Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK+LPG] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

[B4 2.0 ABK+LPG] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.

Post autor: krisiun1 » 28 mar 2009, 17:12

Witam

Od ponad roku walczę z odpalaniem na ciepłym silniku, odpalenie silnika wygląda jakbym próbował odpalić całkowicie zalany silnik, szczególnie gdy zgaszę go na gazie.Ostatnio zauważyłem że w chwili kiedy silnik "załapie" zapalają się kontrolki na desce i po 2sek gasną.Gaz regulowany był kilkakrotnie zmieniona sonda i reduktor.Zapłon ustawiony idealnie, przekaźnik nr 30 przelutowany, sterownik działa na 100%, niebieski czujnik wymieniony.Przepływomierz też bez problemów.Zauważyłem że przy zimnym silniku łatwiej odpala i jest mocniejszy tzn. łatwiej przyspiesza.Zastanawiam czy dobrze mam podłączone przewody podciśnienia do obudowy filtra powietrza ten od kolektora i od termostatu w obudowie filtra, klapka działa bez problemu kanał też nie jest zapchany.Sam już nie wiem, najgorzej jest kiedy zgaszę silnik n przejeździe, bez dodania gazu nie odpali.

Zastanawiam się jeszcze nad cewką z modułem, zaczęło się to od momentu kiedy "elektryk" wymienił mi w.wym. cewkę ponieważ moja się spaliła na nową fakt że BERU ale czy od ABK to nie jestem pewny.Czy źle dobrana cewka może tak się objawiać?

Marom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 15 lut 2008, 20:58

Post autor: Marom » 28 mar 2009, 19:01

Sprawdź regulator ciśnienia paliwa czy czasami w wężyku który prowadzi pd regulatora do korektora sącego jest paliwo jeżeli tak to regulator do wymiany. Miałem takie same obiawy co ty i wymieniłem regulator zimny czy ciepły pali na szczała.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 28 mar 2009, 19:04

Regulator też wymieniony, firma Pierburg chyba.I dalej to samo.

Marom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 15 lut 2008, 20:58

Post autor: Marom » 28 mar 2009, 19:09

podłanczałeś pod kompa??

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 28 mar 2009, 19:29

tak.Wszystko w normie.Dziwne wydało mi się tylko to że podczas pracy na gazie sterownik nie widzi sondy ale pytałem gazowników to twierdzili że tak ma być.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 mar 2009, 20:32

Moim zdaniem masz źle ustawioną emulację sondy lambda. Prawdopodobnie jest ustawiona na "brak" lub "masa" i dlatego po zgaszeniu na LPG i próbie odpalenia na PB silnik jest zalewany paliwem.
Ustwcie emulację na "przebieg" i zawsze po jeździe na LPG tuż przed zgaszeniem należy przełączyc na PB. Zrób tak jak napisałem i opisz spostrzeżenia.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 28 mar 2009, 20:37

Zgadza się czarekj mam ustawioną na "masa".Podjadę do gazowników i zobaczę czy będzie poprawa.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 mar 2009, 20:38

W przypadku ABK jakikolwiek "przebieg" jest lepszy od "masy".

Awatar użytkownika
Tomi1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:53
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Tomi1989 » 03 lip 2009, 09:18

Witam!
Chciałem odświeżyć temat.
Mam podobny problem. Jak autko jest ciepłe to czasami nie chce odpalić. Przekręcam kluczyk i nie chce kręcić. Zachowuje się jakby akumulator był doszczętnie rozładowany. Cofnę kluczyk, jeszcze raz odpale. Zatrzęsie się silnik i złapie ok. 1100obrótów. Jak nie dodam chociaż trochę gazu to wraz będzie się trząsł...Dodam, że czasami to samo się dzieje na zimnym silniku. Rozrusznik jest dobry, po wymianie szczotek i tulejek. Akumulator też jest nowy Bannera 62. Pisaliście, że może być wina sondy. Była wymieniana około 3 miesiące temu.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lip 2009, 12:18

Sparwdź zapłon, u mnie pomogło.

Awatar użytkownika
Tomi1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:53
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Tomi1989 » 03 lip 2009, 12:27

Zapłon był już 2x ustawiany. Za 1x strasznie falowały mi obroty i elektromechanik mi ustawiał go. Potem, przy regeneracji parownika ponownie ustawiali zapłon. Ponoć było coś nie tak...

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lip 2009, 23:02

Poszukaj na forum opisu jak prawidlowo ustwić zapłon w ABK i jeśli byłeś przy regulacji będziesz wiedział czy zapłon został poprawnie ustawiony.W ABK nie wystarczy kręcić aparatem w lewo i w prawo.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 04 lip 2009, 03:27

czarekj pisze:W przypadku ABK jakikolwiek "przebieg" jest lepszy od "masy".
W przypadku sekwencji również?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 lip 2009, 08:10

HeavenQueen pisze:
czarekj pisze:W przypadku ABK jakikolwiek "przebieg" jest lepszy od "masy".
W przypadku sekwencji również?
Przy sekwencji nie ma potrzeby emulowania sygnału sondy.

szczescie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2008, 10:39
Lokalizacja: Łódź/łódzkie

Post autor: szczescie » 20 sie 2009, 09:17

regulator ciśnienia paliwa!!!! jest przyczyną w więkrzości tych objawów. Sam walczyłem z tym kupiłem nawet jakiś zamiennik ale opadl po 20 kilometrach. Także pozostaje tylko Bosch ale symbolu nie pamietam - niestety jakieś 300 zeta to kosztuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl