Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Czemu TDI grzeje sie do 95-97 stopni???

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

[B4 1.9TDI 1Z] Czemu TDI grzeje sie do 95-97 stopni???

Post autor: dejf » 10 mar 2007, 14:00

Czasem jak jade szybciej to temperatura wynosi ok. 93-96 stopni. Czemu tak sie dzieje? Boje sie ze moze sie cos stac. Co musze wymienic zeby silnik sie tak nie grzal?
Ostatnio zmieniony 12 mar 2007, 09:46 przez dejf, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 mar 2007, 14:41

Jeżeli masz sprawne wentylatory to sie nie przejmuj może wskaźnik ci żle pokazuje a poza tym normalna temp pracy jest ok. 90

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 10 mar 2007, 15:54

Dokładnie może Ci źle pokazywać wskaźnik. Ja bym się niczym nie przejmował jak masz dobre wentylatory i sprawnie się załączają to jeździj spokojnie. W najgorszym przypadku mogą być to problemy z głowicą albo chłodnicą. Możliwości jest dużo. Nieraz już naprawiałem takie przypadki. Na razie jeździj tak jak jest.

Korzonek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2007, 10:20
Lokalizacja: Wschód

Post autor: Korzonek » 10 mar 2007, 21:35

Hej Panowie włącze się do tej rozmowy ponieważ posiadam ten sam problem może nie traktować go jak problem ale przypadłość. Tak więc podczas tej zimy miałem ciągle niedogrzany silnik i samochód temperatura na wskaźniku oscylowała w granicach 75-80 stopni i ani rusz kilkanaście kilometrów i dopiero wskazówka się rusza tydzień temu wymieniłem tesmostat WAHLER z temperaturą otwarcia 87 stopni i zdziwienie kilka km wskaźnik rusza i pokazuje max 92-95 stopni myśle że norma co wy na to.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 mar 2007, 22:02

Jest ok. Tak ma być. Sprawdź tylko czy Ci się włączają wentylatory.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 10 mar 2007, 22:09

Korzonek pisze:tydzień temu wymieniłem tesmostat WAHLER z temperaturą otwarcia 87 stopni i zdziwienie kilka km wskaźnik rusza i pokazuje max 92-95 stopni myśle że norma co wy na to.
Mam ten sam termostat - temp najpierw dochodzi do tych 87 stopni i trzyma się jakiś czas a potem rośnie do 90-95, a jak postoje w korku to 97 i odpala się wentyl - więc wszystko u Ciebie OK :-)

Korzonek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2007, 10:20
Lokalizacja: Wschód

Post autor: Korzonek » 11 mar 2007, 09:20

Dzięki Paco i innym to jest przypadłość B4 1Z i tak ma być :mrgreen:

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: dejf » 11 mar 2007, 22:31

Jakto dobrze miec takie forum pod ręką :mrgreen: Pozdro dla wszystkich audi maniakow

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

[80 B4 TDI 1Z] powietrze po odkreceniu kurka od chlodzenia

Post autor: dejf » 03 maja 2007, 18:35

Witam, ostatnio odkrecalem kurek od pojemnika w ktorym jest plyn chlodniczy i uszlo z niego troche powietrza pod cisnieniem.. az sie plyn w srodku zamieszał.. Czy to moze byc nie do konca odpowietrzony uklad chlodniczy? Jesli tak to jak go odpowietrzyc skutecznie?
Dzieki za sugestie i podpowiedzi :-)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 03 maja 2007, 19:03

https://audi80.pl/viewtopic.php?t=3594

a gdybyś chciał odpowietrzyć to rozgrzej silnik do załączenia termostatu, odkręć korek od zbiorniczka, włącz max ogrzewanie w środku i poczekaj chwilę

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 maja 2007, 19:30

cobra pisze: włącz max ogrzewanie w środku i poczekaj chwilę
To w układzie nagrzewania jest jakiś zawór odcinający ?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 maja 2007, 20:34

marko pisze:To w układzie nagrzewania jest jakiś zawór odcinający ?
Przy nagrzewnicy jest zawór, którym regulujesz moc ogrzewania wnętrza samochodu. Jak przełączysz na zimne to wtedy płyn chłodzący nie przepływa przez nagrzewnice.W moim aucie na jednym z węży od nagrzewnicy jest odpowietrznik, nie wiem czy w B3 też on występuje.
cobra pisze:rozgrzej silnik do załączenia termostatu, odkręć korek od zbiorniczka,
cobra jesteś pewien że to jest bezpieczne?...moim zdanim, jak w tym momencie odkręci korek, to mu wywali płyn na zewnatrz i jeszcze się człowiek poparzy :-/

makaon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03

Post autor: makaon » 03 maja 2007, 20:52

Przy nagrzewnicy jest zawór, którym regulujesz moc ogrzewania wnętrza samochodu. Jak przełączysz na zimne to wtedy płyn chłodzący nie przepływa przez nagrzewnice
ABSOLUTNIE tak nie jest!!! Płyn CAŁY czas płynie przez nagrzewnicę, a tylko klapy odpowiednio kierują nawiew powietrza(zimny lub ciepły-wtedy powietrze zanim wyleci np.z podszybia przepływa przez blaszki nagrzewnicy i się ogrzewa).Nie wprowadzaj kolegi w błąd!

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 03 maja 2007, 20:53

IC69 pisze:
marko pisze:To w układzie nagrzewania jest jakiś zawór odcinający ?
Przy nagrzewnicy jest zawór, którym regulujesz moc ogrzewania wnętrza samochodu. Jak przełączysz na zimne to wtedy płyn chłodzący nie przepływa przez nagrzewnice.W moim aucie na jednym z węży od nagrzewnicy jest odpowietrznik, nie wiem czy w B3 też on występuje.
cobra pisze:rozgrzej silnik do załączenia termostatu, odkręć korek od zbiorniczka,
cobra jesteś pewien że to jest bezpieczne?...moim zdanim, jak w tym momencie odkręci korek, to mu wywali płyn na zewnatrz i jeszcze się człowiek poparzy :-/
ten odpowietrzacz jest także w B3, ale niekiedy śruba spustowa się lasuje (ostro rdzewieje) i wtedy spokojnie można odkręcić korek spustowy - tak dokładnie wygląda odpowietrzanie w TDI

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 maja 2007, 21:22

U mnie na 100% nie ma żadnego zaworu ani odpowietrznika , a czy są takie zawory elektryczne?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl