[1.9 TD AAZ] Wysoka temperatura silnika
[1.9 TD AAZ] Wysoka temperatura silnika
Witam,
mam pytanko do szanownych kolegów klubowiczów. Mianowicie kilka dni temu wymieniłem rozrząd z w moim autku. Mechanik, który mi to robił wymienił wszystko oprócz pompy wody, zapewniając mnie, że jest w bardzo dobrym stanie. Jest to dobry mechanik, chwalony przez znajomych, więc chyba nie ściemniał. Jednakże pojawił mi się taki problem, że bardzo szybko podnosi mi się temperatura silnika. Dziwne jest to, że temepratura rośnie głównie wtedy, gdy samochód stoi na "luzie" np. na światłach. Stąd moje pytanie co może być tego powodem?? Jaka ma być prawidłowa temperatura silnika przy jeździe po mieście?? Może moje obawy są bezpodstawne i temperatura dochodząca do 90 stopni jest ok?? Proszę o podpowiedzi. Dziękuję
mam pytanko do szanownych kolegów klubowiczów. Mianowicie kilka dni temu wymieniłem rozrząd z w moim autku. Mechanik, który mi to robił wymienił wszystko oprócz pompy wody, zapewniając mnie, że jest w bardzo dobrym stanie. Jest to dobry mechanik, chwalony przez znajomych, więc chyba nie ściemniał. Jednakże pojawił mi się taki problem, że bardzo szybko podnosi mi się temperatura silnika. Dziwne jest to, że temepratura rośnie głównie wtedy, gdy samochód stoi na "luzie" np. na światłach. Stąd moje pytanie co może być tego powodem?? Jaka ma być prawidłowa temperatura silnika przy jeździe po mieście?? Może moje obawy są bezpodstawne i temperatura dochodząca do 90 stopni jest ok?? Proszę o podpowiedzi. Dziękuję
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
Zapomniałem dodać jeszcze, że dzisiaj po powrocie z pracy, temperatura silnika dochodziła do 90 stopni, i gdy zatrzymałem się pod domem zobaczyłem mały dymek wydostający się z pod maski. Otwarłem ją i dymek pojawiał się z prawej strony silnika, przy zbiorniku z płynem do chłodzenia, z takim kilku kabelków. Nie wiem do czego są te kable (szczerze mówiąc jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę). Może jest to jakiś czujnik czy coś takiego??
90 stopni to POZIOM WYJŚCIOWY TEMPERATURY dla AAZ... wtedy silnik działa najoptymalniej, mniej pali, ma większą wydajność, itd...
Termostat montowany w naszym silniku jest ustawiony na 87stopni czyli dopiero wtedy woda zaczyna być chłodzona...
Sorry za taki opis jak dla BARANKA
(ale skoro jesteś laikiem to może Ci pomoże):
Termostat steruje zaworem , który się otwiera kiedy woda w bloku silnika jest za gorąca. Kiedy zawór się otwiera, woda płynie przez chłodnicę. Zanim silnik się nagrzeje, woda nie przepływa przez chłodnice. Chłodnica jest na początku zimna a do zbiorniczka wyrównawczego nie leci woda... dopiero po dojściu do 90 stopni termostat zaczyna utrzymywać tą temperaturę chłodząc ciecz w chłodnicy.
jeśli zobaczyłeś dymek, a raczej parę, to sprawdź stan w zbiorniku wyrównawczym. Poziomy MAX i MIN są oznaczone na zewnątrz zbiornika.
Jeśli jest za mało to dolej i sprawdzaj w miarę regularnie (najlepiej co dziennie na zimnym silniku).
NA MOJE OKO NIE MASZ SIĘ CZYM PRZEJMOWAĆ... jeśli temperatura zacznie dochodzić do 100 stopni to wtedy dopiero zacznij zawracać sobie tym głowę <ok>
Termostat montowany w naszym silniku jest ustawiony na 87stopni czyli dopiero wtedy woda zaczyna być chłodzona...
Sorry za taki opis jak dla BARANKA

Termostat steruje zaworem , który się otwiera kiedy woda w bloku silnika jest za gorąca. Kiedy zawór się otwiera, woda płynie przez chłodnicę. Zanim silnik się nagrzeje, woda nie przepływa przez chłodnice. Chłodnica jest na początku zimna a do zbiorniczka wyrównawczego nie leci woda... dopiero po dojściu do 90 stopni termostat zaczyna utrzymywać tą temperaturę chłodząc ciecz w chłodnicy.
jeśli zobaczyłeś dymek, a raczej parę, to sprawdź stan w zbiorniku wyrównawczym. Poziomy MAX i MIN są oznaczone na zewnątrz zbiornika.
Jeśli jest za mało to dolej i sprawdzaj w miarę regularnie (najlepiej co dziennie na zimnym silniku).
NA MOJE OKO NIE MASZ SIĘ CZYM PRZEJMOWAĆ... jeśli temperatura zacznie dochodzić do 100 stopni to wtedy dopiero zacznij zawracać sobie tym głowę <ok>
UKI_XX pisze:tylko tak dla ścisłości.. termostat nie steruje żadnym zaworem a sam w sobie jest zaworem <ok>

z wiki:
termostat - element układu chłodzenia silnika spalinowego w samochodzie - urządzenie jest automatycznym zaworem otwieranym w wyniku wzrostu temperatury umieszczanym w odpływie czynnika chłodzącego z bloku silnika do chłodnicy
Ostatnio zmieniony 07 lip 2009, 23:50 przez junglist, łącznie zmieniany 1 raz.
UKI_XX pisze:tylko tak dla ścisłości.. termostat nie steruje żadnym zaworem a sam w sobie jest zaworem <ok>
to jeśli się odnosi do samochodów, bo termostat to urządzenie które steruje innym urządzeniem, zaworem w zależności od temperatury czynnika regulowanego <ok> :mrgreen:junglist pisze:z wiki:
termostat - element układu chłodzenia silnika spalinowego w samochodzie - urządzenie jest automatycznym zaworem otwieranym w wyniku wzrostu temperatury umieszczanym w odpływie czynnika chłodzącego z bloku silnika do chłodnicy
w tym przypadku mowa była o termostacie otwierającym/zamykającym obieg płynu chłodniczego przez chłodnicę, drugi całkiem inny jest w chłodnicy na dole i steruje pracą wentylatora ale nie ma nic wspólnego z obiegiem wody <ok>
także termostatów jest od groma i jeszcze trochę (w żelazkach, czajnikach, klimie, itp.), różnią się zasadą działania i budową chociaż mają wspólny cel
także termostatów jest od groma i jeszcze trochę (w żelazkach, czajnikach, klimie, itp.), różnią się zasadą działania i budową chociaż mają wspólny cel

kolego sprawdź stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym, jak jest za niski poniżej "min" to dopełnij do "max". A temperatura jeśli nie przekracza 95-100°C to nie ma się czym martwić, popatrz tu