Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Trudności z odpaleniem gorącego silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
vikus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:55
Lokalizacja: Ciechanów

[B4 ABK] Trudności z odpaleniem gorącego silnika

Post autor: vikus » 29 cze 2009, 22:06

Witam wszystkich.

Przyszły upalne dni i zaczęły się kłopoty z zapalaniem auta.

Po nocy i dłuższym postoju pyka od pierwszego strzału.

Problem pojawia się gdy po jeździe po mieście temperatua wzrośnie do ok 95 stopni. Wyskoczę do sklepu na 5 minut i po powrocie mam wielkie kłopoty z odpaleniem na benzynie (na gazie pali lepiej). Gdy temperatura po jeździe wynosi mniej niż 90 stopni niema problemu z odpaleniem na benie.

I teraz tak:

- czujnik temp. wtrysków (przełącznik termiczny) wymieniony i wentylatory ładnie włączają się po wyłączeniu zapłonu
- zapłon ustawiony
- paliwo jest ;).

Czy ma ktoś może jakiś pomysł?

Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 29 cze 2009, 22:57

vikus pisze:Problem pojawia się gdy po jeździe po mieście temperatua wzrośnie do ok 95 stopni. Wyskoczę do sklepu na 5 minut i po powrocie mam wielkie kłopoty z odpaleniem na benzynie (na gazie pali lepiej). Gdy temperatura po jeździe wynosi mniej niż 90 stopni niema problemu z odpaleniem na benie.
Sprawdziłeś niebieski czujnik temperatury (2 pinowy) w kroćcu głowicy ?

podejrzewam ze owy czujnik się zawiesza (Rezystancja nie maleje pod wpływem temp) stad problem z odpalenie ciepłego (gorącego silnika)

ramzes11mirek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 02 lut 2008, 12:23
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: ramzes11mirek » 30 cze 2009, 19:55

a gdzie ten czujnik znajduje się w audi 80 b3 1.8??

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 30 cze 2009, 20:57

witam. ten biały od spodu :-)

vikus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:55
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 02 lip 2009, 21:54

Witam!

Czujnik raczej jest nowy ale zmierzyłem opór i przy około 90 stopni ma 244Ohm natomiast gdy temperatura wzrasta do jakichś 95 jest to już 161Ohm. Czy powinna być aż tak wielka różnica?

Jeszcze jedno spostrzeżenie:

mam starą cewkę którą wymieniłem niecały rok temu bo wogóle rzucił palenie i jak ją założę to zapala i od razu gaśnie. Wnioskuję po tym że to właśnie cewka nawala przy wysokiej temp bo jak tylko przestygła i założyłem ją spowrotem to ładnie odpalił.

Mam jeszcze jedną wątpliwość. To już by była druga cewka przez ok 20000km. Co jest nie tak?

Pozdro...

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 02 lip 2009, 23:05

vikus pisze:Czujnik raczej jest nowy ale zmierzyłem opór i przy około 90 stopni ma 244Ohm natomiast gdy temperatura wzrasta do jakichś 95 jest to już 161Ohm. Czy powinna być aż tak wielka różnica?
opór poprawny.

zasada działania w uproszczeniu (pomijam tolerancję wykonania czujnika oraz użytego multimetru):
20*C - 2000-3000 Ohm
90*C - 200-300 Ohm
vikus pisze:mam starą cewkę którą wymieniłem niecały rok temu bo wogóle rzucił palenie i jak ją założę to zapala i od razu gaśnie. Wnioskuję po tym że to właśnie cewka nawala przy wysokiej temp bo jak tylko przestygła i założyłem ją spowrotem to ładnie odpalił.

Mam jeszcze jedną wątpliwość. To już by była druga cewka przez ok 20000km. Co jest nie tak?
W ABK są cewki które czesto padają czarekj kiedyś o tym pisał że chyba te kanciaste cewki padają jak muchy.

Jest to mozliwe ze cewka jak sie nagrzeje to nie nie daje iskry stąd problemy z odpaleniem. jak ostygnie to zapali.

Napisz do Czarka to On Ci dokładnie powie jak to jest z tymi cewkami <ok>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 lip 2009, 11:05

Kolego powiedz czy masz LPG u siebie :?:

vikus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:55
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 03 lip 2009, 22:28

Witam!

Mam LPG ale nie wiążę tej przypadłości z pozostającym gazem w dolocie czy nieszczelności zaworu w parowniku.

Dziś to samo więc odkręciłem cewkę i tylna jej ściana była bardzo gorąca. Więc przekręciłem zapłon, włączyłem klimę i ochłodziłem cewkę przy wiatrakach ok 3 minut. Założyłem i odpalił od pierwszego strzału.

Dziś zamówiłem cewkę BERU.

Pozdrawiam
Viki81

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 lip 2009, 18:19

widmo pisze:Napisz do Czarka to On Ci dokładnie powie jak to jest z tymi cewkami
Dzięki za uznanie. Ja wożę drugą cewkę razem z kołem zapasowym. Niestety "ten typ tak ma". W większości przypadków powodem uszkodzeń cewek jest źle ustawiony zapłon lub sprawdzanie iskry metodą "na masę".
W rzeczy samej to pada tylko moduł zapłonowy, ale jego cena jest praktycznie taka sama jak kompletnej cewki.

vikus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:55
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 08 lip 2009, 08:14

Witam!

Wczoraj przyszła ceweczka i teraz hula.

Pytanie tylko bo 2 tygodnie temu ustawiałem zapłon ale na tej nie do końca sprawnej cewce. Czy muszę znowu go ustawić? Mam spory kawałek do magika który mi go ustawia i chciałbym być pewien czy to konieczne.

Pozdro...

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 08 lip 2009, 08:53

vikus pisze:Czy muszę znowu go ustawić? Mam spory kawałek do magika który mi go ustawia i chciałbym być pewien czy to konieczne.
Teoretycznie nie musisz. Ja bym z nową cewką do tego elektryka nie jechał, bo nieumiejętnie ustawiając zapłon może zepsuć i tą. No chyba, że elektryk wie co robi.

ramzes11mirek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 02 lut 2008, 12:23
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: ramzes11mirek » 09 lip 2009, 11:31

A czy w audi 80 b3 1.8 też może to być wina cewki? Bo wymieniłem ten czujnik i nie pomogło

vikus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:55
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 15 lip 2009, 22:12

Jutro jadę do koleżki (mechanik) i będziemy razem ustawiać zapłon względem procedury.

Jednak pojawił się dzis problem. Oglądałem koło zamachowe z latarką w ręku i nie znalazłem żadnego znaku. Ani 0 ani |. Jedyne co widać przez wziernik to obudowa docisku i jej śruby.

Moje auto to rok 92' z literką P czyli model 93'. Widocznie ktoś już grzebał.

I teraz pytanie czy można to zrobić na znaki z przodu silnika z koła pasowego i bloku(idealnie pokrywają się te na wału korbowego i wałak rozrządu). Pokrycie się tych znaków to rozumiem że oznacza 0. W takim przypadku jak dobrze rozumuję potrzeba na lampie ustawić kąt 6 stopni. Z lampą bez regulacji nie da się w tym przypadku dobrze ustawić zapłonu.

Proszę o skorygowanie mojego toku myślenia.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maciex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
Imię: Maciek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AAD+lpg
Lokalizacja: Konin

Post autor: maciex » 16 lip 2009, 08:34

Miałem też kiedys problem z odpalaniem włąsnie jak auto bralem z garażu odpalał za pierwszym razem wystarczyło troche pojezdzic zgasic i juz było trzeba zyłować dziada zeby odpalił z tymże u mnie regulator ciśnienia paliwa mial dziurke w membrance i ciągle był zalewany czy chodził na benz czy na gazie i nie mógl tego przepalic stąd kręcenie rozrusznikiem ale wymieniony i cyka jak trzeba. pozdro

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lip 2009, 12:05

vikus pisze:I teraz pytanie czy można to zrobić na znaki z przodu silnika z koła pasowego i bloku(idealnie pokrywają się te na wału korbowego i wałak rozrządu). Pokrycie się tych znaków to rozumiem że oznacza 0. W takim przypadku jak dobrze rozumuję potrzeba na lampie ustawić kąt 6 stopni. Z lampą bez regulacji nie da się w tym przypadku dobrze ustawić zapłonu.
Można zmierzyć promień obliczyć obwód, podzielić go przez 360 i pomnożyć przez żądaną wartość kąta. Otrzyma się odległość, którą należy odmierzyć po obwodzie koła pasowego w prawą stronę od znaku ZZ. Tylko tak możesz zmierzyć no kole pasowym wału bo na pasku wałka rozrządu trzeba policzyć trochę inaczej bo on ma przełożenie 1:2 w stosunku do wału korbowego.
Jak dobrze pamiętam to koło pasowe ma 13,5cm średnicy co daje promień 6,75.
Ob=2&#928;r
r=6,75
&#928;=3,141592654
Ob=2 &#8226; 3,141592654 &#8226; 6,75 = 42,411500829 &#8211; obwód koła
42,411500829 : 360 = 0,117809724525 - długość 1&#186; na obwodzie
0,117809724525 &#8226; 6 = 0,70685834715 ~ 0,71 cm na obwodzie od punktu zewnętrznego zwrotu tłoka

PS. Też proszę o skorygowanie mojego toku myślenia ;-)
PS2. Albo użyj kątomierza ;-)
Ale ja bym polecał odnalezienie znaków na kole zamachowym. Mam nadzieję że patrzyłeś przez tą dziurkę Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl