Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] - sprężarka klimatyzacji

Awatar użytkownika
Barti-1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 11 lis 2007, 09:47
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: Barti-1 » 26 lip 2008, 15:32

Witam panów serdecznie.
Drodzy koledzy naprawiłem swoje Audi :mrgreen: . Problem miałem jak wyzej. Dzis postanowiłem wyczyscic odmę. Zauwazyłem kilka dziwnych rzeczy. Kiedy zciągałem gumowe rurki, które idą od klawiatury do dolotu zauwazyłem, ze cały dolot powietrza nie siedzi w gniezdzie tak jak powinien tj. wyskoczył z dwóch bolców trzymających go na miejscu.(nie wiem jak ten silnik mógł pracowac) Wymontowałem go całego i pod nim zauwazyłem wtyczke do jakiegos czujnika. W przewody wychodzące z wtyczki były wpiete dwa przewody, które idą do komputera sterującego instalacja gazowa. Okazało sie , ze jeden z przewodów jest urwany. Przylutowałem go, zmontowałem wszystko jak nalezy, odpaliłem auto i...... :mrgreen: rewelacja. Auto na LPG juz nie gasnie z włączona klimą. Ustąpił jeszcze jeden problem- przy 2000 obr. auto nie dostawało LPG ale za to jak wcisnołem pedał gazu 1 cm więcej nagle gaz dochodził i czuc było mocne szarpnięcie silnikiem. Teraz auto nie zamula do 3000 obr. nie zauwazyłem róznicy w jezdzie na LPG czyPb i nie traci mocy kiedy włączam klimę.
Nie wiem co to za czujnik jest ten pod dolotem i za co on odpowiada. Zawsze bałem sie samemu naprawiac moje Audi. Teraz juz wiem, ze jedyna przeszkodą w ABC jest trudny dostep a reszta nie jest taka straszna jak myslałem. Wystarczy pamiętac o wszystkim składając wszystkie częsci.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 lip 2008, 15:46

No to pogratulować udanej naprawy. Zgadza się nic nie jest trudne tylko czasem dostęp jest paskudny. <ok>

seebol1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: seebol1 » 08 sie 2008, 20:04

Barti-1 wiesz może co to był za czujnik? bo jezdziłem w upalne dni i silnik nadal gaśnie a straty mocy nadal występują.

Darek 80b3 może tobie udało się rozwiązać problem?

askar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:04
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: askar » 09 sie 2008, 16:21

mam problem ze sprężarką, bo gdy podczas jazdy sie przekroczy 100km/h automatycznie się ona wyłącza. co może być przyczyną i jak to naprawić?

Awatar użytkownika
Barti-1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 11 lis 2007, 09:47
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: Barti-1 » 09 sie 2008, 22:19

Witam panów.
seebol1 nie mam pojęcia co to za czujnik. Napisze Ci, ze znajduje sie on pod wejsciem dolotu do przepustnicy po lewej stronie(stojac przodem do silnika). Jutro jak nie bedzie padało postaram się zrobic fotke tego czujnika. Nie znam sie na mechanice i nie bardzo mogę Ci pomóc. Sam dopiero ucze się swojego V6 między innymi z tego forum.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 10 sie 2008, 05:53

Witam.Niestety nie rozwiązałem swojego problemu z kilmą,nie mialem ostatnio czasu żeby jeździć po fachowcach i szukać pomocy,jak narazie wiem że problem tkwi ponoć po stronie elektronicznej,u mnie jednostka sterująca silnikiem nie podnosi obrotów gdy załączam klimę i dlatego auto strasznie się muli i gaśnie na klimie.Podobno muszę znaleźć magika elektronika,który znajdzie ścieżkę odpowiedzialną własnie za ten stan rzeczy.
Pan w serwisie do którego dzwoniłem,powiedział mi na czym polega problem,ale na moje pytanie,czy mi pomogą jak przyjadę,odpowiedź padła NIE. :-/
Poprostu nie mają takiego fachowca,mimo że zajmują się diagnostyką klimatyzacji a nie tylko jak większość nazywających się serwisami, nabijaniem czynnika..
Jeżeli ma ktoś z kolegów namiary na jakiś dobry serwis to proszę o podpowiedź,chociaż moja prośba jest bezcelowa chyba,,ponieważ sami szukacie pomocy.
Powodzenia życzę,dam znać jak uda mi się znaleźć magika który naprawi klimę.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 sie 2008, 09:14

Słuchaj Darku. Jeżeli znajdziesz odrobine wolnego czasu możesz naprawic do sam.
Zacznij od sprawdzenia zimnych lutów (tylko dla manualnej klimy) w dużym przekaźniku od klimatyzacji, który jest zamontowany nad nogami kierowcy. Jeżeli już to zrobisz to kup miernik uniwersalny za 9,99 PLN i bądź gotów do samodzielnego "czarowania". Wytłumaczę Ci co i jak masz sprawdzić by znaleźć przyczynę usterki.
Opisz mi dokładnie typ klimatyzacji i datę produkcji auta.

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 10 sie 2008, 13:04

Rok produkcji auta to 10.1993. Klima manualna ale dalej nie wiem co mam Ci napisać jeśli chodzi o typ klimy bo nie znam się na tym,czy byly jakieś inne jeszcze niż moja.Silnik w aucie to ABC.
U mnie jest tak,że sprężarka,wraz z wiatrakami załącza się i wyłącza po jakimś czasie,jak napompuje czynnika,nie wiem czy tak jest w B4 czy powinna chodzić cały czas.
Jeżeli chodzi o chłodzenie to wszystko jest ok.
Miernik to nie problem,jak możesz mi powiedziec co i gdzie sprawdzić,to bardzo byłbym wdzięczny.Pamiętasz może numer tego przekaźnika od klimy?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 sie 2008, 13:38

Zrób zdjęcie przekaźników tych nad nogami kierowcy to wtedy cos więcej mogę powiedzieć. Nie jest regułą by wszystkie klimy manualne tak samo były skonstruowane.
Jeżeli masz pełną wersję sterownika to Twoja klima powinna dać się zdiagnozować VAG po linii K.
Odszukaj sterownik silnika i obejrzyj dokładnie jego złącza. Prawdopodobnie w największym z nich tj. B (niekoniecznie) jest wpięty czarny kabelek z żółtym paskiem. Sprawdź woltomierzem na włączonym zapłonie, czy po wciśnięciu klawisza AC pojawia się i zanika na nim napięcie akumulatora. Tym przewodem sterownik silnika dostaje info z panelu sterowania, że klima jest włączona.

wawrzon5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 sty 2009, 18:40
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: wawrzon5 » 17 cze 2009, 17:09

seebol1 pisze:Darek 80b3 Witam miałem ten sam problem a może i dalej go mam, też posiadam audika 2.6 V6 avant, miesiąc temu założyłem gaz sekwencja esgi miałem te same objawy. Silnik gasł mi szczególnie w upalne dni. Znajomy który zakładał mi gaz przeprowadził automatycznie strojenie gazu z włączoną klimą (działającym kompresorem) i jak na razie jest lepiej bo silnik na gazie i z złączoną klimą ani razu nie zgasł. Choć upałów jeszcze nie było ostatnio. Jeśli chodzi o spadek mocy to też tak mam i to ponoć jest normalne w B4 w A4 jest to ponoć lepiej rozwiązane. Jak przetestuje dokładnie auto po regulacji dam znać.

[ Dodano: 2008-07-21, 10:54 ]
Dodam jeszcze że przed chwilą jezdziłem audiczką po mieście z wyłączoną klimą i powiem że tak na oko ok 30 PS silnik traci po załączeniu klimy, pocieszające jest to że już nie gaśnie na skrzyżowaniach podczas jazdy na gazie. Gaśnięcie wcześniej występowało podczas dynamicznej jazdy i gwałtownym wciskaniu sprzęgła przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Tak jak pisałem wcześniej ponoć jak twierdzą niektórzy"fachowcy" w b4 z klimatronikiem tak duża strata mocy to norma a w A4 już to nie występowało. Na moje nie doświadczone oko inżyniera :-) mamy z tymi klimami jednak coś uszkodzone :-( .

Witam i podepne się pod temat u mnie w silniku 2.3 NG również występuje dość znaczny spadek mocy z włąćzoną klimatyzacją, już się do tego jakoś przyzwyczaiłem, zważywszy na to że tu u nas jest teren dość mocno górzysty, z kolei na autostradzie jedzie się bardzo miło i nie czuć braku ani spadku mocy. :-)


Potrzebna chłodnica do AUDI 80 NG 2.3

lukwie25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 kwie 2007, 14:41
Lokalizacja: Żnin

Post autor: lukwie25 » 07 lip 2009, 22:07

Mam bardzo podobny problem z klimą a raczej sprężarką.
Po nabiciu czynnika ( zamiennik R12) ok. 750g sprężarka załącza się na ok. 5s. Czy to może być przekażnik? walnięty ? bo to on ją rozłącza czy jakiś czujnik ? Z forum dowiedziałem się że są 3 czujniki ciśnienia próbowałem robiłem zworkę na czujnikach przy skraplaczu i nic, czy to możliwe że 3 czujnik ten do którego jest trudny dostęp może być przyczyną i to on rozłącza sprężarkę? Można jakoś się dostać do niego nie rozbierając deski rozdzielczej? A może jeszcze coś innego proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 07 lip 2009, 22:43

Miałem coś takiego u siebie. Klima załączała się na chwilę i za chwilę sama się wyłączała.
Problemem okazał się jeden z czujników temperatury wewnętrznej.

lukwie25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 kwie 2007, 14:41
Lokalizacja: Żnin

Post autor: lukwie25 » 07 lip 2009, 23:08

a dokładniej który czujnik chodzi o czujnik cieczy chłodzącej

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 08 lip 2009, 16:44

Nie powiem Ci dokładnie bo robiłem to u mechanika. Wiem tylko, że chodzi o czujnik temperatury wewnętrznej. Niestety nic więcej nie potrafię Ci podpowiedzieć.
Jeśli robisz u mechanika, to powiedz mu żeby Ci poprostu to sprawdził.

miki878787
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 maja 2009, 22:20

Post autor: miki878787 » 17 lip 2009, 18:49

ja również podłączam sie pod temat. Tak jak koledzy mam 2,6 ABC. Gdy włączam klime auto samo nie podnosi obrotów tak jak ma to miejsce np w 1,9 tdi. Po prostu obroty spadaja do ok 600. Też dużo mocy traci (czuć że minimum 30 KM brakuje). Zauważyłem również że napięcie (na wskaźniku wewnątrz auta) przy włączonej klimie mocno spada. często poniżej 12V. Tylko nie rozumiem czemu raz gdy mam włączona klime pokazuje normalnie w granicach 14V a nieraz właśnie bardzo spada. Może to być spowodowane załączaniem się drugiegi biegu wentylatorów? Jak naprawić w ABC regulator obrotów biegu jałowego o ile taki istnieje w tym silniku? Chciałbym aby po włączeniu klimy podnosiły mi się obroty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga