[B4 ABC] - sprężarka klimatyzacji
Witam panów serdecznie.
Drodzy koledzy naprawiłem swoje Audi :mrgreen: . Problem miałem jak wyzej. Dzis postanowiłem wyczyscic odmę. Zauwazyłem kilka dziwnych rzeczy. Kiedy zciągałem gumowe rurki, które idą od klawiatury do dolotu zauwazyłem, ze cały dolot powietrza nie siedzi w gniezdzie tak jak powinien tj. wyskoczył z dwóch bolców trzymających go na miejscu.(nie wiem jak ten silnik mógł pracowac) Wymontowałem go całego i pod nim zauwazyłem wtyczke do jakiegos czujnika. W przewody wychodzące z wtyczki były wpiete dwa przewody, które idą do komputera sterującego instalacja gazowa. Okazało sie , ze jeden z przewodów jest urwany. Przylutowałem go, zmontowałem wszystko jak nalezy, odpaliłem auto i...... :mrgreen: rewelacja. Auto na LPG juz nie gasnie z włączona klimą. Ustąpił jeszcze jeden problem- przy 2000 obr. auto nie dostawało LPG ale za to jak wcisnołem pedał gazu 1 cm więcej nagle gaz dochodził i czuc było mocne szarpnięcie silnikiem. Teraz auto nie zamula do 3000 obr. nie zauwazyłem róznicy w jezdzie na LPG czyPb i nie traci mocy kiedy włączam klimę.
Nie wiem co to za czujnik jest ten pod dolotem i za co on odpowiada. Zawsze bałem sie samemu naprawiac moje Audi. Teraz juz wiem, ze jedyna przeszkodą w ABC jest trudny dostep a reszta nie jest taka straszna jak myslałem. Wystarczy pamiętac o wszystkim składając wszystkie częsci.
Pozdrawiam
Drodzy koledzy naprawiłem swoje Audi :mrgreen: . Problem miałem jak wyzej. Dzis postanowiłem wyczyscic odmę. Zauwazyłem kilka dziwnych rzeczy. Kiedy zciągałem gumowe rurki, które idą od klawiatury do dolotu zauwazyłem, ze cały dolot powietrza nie siedzi w gniezdzie tak jak powinien tj. wyskoczył z dwóch bolców trzymających go na miejscu.(nie wiem jak ten silnik mógł pracowac) Wymontowałem go całego i pod nim zauwazyłem wtyczke do jakiegos czujnika. W przewody wychodzące z wtyczki były wpiete dwa przewody, które idą do komputera sterującego instalacja gazowa. Okazało sie , ze jeden z przewodów jest urwany. Przylutowałem go, zmontowałem wszystko jak nalezy, odpaliłem auto i...... :mrgreen: rewelacja. Auto na LPG juz nie gasnie z włączona klimą. Ustąpił jeszcze jeden problem- przy 2000 obr. auto nie dostawało LPG ale za to jak wcisnołem pedał gazu 1 cm więcej nagle gaz dochodził i czuc było mocne szarpnięcie silnikiem. Teraz auto nie zamula do 3000 obr. nie zauwazyłem róznicy w jezdzie na LPG czyPb i nie traci mocy kiedy włączam klimę.
Nie wiem co to za czujnik jest ten pod dolotem i za co on odpowiada. Zawsze bałem sie samemu naprawiac moje Audi. Teraz juz wiem, ze jedyna przeszkodą w ABC jest trudny dostep a reszta nie jest taka straszna jak myslałem. Wystarczy pamiętac o wszystkim składając wszystkie częsci.
Pozdrawiam
Witam panów.
seebol1 nie mam pojęcia co to za czujnik. Napisze Ci, ze znajduje sie on pod wejsciem dolotu do przepustnicy po lewej stronie(stojac przodem do silnika). Jutro jak nie bedzie padało postaram się zrobic fotke tego czujnika. Nie znam sie na mechanice i nie bardzo mogę Ci pomóc. Sam dopiero ucze się swojego V6 między innymi z tego forum.
Pozdrawiam
seebol1 nie mam pojęcia co to za czujnik. Napisze Ci, ze znajduje sie on pod wejsciem dolotu do przepustnicy po lewej stronie(stojac przodem do silnika). Jutro jak nie bedzie padało postaram się zrobic fotke tego czujnika. Nie znam sie na mechanice i nie bardzo mogę Ci pomóc. Sam dopiero ucze się swojego V6 między innymi z tego forum.
Pozdrawiam
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
Witam.Niestety nie rozwiązałem swojego problemu z kilmą,nie mialem ostatnio czasu żeby jeździć po fachowcach i szukać pomocy,jak narazie wiem że problem tkwi ponoć po stronie elektronicznej,u mnie jednostka sterująca silnikiem nie podnosi obrotów gdy załączam klimę i dlatego auto strasznie się muli i gaśnie na klimie.Podobno muszę znaleźć magika elektronika,który znajdzie ścieżkę odpowiedzialną własnie za ten stan rzeczy.
Pan w serwisie do którego dzwoniłem,powiedział mi na czym polega problem,ale na moje pytanie,czy mi pomogą jak przyjadę,odpowiedź padła NIE.
Poprostu nie mają takiego fachowca,mimo że zajmują się diagnostyką klimatyzacji a nie tylko jak większość nazywających się serwisami, nabijaniem czynnika..
Jeżeli ma ktoś z kolegów namiary na jakiś dobry serwis to proszę o podpowiedź,chociaż moja prośba jest bezcelowa chyba,,ponieważ sami szukacie pomocy.
Powodzenia życzę,dam znać jak uda mi się znaleźć magika który naprawi klimę.
Pozdrawiam.
Pan w serwisie do którego dzwoniłem,powiedział mi na czym polega problem,ale na moje pytanie,czy mi pomogą jak przyjadę,odpowiedź padła NIE.
Poprostu nie mają takiego fachowca,mimo że zajmują się diagnostyką klimatyzacji a nie tylko jak większość nazywających się serwisami, nabijaniem czynnika..
Jeżeli ma ktoś z kolegów namiary na jakiś dobry serwis to proszę o podpowiedź,chociaż moja prośba jest bezcelowa chyba,,ponieważ sami szukacie pomocy.
Powodzenia życzę,dam znać jak uda mi się znaleźć magika który naprawi klimę.
Pozdrawiam.
Słuchaj Darku. Jeżeli znajdziesz odrobine wolnego czasu możesz naprawic do sam.
Zacznij od sprawdzenia zimnych lutów (tylko dla manualnej klimy) w dużym przekaźniku od klimatyzacji, który jest zamontowany nad nogami kierowcy. Jeżeli już to zrobisz to kup miernik uniwersalny za 9,99 PLN i bądź gotów do samodzielnego "czarowania". Wytłumaczę Ci co i jak masz sprawdzić by znaleźć przyczynę usterki.
Opisz mi dokładnie typ klimatyzacji i datę produkcji auta.
Zacznij od sprawdzenia zimnych lutów (tylko dla manualnej klimy) w dużym przekaźniku od klimatyzacji, który jest zamontowany nad nogami kierowcy. Jeżeli już to zrobisz to kup miernik uniwersalny za 9,99 PLN i bądź gotów do samodzielnego "czarowania". Wytłumaczę Ci co i jak masz sprawdzić by znaleźć przyczynę usterki.
Opisz mi dokładnie typ klimatyzacji i datę produkcji auta.
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
Rok produkcji auta to 10.1993. Klima manualna ale dalej nie wiem co mam Ci napisać jeśli chodzi o typ klimy bo nie znam się na tym,czy byly jakieś inne jeszcze niż moja.Silnik w aucie to ABC.
U mnie jest tak,że sprężarka,wraz z wiatrakami załącza się i wyłącza po jakimś czasie,jak napompuje czynnika,nie wiem czy tak jest w B4 czy powinna chodzić cały czas.
Jeżeli chodzi o chłodzenie to wszystko jest ok.
Miernik to nie problem,jak możesz mi powiedziec co i gdzie sprawdzić,to bardzo byłbym wdzięczny.Pamiętasz może numer tego przekaźnika od klimy?
U mnie jest tak,że sprężarka,wraz z wiatrakami załącza się i wyłącza po jakimś czasie,jak napompuje czynnika,nie wiem czy tak jest w B4 czy powinna chodzić cały czas.
Jeżeli chodzi o chłodzenie to wszystko jest ok.
Miernik to nie problem,jak możesz mi powiedziec co i gdzie sprawdzić,to bardzo byłbym wdzięczny.Pamiętasz może numer tego przekaźnika od klimy?
Zrób zdjęcie przekaźników tych nad nogami kierowcy to wtedy cos więcej mogę powiedzieć. Nie jest regułą by wszystkie klimy manualne tak samo były skonstruowane.
Jeżeli masz pełną wersję sterownika to Twoja klima powinna dać się zdiagnozować VAG po linii K.
Odszukaj sterownik silnika i obejrzyj dokładnie jego złącza. Prawdopodobnie w największym z nich tj. B (niekoniecznie) jest wpięty czarny kabelek z żółtym paskiem. Sprawdź woltomierzem na włączonym zapłonie, czy po wciśnięciu klawisza AC pojawia się i zanika na nim napięcie akumulatora. Tym przewodem sterownik silnika dostaje info z panelu sterowania, że klima jest włączona.
Jeżeli masz pełną wersję sterownika to Twoja klima powinna dać się zdiagnozować VAG po linii K.
Odszukaj sterownik silnika i obejrzyj dokładnie jego złącza. Prawdopodobnie w największym z nich tj. B (niekoniecznie) jest wpięty czarny kabelek z żółtym paskiem. Sprawdź woltomierzem na włączonym zapłonie, czy po wciśnięciu klawisza AC pojawia się i zanika na nim napięcie akumulatora. Tym przewodem sterownik silnika dostaje info z panelu sterowania, że klima jest włączona.
seebol1 pisze:Darek 80b3 Witam miałem ten sam problem a może i dalej go mam, też posiadam audika 2.6 V6 avant, miesiąc temu założyłem gaz sekwencja esgi miałem te same objawy. Silnik gasł mi szczególnie w upalne dni. Znajomy który zakładał mi gaz przeprowadził automatycznie strojenie gazu z włączoną klimą (działającym kompresorem) i jak na razie jest lepiej bo silnik na gazie i z złączoną klimą ani razu nie zgasł. Choć upałów jeszcze nie było ostatnio. Jeśli chodzi o spadek mocy to też tak mam i to ponoć jest normalne w B4 w A4 jest to ponoć lepiej rozwiązane. Jak przetestuje dokładnie auto po regulacji dam znać.
[ Dodano: 2008-07-21, 10:54 ]
Dodam jeszcze że przed chwilą jezdziłem audiczką po mieście z wyłączoną klimą i powiem że tak na oko ok 30 PS silnik traci po załączeniu klimy, pocieszające jest to że już nie gaśnie na skrzyżowaniach podczas jazdy na gazie. Gaśnięcie wcześniej występowało podczas dynamicznej jazdy i gwałtownym wciskaniu sprzęgła przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Tak jak pisałem wcześniej ponoć jak twierdzą niektórzy"fachowcy" w b4 z klimatronikiem tak duża strata mocy to norma a w A4 już to nie występowało. Na moje nie doświadczone oko inżyniera mamy z tymi klimami jednak coś uszkodzone .
Witam i podepne się pod temat u mnie w silniku 2.3 NG również występuje dość znaczny spadek mocy z włąćzoną klimatyzacją, już się do tego jakoś przyzwyczaiłem, zważywszy na to że tu u nas jest teren dość mocno górzysty, z kolei na autostradzie jedzie się bardzo miło i nie czuć braku ani spadku mocy.
Potrzebna chłodnica do AUDI 80 NG 2.3
Mam bardzo podobny problem z klimą a raczej sprężarką.
Po nabiciu czynnika ( zamiennik R12) ok. 750g sprężarka załącza się na ok. 5s. Czy to może być przekażnik? walnięty ? bo to on ją rozłącza czy jakiś czujnik ? Z forum dowiedziałem się że są 3 czujniki ciśnienia próbowałem robiłem zworkę na czujnikach przy skraplaczu i nic, czy to możliwe że 3 czujnik ten do którego jest trudny dostęp może być przyczyną i to on rozłącza sprężarkę? Można jakoś się dostać do niego nie rozbierając deski rozdzielczej? A może jeszcze coś innego proszę o pomoc.
Po nabiciu czynnika ( zamiennik R12) ok. 750g sprężarka załącza się na ok. 5s. Czy to może być przekażnik? walnięty ? bo to on ją rozłącza czy jakiś czujnik ? Z forum dowiedziałem się że są 3 czujniki ciśnienia próbowałem robiłem zworkę na czujnikach przy skraplaczu i nic, czy to możliwe że 3 czujnik ten do którego jest trudny dostęp może być przyczyną i to on rozłącza sprężarkę? Można jakoś się dostać do niego nie rozbierając deski rozdzielczej? A może jeszcze coś innego proszę o pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 maja 2009, 22:20
ja również podłączam sie pod temat. Tak jak koledzy mam 2,6 ABC. Gdy włączam klime auto samo nie podnosi obrotów tak jak ma to miejsce np w 1,9 tdi. Po prostu obroty spadaja do ok 600. Też dużo mocy traci (czuć że minimum 30 KM brakuje). Zauważyłem również że napięcie (na wskaźniku wewnątrz auta) przy włączonej klimie mocno spada. często poniżej 12V. Tylko nie rozumiem czemu raz gdy mam włączona klime pokazuje normalnie w granicach 14V a nieraz właśnie bardzo spada. Może to być spowodowane załączaniem się drugiegi biegu wentylatorów? Jak naprawić w ABC regulator obrotów biegu jałowego o ile taki istnieje w tym silniku? Chciałbym aby po włączeniu klimy podnosiły mi się obroty.