienic??

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 30 wrz 2008, 16:42

Adamm pisze:podany zakres 2.2-9 mg/r to jest zakres tolerancji dawki paliwa
A co to jest zakres tolerancji dawki paliwa... mozesz cos wiecej napisac... tolerancji przez co ? przez pompe?? przez ECU ??

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 30 wrz 2008, 19:51

przemik, zakres tolerancji w kotrej silnik bedzie pracowal w granicach dopuszczalnych norm, wyznaczonych przez konstruktorow, ale jak ze wszystkim nie poleca sie wpadania w skrajnosci i tak:

dawka 2.2 moze powodowac zbytnie wysilenie pompy i zbytnie podlewanie silnika paliwem
dawka 9 bedzie skutkowala zamuleniem auta

Chaquira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 26 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: Skawina

Post autor: Chaquira » 27 paź 2008, 11:31

[quote="Adamm"]CartmanDevil, nie zwiekszyliscie dawki a zmniejszyliscie

fabrycznie w 1.9 jest 4.4 mg/R przy 90stopniach nagrzania silnika

im mniejsza wartosc tym wieksza dawka - 3.5 to jeszcze calkiem ok i tak trzeba bylo zostawic, jestem tylko ciekaw jak kolega Ci to zmienial? programem czy nastawnikiem?


Adamm jak to wkoncu jest i skad to wiadomo ze im wieksza dawka to w zeczywistosci mniejsza, ostatnio sie klucilem z gosciem co mi ustawial dawke i mowi ze mi zmniejszyl nawet na 1,8 a ja wtedy az zglupialem i mowie ze to na odwrot to on mnie wysmial. Mówi ze jak byk jednostka przy dawce to mg/R to jakim cudem mniej mg to wiecej :|
Prosze napisz skad bierze sie ta zamiana czy to moze kwestia oprogramowania on uzywal normalnego takiego jakby warsztatowego Vaga????

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 paź 2008, 13:00

Było o tym już tyle razy, ale napiszę raz jeszcze:

Mniejsza dawka to na vagu większa cyfra im większa cyfra w stronę 9mg/r to mniejsza dawka im cyfra mniejsza w stronę 3mg/r to dawka większa, z skąd wiadomo a choćby z stąd jaka jest różnica w mocy <ok> Co do sprzętu bez względu co używał dawkowanie zawsze zmienia się w ten sam wyżej opisany sposób.

A najłatwiej jest to chyba określić w sposób 9mg/r - mieszanka uboga, 3mg/r mieszanka bogata. Jak ktoś to inaczej widzi to chętnie przeczytam :-)

ferdek84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 mar 2009, 14:50
Lokalizacja: Kuryłówka

Post autor: ferdek84 » 10 mar 2009, 16:01

witam. miałem problem z podnoszenim obrotów na goracym silniku po odpaleniu i okazało się, ze miałem 2 razy za dużą dawke paliwa ustawioną. miałem 2.20 a facet ustawił mi na 4.60..czyli zwiększając wartość liczbową zmniejszył dawke paliwa :roll: dziwne, ale tak musi byc..

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 mar 2009, 17:46

ppawlo pisze:Pisałem jakiś czas temu w sprawie regulacji silnika to nie odpisał, specjalnie dla tego rejestrowałem się na AKP:)

A odnośnie dawki to Vag pokazuje zakres w jakim ta dawka powinna być ustawiona. Im mniej mg tym większa dawka (trochę dziwnie ale tak podobno jest). Jeśli ktoś nie liczy się z tym, że auto może mu spalać 1 litr paliwa więcej na 100km to może śmiało ustawić dawkę 2-3mg co podniesie dynamikę samochodu.
większa dawka wcale nie oznacza większego spalania, jak miałem dawkę 1.8mg/R to spalanie na poziomie 5.7l/100km a zbyt mała dawka powoduje że silnik jest mułowaty i zanim się rozpędzi to trzeba dużo więcej czasu i wyższych obrotów a to zwiększa spalanie :-/

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 10 mar 2009, 18:30

UKI_XX pisze:większa dawka wcale nie oznacza większego spalania, jak miałem dawkę 1.8mg/R to spalanie na poziomie 5.7l/100km a zbyt mała dawka powoduje że silnik jest mułowaty i zanim się rozpędzi to trzeba dużo więcej czasu i wyższych obrotów a to zwiększa spalanie :-/
Zmiana dawki paliwa chyba nie wpłynie na przesunięcie maksymalnego momentu obrotowego tylko na obniżenie jego wartości, więc nie będzie sensu silnik wyżej kręcić, za to zużycie paliwa na niższych obrotach, oraz na biegu jałowym powinno się zmniejszyć. Oczywiście silnik będzie bardziej mułowaty.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 mar 2009, 19:00

ktoś wcześniej i chyba to był Solskier pisał zanim pół postów z tego roku szlag trafił że adaptacje działają do 2500rpm a więc chyba coś się dzieje z tą charakterystyką w tym zakresie, a większy moment przy niższych obrotach przyspiesza rozpędzanie samochodu i szybciej zmieniasz bieg na wyższy czyli krócej trzymasz na mniejszym biegu czyli wyższych obrotach <ok>

a co do zużycia paliwa na jałowym biegu to ustawiona dawka nie ma praktycznie żadnego znaczenia, no chyba że jest tak ustawiona że telepie silnikiem :-P a zużycie paliwa na biegu jałowym zależy jedynie od obrotów i temp. oraz kondycji silnika <ok>

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 03 lip 2009, 18:59

witam panowie a moze ktos mi powiedziec czy dawke mozna regulowac kompem w calym zakresie od 2 do 9 :?: bo ja moge dac tylko od 1 do 4.6 a dalej nie da rady :-( kat wtrysku wacha mi sie niedzy 47 a 49 czyli w normie :?:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 lip 2009, 19:43

ile nie da się przez ECU tyle można przesuwając nastawnik, ale jak ktoś czepiał się nastawnika to ciężko trafić z dobrym ustawieniem bo albo silnik będzie mułowaty albo będzie brał wiadrami paliwo albo jedno i drugie...

jak wrócę do Polski to pochwale się aktualnym spalaniem (tankowanie pod korek + lewarek + odpowietrznik) przy dawce gdzieś między 1.8-2.1 mg/R (ogólnie jeżeli przy dawce wg VAG BS000 rzędu 9-11 spalanie jest wyższe jak 6l oznacza że albo ktoś pchał łapy tam gdzie nie powinien albo powinien nauczyć się jeździć)

ustawiając dawkę powyżej 3mg/R samochód staje się bardziej mułowaty a przy dawce poniżej 2mg/R silnik może nierówno pracować na jałowych obrotach ale jest na to posta rada a mianowicie zwiększenie obrotów jałowych z 850 na 900 <ok>

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 03 lip 2009, 20:06

U mnie a vagu dawke na rozgrzanym silniku pokazywalo 1 mg/R i silnik pracowal normalnie ale musialem zmienic dawke bo tak jak piszesz pali ok 8-9l na 100km ale kopyto ma nie powiem ;-) zmniejszylem teraz dawke na 3.6 i zobaczymy jak bedzie za spalaniem :?: A jak mam taka mala regulacje to prawdopodobnie cos bylo grzebane? wiem ze pompa byla ruszana ale tak juz kupilem od niemca. mam tez dosc spore korekty na cylindrach wydaje mi sie ze to przez wtryski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl