Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3] bede montował wspomaganie czy mam wymieniac wachacze

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

[80 b3] bede montował wspomaganie czy mam wymieniac wachacze

Post autor: wadeo » 01 lip 2009, 20:09

nosze sie z montazem wspomagania i niewiem czy musze wymienic cale wachacze czy tylko tuleje na wachaczach na wersje ze wspomaganiem. A ze gumy musze i tak wymienic to czy beda pasowały te z wersji ze wspomaganiem bo nie wiem co mam kupic

greg.ko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 18 gru 2007, 16:10

Post autor: greg.ko » 01 lip 2009, 22:52

Ja kiedyś montowałem w swojej B3 1.6 TD, nic nie musisz wymieniać montujesz wspomaganie i jeździsz. Różnica jest w średnicy sworznia wachacza tj. 17mm lub 19mm
Tylko zwróć uwagę na na koło pasowe pompy wspomagania w dieslu jest mniejsze
Ja miałem z benzyniaka czyli większe przez to na wolnych obrotach silnika kierownica troszeczkę ciężej kręciła się.

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 02 lip 2009, 00:16

o super to wiedziec to zamawiam standardowe tuleje i swoznie tez zwykle a i jeszcze mam pytanie czy w b3 z moim silnikiem były montowane chłodzone tarcze na przodzie?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 02 lip 2009, 08:21

wadeo pisze:czy w b3 z moim silnikiem były montowane chłodzone tarcze na przodzie?
W Twoim przypadku powinny być seryjnie zamontowane tarcze wentylowane z przodu.

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 02 lip 2009, 09:42

aha bo tak wczesniej ogladalem inne autka b3 i malo ktore miały wentylowane tarcze a o tyle juz nie mowiac. a co do montazu jeszcze tego wspomagania to na co zwrucic uwage bo jestem swiezo po wymianie przekladni kierowniczej

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 lip 2009, 12:28

Zawieszenie w B3 ze wspomaganiem niby trochę się różni. Ale chyba nie powinno to jakoś przeszkadzać. Tak jak kolega wyżej pisał są na pewno inne sworznie. Widziałem też że inaczej montowany jest drążek stabilizujący (ale nie wiem teraz czy była to różnica wynikająca z wieku czy właśnie ze względu na brak wspomagania).
wadeo pisze:wczesniej ogladalem inne autka b3 i malo ktore miały wentylowane tarcze
A może być to tym spowodowane że tarcze były wymieniane, a mało kto zakłada takie jak być powinny, tylko takie które były tańsze (oczywiście mowa o tych modelach które takie racze mieć powinny).
wadeo pisze:a co do montazu jeszcze tego wspomagania to na co zwrócić uwage
Przede wszystkim aby cały układ był szczelny i pompa równo zamocowana żeby paska nie zjadała - ale to chyba oczywiste rzeczy.

Gdybyś mógł to zrób jakieś foty. Na pewno przyda się innym użytkownikom, bo takie pytania pojawiają się co jakiś czas.

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 02 lip 2009, 14:11

dobra to za jakies 3 tygodnie sie bede bral jak znajde wolnego troche i zrobie foto story co i jak

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 03 lip 2009, 07:51

greg.ko pisze:średnicy sworznia wachacza tj. 17mm lub 19mm
te różnice wynikały od roczników do 1988mm 17 od 1988 19mm

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 03 lip 2009, 16:55

Zobacz ten temat LINK tam masz trochę zdjęć i moją historyę z montażu wspomagania :-P

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 05 lip 2009, 19:44

wadeo pisze:nosze sie z montazem wspomagania i niewiem czy musze wymienic cale wachacze czy tylko tuleje na wachaczach na wersje ze wspomaganiem. A ze gumy musze i tak wymienic to czy beda pasowały te z wersji ze wspomaganiem bo nie wiem co mam kupic
Kolego 7 lat temu zakładałem wspomaganie do b3, bo już mnie ręce bolały od kręcenia kierownicą. Miałem podobne dylematy jak ty. Skończyło się na tym, że wspomaganie założyłem, a zawieszenia nie ruszałem. Auto jeździ do dziś i ma się dobrze.

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 05 lip 2009, 23:47

no to super jutro sie biore za naprawe zawieszenia i montuje standard wielkie dizeki za pomoc i zamykam temat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl