Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 PM] dziwne "chrabotanie" ze silnika..

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
arkadia

Post autor: arkadia » 03 lip 2009, 05:53

Witam Hawker , jezeli nie bardzo wiesz jak sie zabrac za poluzowanie paska rozrzadu to lepiej daj sobie spokoj ,albo popros kogos ze znajomych ,moze ktos sie na tym zna ? Duzo roboty przy tym nie ma ale jezeli cos zle zrobisz to wiesz jakie moga byc tego konsekwencje ..........??? Jaki masz tam napinacz ? na imbusa czy na takie dwie male dziurki ? Pozdro.

someonecs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 14 mar 2009, 11:40

Post autor: someonecs » 03 lip 2009, 19:37

walczylem z tym 4 miesiace- wymienialem paski nie paski lozysko alternatora pompe wody ;) wymien dolna obudowe rozrzadu;)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 03 lip 2009, 19:57

someonecs pisze:walczylem z tym 4 miesiace- wymienialem paski nie paski lozysko alternatora pompe wody ;) wymien dolna obudowe rozrzadu;)
czegoś tu nie rozumiem. skoro ocierała Ci obudowa, to nie ścierał Ci się pasek rozrządu?

Hawker

Post autor: Hawker » 04 lip 2009, 01:32

arkadia dzieki, poluznilem pasek(oczywiscie w racjonalnym stopniu), problem pozostał, to slychac perfidnie jakby cos tarlo i z kolega u gory juz obstawialismy te obudowe. Byc moze rzeczywiscie ona jest winna... zobacze jutro po 19.

Ktos ma schemacik dokladny tej obudowy od PM ktore odkrecic sruby?

pozdrawiam i dzieki za liczne odpowiedzi

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 04 lip 2009, 11:52

Zobacz jeszcze czy rolka napinacza nie jest zbyt mocno przykręcona.U mnie tak właśnie chrobotało po zagrzaniu się silnika.Rolka była oczywiście nowa tyle że zbyt mocno dokręcona.

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 04 lip 2009, 20:28

Panowie dzisiaj poluzowałem rolkę napinacza tak jak sugerował kolega Grze, że może za mocno naciągnięty pasek i o dziwo silnik chodził aż do włączenia się wentylatora chłodnicy i rzężenia nie ma. Jest lekko słyszalny oddzwięk ale bardzo znikomy. <ok> Zobaczę jak będzie po kilku dniach ale dzisiaj jest naprawdę ok.

Hawker

Post autor: Hawker » 04 lip 2009, 20:46

co dokladnie zrobiles? pasek poluzowales czy po prostu srube od rolki poluzniles?

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 04 lip 2009, 21:31

No po prostu poluzowałem śrubę od napinacza i cofnąłem rolkę o jakieś 0.5 cm i ponowny docisk śruby.To poluzowanie paska jest w zasadzie nie wyczuwalne, pasek ugina się mniej więcej tyle samo co przed regulacją .A efekt jest.

Hawker

Post autor: Hawker » 04 lip 2009, 22:17

aham srubeczka od rolki tak.... sprobuje jutro zrobic to samo zobaczymy.

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 04 lip 2009, 22:32

Najpierw sprawdz naprężenie paska, żebyś nie miał kłopotu.

Hawker

Post autor: Hawker » 04 lip 2009, 22:36

darioj1 pisze:Najpierw sprawdz naprężenie paska, żebyś nie miał kłopotu.
Spoko kolego.....
Mysle ze dam rade. Chyba nie musze sciagac dołu? górą dojdę? I co tam bylo bo nie pamietam, nasad imbus?

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 04 lip 2009, 22:50

Ja mam rolkę skf , tam jest klucz 14 i coś w rodzaju widelca , imbusa nie ma, tylko dwa otworki.

Awatar użytkownika
mac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 17 lip 2007, 18:49
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mac » 04 lip 2009, 23:00

darioj1 pisze:No po prostu poluzowałem śrubę od napinacza i cofnąłem rolkę o jakieś 0.5 cm i ponowny docisk śruby.To poluzowanie paska jest w zasadzie nie wyczuwalne, pasek ugina się mniej więcej tyle samo co przed regulacją .A efekt jest.

Trzy dni temu mechanik wymienial mi rolkę i paski i miałem po tej naprawie te same objawy dziwne chrobotanie.Pojechałem najpierw do elektryka bo myslałem ,że to łożyska alternatora - niestety nie , potem sprawdziłem pompę wodną też nie.Potem mechanik (drugi) sprawdził pompę wspomagania też nic to nie dało,jak chrabotało tak chrabotało po nabraniu temperatury.Jak sami na pewno zauważyliście ten dźwięk rozchodzi się po całym silniku i jest trudny do zlokalizowania.
Więc się wkurzyłem i wróciłem do pierwszego mechanika i powiedzialem Jemu ,że ma prawo rozebrać cały samochód tylko ma znależć usterkę i ją usunąc.Dzwoni jednak do mnie na komórkę po godzinie może dwóch i mówi mi przez telefon,że wszystko jest dobrze, że popuścił trochę rolke i pasek rozrządu bo był naciągniety zbyt mocno.
I rzeczywiście do dnia dzisiejszego mam spokój z rozrzadem, więc juz wiadomo co było - zbyt mocno naciągnięty pasek rozrządu na rolce.Pozdrawiam kolegów. <piwo>

Hawker

Post autor: Hawker » 09 lip 2009, 22:04

Witam!

wkurzylem sie i sam poluznilem pasek. W tym momencie jest dosc luzno a chrobotanie ustało raz po raz jeszcze cos tam slysze ale to nie jest to co bylo przedtem :-)
Wiecej poluznic nie moge poniewaz czasami moze byc przeskok...

Generalnie jest o 100% lepiej!

Dziekuje wszystkm Wam za pomoc! :-D

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 10 lip 2009, 14:31

u mnie pasek napinacza kiedys dawno tez takie dziwne dzwieki wydawal i raczej to jest jego wina.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl