Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B3 2,0 PS + LPG] Chodzi na 3 gary,a iskra jest.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Florek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:59
Lokalizacja: Resko

[B3 2,0 PS + LPG] Chodzi na 3 gary,a iskra jest.

Post autor: Florek » 02 lip 2009, 03:03

Panie i Panowie, jak w temacie... <buu>
Silnik chodzi tylko na 3 gary, 2 gary od strony kabiny nie dają znaku życia. Nie ma znaczenia, czy Pb, czy LPG - jest to samo.
Instalacja I generacji :evil: - raczej wyklucza wadliwość pracy wtrysków...
Wymieniona kopułka, palec, świece - iskra jest taka, że konia ubija w galopie...jednakże po odpięciu fajki przewodu WN na wspomnianych 2 garach różnica pracy żadna.
Nie ma wody w oleju ani oleju w wodzie, nie grzeje się ponad 95 st, żadnego pukania, stukania z silnika, nic.
Czasem dochodzi ze strony tych niedziałających cylindrów dźwięk podobny do cykania, coś tak jakby iskra gdzieś bokiem latała.
Otwierałem maskę w nocy i nie widać żadnych objawów wadliwej instalacji WN.
Z desperacji upiłem Szwagra (ale tak, że jeszcze kontaktował) i przy pracującym silniku kazałem mu przemacać przewody od cewki aż do ostatniej świecy - nic go nie kopło :oops:
Będę wdzięczny za jakąkolwiek sugestię. Z góry dzięki.

arkadia

Post autor: arkadia » 02 lip 2009, 06:31

Witam, jezeli kolego iskre masz na swiecach to musisz sprawdzic kompresje bo jest mozliwe za masz zawory wypalone i w takim przypadku tez nie bedzie autko chodzilo . Zacznij od pomiaru kompresji :). Pozdrawiam .

Florek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:59
Lokalizacja: Resko

Post autor: Florek » 02 lip 2009, 23:53

Ok dzięki kolego, od tego zacznę. <ok>

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 05 lip 2009, 10:07

A nie zalewa Ci tych dwóch cylindrów paliwem ? Bo skoro jest iskra, a nie pracują to może oznaczać że paliwo do nich nie dochodzi. Sprawdził bym przewody paliwowe i wtrysk czy wogóle Pb dochodzi do cylindrów. Jak wiadomo mechaniczny wtrysk nie lubi się za bardzo z LPG więc może tu leż problem ?

Hawker

Post autor: Hawker » 05 lip 2009, 23:30

stawiam na wtrysk

Awatar użytkownika
rycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 wrz 2007, 10:32
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: rycho » 06 lip 2009, 10:38

Hawker pisze:stawiam na wtrysk
wtrysk nie ma nic do tego przeczytaj temat od początku.

sprawdz kompresje jak kolega arkadia wyżej radził. ( w najlepszym wypadku wypalone zawory a w najgorszym głowica do remontu + tłok itd. sprawdzenie kompresji wszystko Ci powie)

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 06 lip 2009, 11:38

Witam. tak jak koledzy pisali trzeba sprawdzić kompresje.Jeśli jest mało to wtryśnij ok 100 oleju i zobacz jaki jest efekt. Jeśli kompresja wzrośnie to pierścienie do zmiany jeśli nie to prawdopodobnie problem tkwi zaworach.niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę :-)

Florek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:59
Lokalizacja: Resko

Post autor: Florek » 11 sie 2009, 00:40

Sory za zerową aktywność, ale byłem na wakacjach tam, gdzie nie ma neta... :-P
W międzyczasie wszystko się wyjaśniło - przyczyną była wypalona wyrwa między czwartym a piątym garem w głowicy... :cry:
Głowica poszła do remontu - spawanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy i prowadnic zaworów, samych zaworów - zabolało kieszeń, ale przynajmniej wiem, co mam :roll:
Jeżdżę czas jakiś, tak ca 1,5 tys km i jak na razie wszystko ok, zobaczymy jak będzie...
Dzięki wszystkim za udzieloną pomoc, temat do zamknięcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl