[B4 2.0 ABK+LPG] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
[B4 2.0 ABK+LPG] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Witam
Od ponad roku walczę z odpalaniem na ciepłym silniku, odpalenie silnika wygląda jakbym próbował odpalić całkowicie zalany silnik, szczególnie gdy zgaszę go na gazie.Ostatnio zauważyłem że w chwili kiedy silnik "załapie" zapalają się kontrolki na desce i po 2sek gasną.Gaz regulowany był kilkakrotnie zmieniona sonda i reduktor.Zapłon ustawiony idealnie, przekaźnik nr 30 przelutowany, sterownik działa na 100%, niebieski czujnik wymieniony.Przepływomierz też bez problemów.Zauważyłem że przy zimnym silniku łatwiej odpala i jest mocniejszy tzn. łatwiej przyspiesza.Zastanawiam czy dobrze mam podłączone przewody podciśnienia do obudowy filtra powietrza ten od kolektora i od termostatu w obudowie filtra, klapka działa bez problemu kanał też nie jest zapchany.Sam już nie wiem, najgorzej jest kiedy zgaszę silnik n przejeździe, bez dodania gazu nie odpali.
Zastanawiam się jeszcze nad cewką z modułem, zaczęło się to od momentu kiedy "elektryk" wymienił mi w.wym. cewkę ponieważ moja się spaliła na nową fakt że BERU ale czy od ABK to nie jestem pewny.Czy źle dobrana cewka może tak się objawiać?
Od ponad roku walczę z odpalaniem na ciepłym silniku, odpalenie silnika wygląda jakbym próbował odpalić całkowicie zalany silnik, szczególnie gdy zgaszę go na gazie.Ostatnio zauważyłem że w chwili kiedy silnik "załapie" zapalają się kontrolki na desce i po 2sek gasną.Gaz regulowany był kilkakrotnie zmieniona sonda i reduktor.Zapłon ustawiony idealnie, przekaźnik nr 30 przelutowany, sterownik działa na 100%, niebieski czujnik wymieniony.Przepływomierz też bez problemów.Zauważyłem że przy zimnym silniku łatwiej odpala i jest mocniejszy tzn. łatwiej przyspiesza.Zastanawiam czy dobrze mam podłączone przewody podciśnienia do obudowy filtra powietrza ten od kolektora i od termostatu w obudowie filtra, klapka działa bez problemu kanał też nie jest zapchany.Sam już nie wiem, najgorzej jest kiedy zgaszę silnik n przejeździe, bez dodania gazu nie odpali.
Zastanawiam się jeszcze nad cewką z modułem, zaczęło się to od momentu kiedy "elektryk" wymienił mi w.wym. cewkę ponieważ moja się spaliła na nową fakt że BERU ale czy od ABK to nie jestem pewny.Czy źle dobrana cewka może tak się objawiać?
Moim zdaniem masz źle ustawioną emulację sondy lambda. Prawdopodobnie jest ustawiona na "brak" lub "masa" i dlatego po zgaszeniu na LPG i próbie odpalenia na PB silnik jest zalewany paliwem.
Ustwcie emulację na "przebieg" i zawsze po jeździe na LPG tuż przed zgaszeniem należy przełączyc na PB. Zrób tak jak napisałem i opisz spostrzeżenia.
Ustwcie emulację na "przebieg" i zawsze po jeździe na LPG tuż przed zgaszeniem należy przełączyc na PB. Zrób tak jak napisałem i opisz spostrzeżenia.
Witam!
Chciałem odświeżyć temat.
Mam podobny problem. Jak autko jest ciepłe to czasami nie chce odpalić. Przekręcam kluczyk i nie chce kręcić. Zachowuje się jakby akumulator był doszczętnie rozładowany. Cofnę kluczyk, jeszcze raz odpale. Zatrzęsie się silnik i złapie ok. 1100obrótów. Jak nie dodam chociaż trochę gazu to wraz będzie się trząsł...Dodam, że czasami to samo się dzieje na zimnym silniku. Rozrusznik jest dobry, po wymianie szczotek i tulejek. Akumulator też jest nowy Bannera 62. Pisaliście, że może być wina sondy. Była wymieniana około 3 miesiące temu.
Chciałem odświeżyć temat.
Mam podobny problem. Jak autko jest ciepłe to czasami nie chce odpalić. Przekręcam kluczyk i nie chce kręcić. Zachowuje się jakby akumulator był doszczętnie rozładowany. Cofnę kluczyk, jeszcze raz odpale. Zatrzęsie się silnik i złapie ok. 1100obrótów. Jak nie dodam chociaż trochę gazu to wraz będzie się trząsł...Dodam, że czasami to samo się dzieje na zimnym silniku. Rozrusznik jest dobry, po wymianie szczotek i tulejek. Akumulator też jest nowy Bannera 62. Pisaliście, że może być wina sondy. Była wymieniana około 3 miesiące temu.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia