[B4 1.9TDI 1Z] Czemu TDI grzeje sie do 95-97 stopni???
[B4 1.9TDI 1Z] Czemu TDI grzeje sie do 95-97 stopni???
Czasem jak jade szybciej to temperatura wynosi ok. 93-96 stopni. Czemu tak sie dzieje? Boje sie ze moze sie cos stac. Co musze wymienic zeby silnik sie tak nie grzal?
Ostatnio zmieniony 12 mar 2007, 09:46 przez dejf, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Dokładnie może Ci źle pokazywać wskaźnik. Ja bym się niczym nie przejmował jak masz dobre wentylatory i sprawnie się załączają to jeździj spokojnie. W najgorszym przypadku mogą być to problemy z głowicą albo chłodnicą. Możliwości jest dużo. Nieraz już naprawiałem takie przypadki. Na razie jeździj tak jak jest.
Hej Panowie włącze się do tej rozmowy ponieważ posiadam ten sam problem może nie traktować go jak problem ale przypadłość. Tak więc podczas tej zimy miałem ciągle niedogrzany silnik i samochód temperatura na wskaźniku oscylowała w granicach 75-80 stopni i ani rusz kilkanaście kilometrów i dopiero wskazówka się rusza tydzień temu wymieniłem tesmostat WAHLER z temperaturą otwarcia 87 stopni i zdziwienie kilka km wskaźnik rusza i pokazuje max 92-95 stopni myśle że norma co wy na to.
Mam ten sam termostat - temp najpierw dochodzi do tych 87 stopni i trzyma się jakiś czas a potem rośnie do 90-95, a jak postoje w korku to 97 i odpala się wentyl - więc wszystko u Ciebie OKKorzonek pisze:tydzień temu wymieniłem tesmostat WAHLER z temperaturą otwarcia 87 stopni i zdziwienie kilka km wskaźnik rusza i pokazuje max 92-95 stopni myśle że norma co wy na to.
[80 B4 TDI 1Z] powietrze po odkreceniu kurka od chlodzenia
Witam, ostatnio odkrecalem kurek od pojemnika w ktorym jest plyn chlodniczy i uszlo z niego troche powietrza pod cisnieniem.. az sie plyn w srodku zamieszał.. Czy to moze byc nie do konca odpowietrzony uklad chlodniczy? Jesli tak to jak go odpowietrzyc skutecznie?
Dzieki za sugestie i podpowiedzi
Dzieki za sugestie i podpowiedzi
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=3594
a gdybyś chciał odpowietrzyć to rozgrzej silnik do załączenia termostatu, odkręć korek od zbiorniczka, włącz max ogrzewanie w środku i poczekaj chwilę
a gdybyś chciał odpowietrzyć to rozgrzej silnik do załączenia termostatu, odkręć korek od zbiorniczka, włącz max ogrzewanie w środku i poczekaj chwilę
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Przy nagrzewnicy jest zawór, którym regulujesz moc ogrzewania wnętrza samochodu. Jak przełączysz na zimne to wtedy płyn chłodzący nie przepływa przez nagrzewnice.W moim aucie na jednym z węży od nagrzewnicy jest odpowietrznik, nie wiem czy w B3 też on występuje.marko pisze:To w układzie nagrzewania jest jakiś zawór odcinający ?
cobra jesteś pewien że to jest bezpieczne?...moim zdanim, jak w tym momencie odkręci korek, to mu wywali płyn na zewnatrz i jeszcze się człowiek poparzycobra pisze:rozgrzej silnik do załączenia termostatu, odkręć korek od zbiorniczka,
ABSOLUTNIE tak nie jest!!! Płyn CAŁY czas płynie przez nagrzewnicę, a tylko klapy odpowiednio kierują nawiew powietrza(zimny lub ciepły-wtedy powietrze zanim wyleci np.z podszybia przepływa przez blaszki nagrzewnicy i się ogrzewa).Nie wprowadzaj kolegi w błąd!Przy nagrzewnicy jest zawór, którym regulujesz moc ogrzewania wnętrza samochodu. Jak przełączysz na zimne to wtedy płyn chłodzący nie przepływa przez nagrzewnice
ten odpowietrzacz jest także w B3, ale niekiedy śruba spustowa się lasuje (ostro rdzewieje) i wtedy spokojnie można odkręcić korek spustowy - tak dokładnie wygląda odpowietrzanie w TDIIC69 pisze:Przy nagrzewnicy jest zawór, którym regulujesz moc ogrzewania wnętrza samochodu. Jak przełączysz na zimne to wtedy płyn chłodzący nie przepływa przez nagrzewnice.W moim aucie na jednym z węży od nagrzewnicy jest odpowietrznik, nie wiem czy w B3 też on występuje.marko pisze:To w układzie nagrzewania jest jakiś zawór odcinający ?
cobra jesteś pewien że to jest bezpieczne?...moim zdanim, jak w tym momencie odkręci korek, to mu wywali płyn na zewnatrz i jeszcze się człowiek poparzycobra pisze:rozgrzej silnik do załączenia termostatu, odkręć korek od zbiorniczka,