[B3 2.3 20V] problem z rozrządem
[B3 2.3 20V] problem z rozrządem
Witam jestem na etapie rozkręcania koła pasowego żeby dostać się do paska rozrządu w celu jego wymiany i oczywiście rolka, pompa wody i wszystkie klinowe też idą nowe.
Problem może niewielki, ale już zgłupiałem i wolę zapytać się fachowców niż samemu coś testować. Czy śruba główna koła pasowego ma gwint prawy czy lewy? Zgiąłem już dwie rurki, duży młot + przecinak i wszelkie próby zerwania śruby żeby ją odkręcić spełzły na niczym. Boję się zablokować koło zamachowe, żeby przypadkiem nie ułamać zęba czy uszkodzić obudowy skrzyni. I dlatego zacząłem zastanawiać się czy ta śruba nie odkręca się w lewą stronę, choć na chłopski rozum wykręcałaby się ona podczas pracy silnika.
Druga sprawa to taka, że na kole pasowym są dwa nacięcia (znaki) i nie wiem, na którym się oprzeć, ponadto na żadnym z nich nie pokrywa się znak na kole wałka rozrządu.
Przy ustawieniu na 1 nacięciu na kole pasowym, punkt na kole rozrządu mija się z o 4 zęby z punktem odniesienia.
Natomiast przy 2 nacięciu na kole pasowym, punkt na kole rozrządu mija się aż o 10 zębów z punktem odniesienia.
Jak mam to wszystko ustawić, bo na pewno coś jest przestawione, autko ciężko pali (lepiej na zimno gorzej na ciepło) czasem nawet po 15 sekund trzeba go kręcić żeby zagadał.
Proszę o pomoc bo stanąłem z robotą
Problem może niewielki, ale już zgłupiałem i wolę zapytać się fachowców niż samemu coś testować. Czy śruba główna koła pasowego ma gwint prawy czy lewy? Zgiąłem już dwie rurki, duży młot + przecinak i wszelkie próby zerwania śruby żeby ją odkręcić spełzły na niczym. Boję się zablokować koło zamachowe, żeby przypadkiem nie ułamać zęba czy uszkodzić obudowy skrzyni. I dlatego zacząłem zastanawiać się czy ta śruba nie odkręca się w lewą stronę, choć na chłopski rozum wykręcałaby się ona podczas pracy silnika.
Druga sprawa to taka, że na kole pasowym są dwa nacięcia (znaki) i nie wiem, na którym się oprzeć, ponadto na żadnym z nich nie pokrywa się znak na kole wałka rozrządu.
Przy ustawieniu na 1 nacięciu na kole pasowym, punkt na kole rozrządu mija się z o 4 zęby z punktem odniesienia.
Natomiast przy 2 nacięciu na kole pasowym, punkt na kole rozrządu mija się aż o 10 zębów z punktem odniesienia.
Jak mam to wszystko ustawić, bo na pewno coś jest przestawione, autko ciężko pali (lepiej na zimno gorzej na ciepło) czasem nawet po 15 sekund trzeba go kręcić żeby zagadał.
Proszę o pomoc bo stanąłem z robotą
Ja mam b3 i zciągałem koło pasowe , tej śruby się nie odkręca :lol:Zdejmujesz koło pasowe, luzujesz rolkę i pasek do zdjęcia.Co do rozrządu to obróć wałem o 360 stopni i sprawdz te znaki.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2009, 23:36 przez darioj1, łącznie zmieniany 1 raz.
Dalej mam problem. Za zadne skarby świata nie mogę zbić tego koła pasowego - ani drgnie. Może są modele silników w których trzeba odkręcić tą śrubę ??
A może ma ktoś na nie jakiś sposób, bo wykręciłem te śrubki na imbusy, w dwie osoby zapieramy brechami to koło pasowe i oklepujemy młotkiem a ono nic. Już drugi dzień na tym straciłem - ile można :-x
A może ma ktoś na nie jakiś sposób, bo wykręciłem te śrubki na imbusy, w dwie osoby zapieramy brechami to koło pasowe i oklepujemy młotkiem a ono nic. Już drugi dzień na tym straciłem - ile można :-x
nie moge żeby sie męczyć tyle z jedną śrubą :mrgreen:
ale mniejsza z nią, koło pasowe musi zejść po wykreceniu tych 4 srubek na imbus.
znaki masz na wałkach rozrządu(jakby ci sie chciało kolektor ssący i pokrywe sciagać)
na kole pasowym walu jak masz jakieś porobione przez kogoś to sugeruj sie znakami z koła zamachowego w otworze w skrzyni, dostęp wiem ze tam cieżki jak masz jeszcze gaz <ok>
ps. ja odkrecałem w 20v te główną śrube zapierając klucz o ziemie, dyg rozrusznikiem i poluzowana
ale mniejsza z nią, koło pasowe musi zejść po wykreceniu tych 4 srubek na imbus.
znaki masz na wałkach rozrządu(jakby ci sie chciało kolektor ssący i pokrywe sciagać)
na kole pasowym walu jak masz jakieś porobione przez kogoś to sugeruj sie znakami z koła zamachowego w otworze w skrzyni, dostęp wiem ze tam cieżki jak masz jeszcze gaz <ok>
ps. ja odkrecałem w 20v te główną śrube zapierając klucz o ziemie, dyg rozrusznikiem i poluzowana
U mnie to w ogóle ładny cyrk jest.
Te imbusy wykręciłem i próbowałem na wszystkie sposoby i nie chce nawet drgnąć.
Ta centralna śruba to już mi się w nocy śniła, zgiąłem nawet metrową rurkę i nic.
A po co ją odkręcałeś jak nie trzeba było jej ruszać? A jak ją odkręciłeś - może ona lewy gwint ma? Już sam nie wiem o co kaman
A tak poza konkursem to jak nie trzeba jej wykręcać to co ona trzyma - może jest tylko do obracania wałem przy ustawianiu rozrządu?
Te imbusy wykręciłem i próbowałem na wszystkie sposoby i nie chce nawet drgnąć.
Ta centralna śruba to już mi się w nocy śniła, zgiąłem nawet metrową rurkę i nic.
A po co ją odkręcałeś jak nie trzeba było jej ruszać? A jak ją odkręciłeś - może ona lewy gwint ma? Już sam nie wiem o co kaman
A tak poza konkursem to jak nie trzeba jej wykręcać to co ona trzyma - może jest tylko do obracania wałem przy ustawianiu rozrządu?
Ok to już mi sie coś wyjaśniło. Jutro walczę dalej z tą śrubą
[ Dodano: 2009-07-07, 22:11 ]
Śrubę udało się wykręcić.
Na biegu z zaciągniętym ręczny i wciśniętym hamulcu nożnym przy pomocy 3 metrowego łoma na którym się uwiesiłem śruba się poddała i koło pasowe samo spadło.
Dzięki wszystkim za pomoc.
! temat do zamknięcia !
[ Dodano: 2009-07-07, 22:11 ]
Śrubę udało się wykręcić.
Na biegu z zaciągniętym ręczny i wciśniętym hamulcu nożnym przy pomocy 3 metrowego łoma na którym się uwiesiłem śruba się poddała i koło pasowe samo spadło.
Dzięki wszystkim za pomoc.
! temat do zamknięcia !