[80All]Matowy lakier
[80All]Matowy lakier
Witam wszystkich
Ostatnio zastanawiałem się na lakierem mojej furci. Podoba mi się jak po myciu błyszczy. Niestety po wyschnięciu robi się lekki mat. Troszkę wyglądu nabiera po wosku i innych tego typu zabiegach. Wiem ,że lakier się poleruje ale na razie nie chciałbym tego robić.
Czy można "polakierować" cały samochód lakierem bezbarwnym ,jakimś klarem ?
Robił ktoś coś takiego?
Nazywaj popranie tematy.
Ostatnio zastanawiałem się na lakierem mojej furci. Podoba mi się jak po myciu błyszczy. Niestety po wyschnięciu robi się lekki mat. Troszkę wyglądu nabiera po wosku i innych tego typu zabiegach. Wiem ,że lakier się poleruje ale na razie nie chciałbym tego robić.
Czy można "polakierować" cały samochód lakierem bezbarwnym ,jakimś klarem ?
Robił ktoś coś takiego?
Nazywaj popranie tematy.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2009, 09:23 przez Narki1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Można polakierować lakierem bezbarwnym ale trzeba całość zmatowić polakierować bazą (kolorem). ?Czyli normalnie cały lakier nowy. Koszt bardzo wysoki.
Co do polerowania jak mniemam masz czerwony lakier bo on najszybciej matowieje. Dobrze jest zrobić w miarę profesjonalną polerkę i zabezbieczyć dobrze lakier a do tego unikać myjni. Jakieś trzy lata polerowałem szwagrowi jego Calibrę (czerwona), był mat jak diabli , tak mu auto wypucowałem mechaniczną polerką i pastą G3 oraz zabezpieczyłem woskiem, że normalnie samochodu nie poznał. Efekt utrzymuje sie do dziś tyllko że robi raz na jakieś pół roku polerowanko jakiś SiloconGlaze firmy AMWAY.
Co do polerowania jak mniemam masz czerwony lakier bo on najszybciej matowieje. Dobrze jest zrobić w miarę profesjonalną polerkę i zabezbieczyć dobrze lakier a do tego unikać myjni. Jakieś trzy lata polerowałem szwagrowi jego Calibrę (czerwona), był mat jak diabli , tak mu auto wypucowałem mechaniczną polerką i pastą G3 oraz zabezpieczyłem woskiem, że normalnie samochodu nie poznał. Efekt utrzymuje sie do dziś tyllko że robi raz na jakieś pół roku polerowanko jakiś SiloconGlaze firmy AMWAY.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Słyszałem o czymś takim ale takie zbiegi to chyba są stosowane piecowo i nie wiem czy to nadaje się na lakier samochodowy. Proszkowy napewno.Narki1 pisze:Kiedyś słyszałem o zabiegu polimeryzacji czyli pokrywania lakieru warstewką polimeru
Może ktos bardziej obeznany w temacie sie wypowie.
Dal mnie jednak to jak pisałem na począku polerkai woskowanie i będzie <ok>
sluchajcie taki sam problem sie pojawil w 0 mojego ojca ale lata temu na tylnej klapie a bo tak naprawde to na b3 byly kladzione akryle a nie lakiery ale to tez nie zawsze w kazdym badz razie ja polecam polerke profesjonalna scierna do odnowienia lakieru koszt to okolo 200 zlotych ale mysle ze warto bo afekt moze byc jak nowka sztuka
[ Dodano: 2009-06-25, 22:49 ]
pozniej mozna tez uzyc polimeru ale to juz wyzsze koszta jak chcesz to miec dobrze wykonane
[ Dodano: 2009-06-25, 22:49 ]
pozniej mozna tez uzyc polimeru ale to juz wyzsze koszta jak chcesz to miec dobrze wykonane
tak, jest to środek do odnawiania utlenionych lakierów metalicznych ale zwykłemu też nie zaszkodzi, na opakowaniu jest informacja aby po usunięciu utlenionej warstwy lakieru tym środkiem zabezpieczyć lakier przez woskowanie, jest to naprawdę dobry środek lekkościerny i przy odrobinie pracy można nim też usunąć drobne ryski powierzchniowe np. przy klamkach