[All] Podwójne światło pozycji
Włodek899, umieszczanie przeciwmgłowych nisko ma rzeczywiście sens w przypadku przodu, bo mają za zadanie oświetlić Ci przede wszystkim pobocze, żebyś Ty sam dobrze widział i nie wjechał np do rowu w gęstej mgle. Świecenie nisko polepsza zasięg takich świateł na jezdni.
Światła tylne mają trochę inne zadanie, jak sam napisałeś, żeby inni widzieli Ciebie. Tutaj to nie ma znaczenia na jakiej wysokości umieścisz to światło, bo to inni mają widzieć. To światło ma dawać mocno po oczach kierowców za Tobą, więc lepiej jak jest wyżej niż niżej. Dlatego też w przepisach jest napisane, że tylne przeciwmgłowe można włączyć dopiero kiedy widoczność spadnie poniżej 50m.
No i cały czas twierdzę też, że takie przeróbki nie mają zupełnie sensu . Ale skoro ktoś bardzo chce, to chyba lepiej poświecić jedno światło wsteczne na nowe przeciwmgłowe niż dokładać coś dodatkowo.
Światła tylne mają trochę inne zadanie, jak sam napisałeś, żeby inni widzieli Ciebie. Tutaj to nie ma znaczenia na jakiej wysokości umieścisz to światło, bo to inni mają widzieć. To światło ma dawać mocno po oczach kierowców za Tobą, więc lepiej jak jest wyżej niż niżej. Dlatego też w przepisach jest napisane, że tylne przeciwmgłowe można włączyć dopiero kiedy widoczność spadnie poniżej 50m.
No i cały czas twierdzę też, że takie przeróbki nie mają zupełnie sensu . Ale skoro ktoś bardzo chce, to chyba lepiej poświecić jedno światło wsteczne na nowe przeciwmgłowe niż dokładać coś dodatkowo.
A ja mam przerobione to trochę inaczej. Mam dołożone drugie przeciwmgłowe z tyłu i działają one jako dodatkowe "stop" kiedy nie używam przeciwmgłowych - kiedy przeciwmgłowe są włączone działają tylko standardowe stopy. W ten sposób bardziej się przydają niż dodatkowe pozycyjne - chociaż te 2 przeróbki można by połączyć stosując żarówkę 2-włókową.
To już bym wolał 2 włókową żarówkę niż pozbyć się dobrego oświetlenia wstecznegoyawor pisze:Ale skoro ktoś bardzo chce, to chyba lepiej poświecić jedno światło wsteczne na nowe przeciwmgłowe niż dokładać coś dodatkowo.
ogólnie to właściwości jezdni mają to do siebie że mgła się na nich nie osadza i jest zawsze pare cm od jezdni (w pionie) gdzie światełko halo łatwo sie przedostaje.
Ale co do samego pomysłu to jestem stanowczo na nie, bo jak kolega wyzej napisał, niepotrzebne kombinowanie + irytacja innych zmotoryzowanych.
Jako policjant bym sie przyczepił
It's Your call.. jak to powiadają, jak dla mnie ORI i leave it alone
Ale co do samego pomysłu to jestem stanowczo na nie, bo jak kolega wyzej napisał, niepotrzebne kombinowanie + irytacja innych zmotoryzowanych.
Jako policjant bym sie przyczepił
It's Your call.. jak to powiadają, jak dla mnie ORI i leave it alone
ale koledzy nie trzeba rezygnować ze światła cofania wystarczy zrobić z drugiej strony przeciw mgłowe jak jest z lewej dodając żarówkę a nie trzeba z kolei kasować cofania wtedy bo tam jest gotowe miejsce tylko zaślepione, a ten pomysł z dodatkowym stopem jest super a jeszcze tylko powiedzcie ile można mieć stopów z tyłu :?: 4 czy 5 :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Częstochowa
ysiul pisze:ale koledzy nie trzeba rezygnować ze światła cofania wystarczy zrobić z drugiej strony przeciw mgłowe jak jest z lewej dodając żarówkę a nie trzeba z kolei kasować cofania wtedy bo tam jest gotowe miejsce tylko zaślepione, a ten pomysł z dodatkowym stopem jest super a jeszcze tylko powiedzcie ile można mieć stopów z tyłu :?: 4 czy 5 :?:
<osohozi>
Mam fajnego pomysła ale niestety niezbyt legalny
Dać na pedał hamulca drugi wyłącznik stopu trochę poniżej pierwszego i ten drugi wyłącznik spiąć z przeciwmgielnymi światłami z tyłu
Efekt będzie taki że jak lekko nasiskamy na hamulec to palą się tylko ori stopy a jak mocniej depniemy to załączą się dodatkowo przeciwmgłowe
Co Wy na to ?
Zrobił bym coś takiego u siebie ale jak Wy Koledzy byście się czuli jadąc za kimś takim ? - przoszę o dużo opini na ten temat
Oraz co na to "niebiescy komandosi"
Dać na pedał hamulca drugi wyłącznik stopu trochę poniżej pierwszego i ten drugi wyłącznik spiąć z przeciwmgielnymi światłami z tyłu
Efekt będzie taki że jak lekko nasiskamy na hamulec to palą się tylko ori stopy a jak mocniej depniemy to załączą się dodatkowo przeciwmgłowe
Co Wy na to ?
Zrobił bym coś takiego u siebie ale jak Wy Koledzy byście się czuli jadąc za kimś takim ? - przoszę o dużo opini na ten temat
Oraz co na to "niebiescy komandosi"