[B4 1Z] Problem z łożyskami
- melomarcin
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
- Lokalizacja: Lublin
Witam.Kolego Ysiul metoda którą opisałem jest dla osób które nie mają dostępu do klucza dynamometrycznego.A przypadek który ci się przytrafił wskazuje na to że mechanik wcale ci nie wymienił łożyska na nowe tylko stare dokręcił żeby nie było luzu na piaście a efekt wyszedł taki jak wyszedł. Luz ma być na łożysku dlatego iż podczas eksploatacji łożysko sią nagrzewa i zwiększa swoją objętość. Zresztą każdy kto wymienia łożysko powinien sprawdzić po jakimś czasie ten luz i czy piasta się nadmiernie nie grzeje.Więc nie pisz czy się ktoś zna czy nie
Jak auto stoi na ziemi, musi być wyczuwalny luz. Jak nie będzie luzu to po 10 tys. km. zacznie wyć i będzie do wymiany. Jak nie masz klucza dynamometrycznego, to na podniesionym aucie podciągaj po trochu do momentu, aż luz będzie prawie niewyczuwalny. W trakcie dociągania pokręcaj kołem. Potem zawleczka i do przodu. Ja tak robię od lat i jest ok.
przepraszam że podważyłem Twój autorytet a łożyska dali nowe sam widziałem tylko po prostu jak dokręcili na chama to widocznie w jednym kole zapomnieli poluzować dla tego być może opisywana przez innych metoda która polega na sprawdzaniu czy jest jeszcze luz czy nie może wydawać się bezpieczniejsza bo nie ma obawy że łożysko się przegrzeje jak było w moim przypadku bo ktoś zapomni poluzować- rożnie to bywa nie raz przerwie się w połowie pracę i można zapomnieć o poluzowaniu.serial28 pisze:Więc nie pisz czy się ktoś zna czy nie