Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4]Szyberdach nie zatrzymuje się w pozycji zamkniętej

jozek_d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 cze 2009, 20:40

[B4]Szyberdach nie zatrzymuje się w pozycji zamkniętej

Post autor: jozek_d » 26 cze 2009, 20:36

Mam Audi B4 rocznik 92 z elektrycznym szyberdachem. Szyber jeździ elegancko w obie strony,zatrzymuje się w skrajnych pozycjach, ale nie zatrzymuje się gdy jest całkowicie zamknięty (w pozycji środkowej).
Trochę jest to denerwujące bo muszę wyjść z auta i patrząc z góry ustawić go w pozycji zamkniętej.
Może ktoś wie gdzie leży przyczyna, byłbym wdzięczny za porady.
Po zdjęciu osłony silniczka widać dwie krańcówki oraz jakiś moduł sterujący.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2009, 14:01 przez jozek_d, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 cze 2009, 22:44

jozek_d pisze:Po zdjęciu osłony silniczka widać dwie krańcówki
Pewny nie jestem, ale może w którejś z nich leży przyczyna? Przyjrzyj się im dokładniej.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 27 cze 2009, 22:53

Ustaw dach we właściwej pozycji i odkręć silnik. Potem ustaw silnik w pozycji "0" i przykręć go z powrotem. Silnik po odkręceniu będzie się zatrzymywał we właściwych pozycjach także będzie wszystko grało.

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 27 cze 2009, 23:25

Wiatm, miałem ten sam problem. Jak zdejmiesz osłonę silniczka i dostaniesz się do niego to weź gimbus i na trybiku poprostu sobie ustaw tak aby szyber domykał się w pozycji zamkniętej. Troche czasu to zajmuje bo to jest metoda prób i błedów. Aby odblokować ustawianie silniczka musisz odgiąć blokadę silniczka, to taki pręcik który trzeba pociągnąc do dołu i odchylić do tyłu w kierunku szyby przedniej) nie mam foty aby dokładnie ci wytłumaczyć ale jak wstrzymasz się do jutra to zrobię fotę i opiszę aby było jak na dłoni. <ok> <ok> <ok>

[ Dodano: 2009-06-29, 22:52 ]
zamieszczam zdjęcie jak ustawić szyberdach manualnie aby zamykał się w odpowiednim miejscu:
zielony - zakres działania pręcika(blokady ustawiania poziomu położenia szyberdachy)
czerwony - blokada mechanizmów
żółty - miejsce na gimbusa zakres lewo i prawo <ok> <ok> <ok>

Obrazek

u mnie w zestawie jest gimbus originalny <ok> <ok> <ok>
Obrazek

jozek_d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 cze 2009, 20:40

Post autor: jozek_d » 04 lip 2009, 21:36

Problem nie tkwi w tym, że zatrzymuje się w niewłaściwej pozycji tylko że się wcale nie zatrzymuje gdy jest zamknięty.
Przy maksymalnym otwarciu i uchyleniu zatrzymuje się chyba właściwie.
Wydaje mi się że nie dostaje odpowiedniego impulsu z krańcówki, w przyszłym tygodniu będę miał więcej czasu to to dokładnie sprawdzę.
Może wie ktoś co znajduje się w tej kostce , czy jest to tylko przekaźnik czy też jest tam jakaś elektronika.
Bardzo przydatny byłby schemat całego układu sterującego szyberdachem.

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 04 lip 2009, 22:01

mam ten sam problem w jednej :-/ zaczelem krecic i kombinowac to teraz nie zatrzymuje sie w pozycji uchylu :-P krecilem dalej to dzialalo a;e snowu sie nie zatrzymywalo na pozycji "0" a teraz nie zatrzytmuje sie na "0" ani ni na uchyle
ale teraz na wyczucie otwieram i zamykam, moze jak znajde chwile to znowu pokombinuje ale jest to wkurzajace heh

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 05 lip 2009, 22:01

jozek_d pisze:Problem nie tkwi w tym, że zatrzymuje się w niewłaściwej pozycji tylko że się wcale nie zatrzymuje
Czyli krańcówki nie działają/nie odłączają zasilania od silniczka w określonych pozycjach.Przyczyny mogą być dwie:
1.elektryczna-uszkodzone/spalone krańcówki
2.mechaniczna-wyrobiona/wyślizgana wypukła część tego czerwonego kółka i krańcówki nie reagują.

jozek_d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 cze 2009, 20:40

Post autor: jozek_d » 07 lip 2009, 16:13

Problem z zatrzymywaniem się dachu w pozycji zamkniętej rozwiązany. Przyczyną była niebieska krańcówka, a może nie tyle krańcówka co jej podłączenie. Na przewody były zaprasowane tulejki, które następnie były zgrzane z stykami krańcówek, i tu właśnie szwankowało połączenie. Polutowanie przewodów załatwiło sprawę.

Niestety okazało się że to nie jedyny problem z moim szyberdachem. Przy uchylaniu w górę zacina się i blokuje zanim dojedzie do pozycji w którym wyłącza go krańcówka.

Może by ktoś zmierzył jak wysoko powinna się podnieść tylna część szybra ponad dach przy maksymalnym uchyleniu.

Z pierwszym problemem sobie poradziłem ale z tym zacinaniem nie wiem co zrobić. Dach uchyla się w niewielkim stopniu, tak że nie widać co się tam naprawdę dzieje, i nie wiem jak się do tego dobrać.

PrzemekK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2008, 07:19
Lokalizacja: okolice Wrześni

Post autor: PrzemekK » 21 wrz 2009, 20:11

Witam-mam pytanko?
Czy regulacja jaka została wyżej opisana pomoże również kiedy dach nie jest równo domknięty?jedna ze stron dachu w mojej niuni jest niżej od pozostałych.

PS.Świetny opis.


Obrazek


Dopiero dzisiaj udało mi się dotrzeć do silniczka i u mnie to troszkę inaczej ale za razem prościej wygląda:


Obrazek


Ta czerwona strzałka pokazuje miejsce ręcznej regulacji gimbusem-próbowałem działa :-)
W moim przypadku wystarczy tylko włożyć gimbus troszkę głębiej (co powoduje zwolnienie blokady) i można kręcić do woli.(przekręcenie w jedną ze stron o około 1/3 obrotu powoduje ponowne włączenie blokady)
Ta regulacja w moim przypadku nie zdaje egzaminu ponieważ kręcąc w prawo lub w lewo szyberdach jest albo za wysoko albo za nisko :-(
Odkręciłem cały mechanizm-ustawiłem silniczek w pozycji 0 i nadal jest tak jak opisywałem wcześniej (ustawiałem pozycję 0 na czuja ponieważ mechanizm sam się nie zatrzymuje w pozycji 0-jeśli chciałbym otworzyć dach to wystarcz chwilkę przytrzymać przycisk i sam się schowa bez zarzutu-jeśli chcę go zamknąć lub uchylić to muszę trzymać cały czas przycisk zamykania.)
Może po takim opisie znajdzie się ktoś kto mi pomoże.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 23 wrz 2009, 21:54

PrzemekK powiem ci że na to nie ma sposobu. Ja popprostu ustawiałem szyber metodą prób i błędów. Nawet po poprawnym ustawieniu szybru na drugi dzień kłopot zaczynał się od początku i nie równo zamykał się szyberdach. Może to wina rozciągniętego paska który naciąga szyber? albo wyrobione tulejki podnoszenia szyberdachu? naprawdę nie wiem jak Ci pomóc w twojej sytuacji. Ja tłumaczę sobie że ten typ tak ma i dałem sobie spokój z tym dachem. Nawet wyciągnięcie szyberdachy rozłożenie na części pierwsze nic nie dało dalej zatrzymuje się w różnych pozycjach. :roll: :roll:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 23 wrz 2009, 23:16

PrzemekK, wydaje mi się, że trzeba zdjąć tapicerkę z szybra i wyregulować samą pokrywę względem dachu.

PrzemekK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2008, 07:19
Lokalizacja: okolice Wrześni

Post autor: PrzemekK » 24 wrz 2009, 07:44

Dziękuję wam bardzo "IC69" i "Gruszka" za odp.
Widzę że to naprawdę jest problem tych typów aut.
"Gruszka"- ja również zauważyłem wcześniej jeszcze przed próbą regulacji że po odłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu szyber i tak wraca do poprzedniej pozycji.
"IC69"-piszesz o regulacji szybra względem dachu itd. - wiesz może jak się do tego zabrać?
Wiesz-nie chcę za bardzo uszkodzić swojej niuni albo co gorsza zostawić jej w gorszym stanie niż jest teraz.
Pozdrawiam i do usłyszenia

Krzysztof18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:06
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Krzysztof18 » 24 wrz 2009, 10:42

Ja mam ten sam problem ale w szyberdachu na korbę ;/ normalnie przy zamkniętym szyberdachu powinna korba być skierowana ku przedniej szybie i załamana do dachu jako zablokowana natomiast szyberdach mam zamknięty gdy ta korba jest skierowana w stronę tylnej szyby jak rozwiązać ten problem ??

PrzemekK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2008, 07:19
Lokalizacja: okolice Wrześni

Post autor: PrzemekK » 24 wrz 2009, 16:44

Krzysztof18- Nie wiem jak to jest z szyberdachem na korbę ale z tego co opisujesz to trzeba by zdemontować korbę i przestawić ją w prawo lub w lewo żeby zamykała się tak jak powinna.
Możliwe że po rozebraniu panela od szybra pokaże się też śruba na gimbus i może wystarczy nią pokręcić i będzie dobrze.
To są tylko domysły bo nigdy nie miałem szybra na korbę ale pierwszym krokiem jaki musisz poczynić jest demontaż osłony mechanizmu otwierającego szyber.
Podejrzewam że jak już to zdemontujesz to dojdziesz co i jak.

Krzysztof18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:06
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Krzysztof18 » 24 wrz 2009, 20:50

Tak też zrobiłem z ciekawości :) I wszystko się zrobiło ;) wystaczyło tylko korbę ustawić w odpowiedniej pozycji ale interesuje mnie po co ktoś to przestawiał ;/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl