[1.9TDI 1Z] Problem z zaworem EGR
[1.9TDI 1Z] Problem z zaworem EGR
Witam dziś wymieniałem filtr paliwa i mechanik chciał żebym trochę po gazował autem i zauważył że z zaworka egr wydobywa się czarny dym i mam kilka pytań związane z tym zaworkiem :
1) Jaki koszt jest nowego zaworka ?
2) Czy autko traci na mocy przez taka usterkę (a dokładnie moje auto muli na starcie przekroczy 40 i idzie ładnie ) ?
3)Czy autko pali więcej przez uszkodzony zaworek ?
pozdrawiam
1) Jaki koszt jest nowego zaworka ?
2) Czy autko traci na mocy przez taka usterkę (a dokładnie moje auto muli na starcie przekroczy 40 i idzie ładnie ) ?
3)Czy autko pali więcej przez uszkodzony zaworek ?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 lip 2009, 14:06 przez FEFEFE, łącznie zmieniany 1 raz.
zamiast wymieniać to badziewie to wycinasz dwie blaszki i zaślepiasz a w jaki sposób to gdzieś na forum jest piękne fotostory <ok>
co do zalet i wad EGR można zaliczyć:
1. Zalety:
-obniżenie temperatury spalania a więc zmniejszona emisja NOx
-szybsze nagrzewanie silnika przez zasysanie gorących spalin
2. Wady:
-zasyfianie kolektora dolotowego i kanałów dolotowych mieszanką sadzy z olejem
-stopniowe pogarszanie osiągów silnika przez zmniejszenie przekroju kolektora dolotowego
-osadzanie syfu na trzonkach zaworów i niszczenie uszczelniaczy oraz prowadnic zaworowych
-zwiększenie ryzyka urwania zaworu dolotowego
i dla ścisłości EGR otwiera się tylko na jałowych obrotach oraz przy jednostajnej jeździe a zamyka podczas gwałtownego przyspieszania
obejrzyj sobie fotki ludzi mających jeszcze nie zaślepiony EGR tutaj klik i zastanów się co by się stało gdyby kawałek takiego syfu oderwał się od kolektora lub zaworu i wpadł do silnika
co do zalet i wad EGR można zaliczyć:
1. Zalety:
-obniżenie temperatury spalania a więc zmniejszona emisja NOx
-szybsze nagrzewanie silnika przez zasysanie gorących spalin
2. Wady:
-zasyfianie kolektora dolotowego i kanałów dolotowych mieszanką sadzy z olejem
-stopniowe pogarszanie osiągów silnika przez zmniejszenie przekroju kolektora dolotowego
-osadzanie syfu na trzonkach zaworów i niszczenie uszczelniaczy oraz prowadnic zaworowych
-zwiększenie ryzyka urwania zaworu dolotowego
i dla ścisłości EGR otwiera się tylko na jałowych obrotach oraz przy jednostajnej jeździe a zamyka podczas gwałtownego przyspieszania
obejrzyj sobie fotki ludzi mających jeszcze nie zaślepiony EGR tutaj klik i zastanów się co by się stało gdyby kawałek takiego syfu oderwał się od kolektora lub zaworu i wpadł do silnika
tu masz ja kto zrobic : https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... t16684.htm
A powiem ,że syfu potrafi być sporo :shock:
A powiem ,że syfu potrafi być sporo :shock:
-nie no pompa była robiona miesiąc temu wiec chyba możemy ja wykluczyć oraz dawke bo przy okazji roboty mi ustawiliUKI_XX pisze:po pierwsze EGR
po drugie może być dawka paliwa
po trzecie wysłużone wtryski, słaba pompa
po czwarte problem ze sterowaniem turbiną
a poza tym jak masz czysty dolot to zmniejsza się dymienie na czarno, spalanie oraz masz więcej mocy w silniku
- egr zaślepię bo koszt nowego to granica 800 zł
- sterownik muszę sprawdzić przez kompa
ale bez użycia turbiny idzie ciężko jak złącze turbinę to rwie aż miło
niestety ale w 1Z nie ma możliwości wyłączenia turbiny gdyż ona pracuje od początku pracy silnika a minimalne ciśnienie przy jakim otwiera się WG to ok. +0.6bara (VAG 1600mbar) no chyba że zdejmujesz wąż z kolektora to wtedy masz SDI bez turbo :mrgreen:FEFEFE pisze: ale bez użycia turbiny idzie ciężko jak złącze turbinę to rwie aż miło
nie do końca bo jakieś tam spaliny są i turbo trochę ładuje, nie pamiętam ile to było ale chyba ok 0.3bara więc jest to trochę więcej jak 0 <ok>anemia7 pisze:Wystarczy odlaczyc przeplywke i juz masz SDI..UKI_XX pisze:no chyba że zdejmujesz wąż z kolektora to wtedy masz SDI bez turbo
i nie zaśmiecajmy już koledze tematu
po zaślepieniu EGR N18 nie jest już do niczego potrzebny, mój leży sobie gdzieś w garażu a wężyki trzeba zaślepić
vacum pompa ma wytwarzać podciśnienie i wystarczy na odpalonym silniku zatkać palcem wężyk idący z serwa do N18 i jak ciągnie to jest dobrze, druga sprawa to po zgaszeniu silnika jak zdejmiesz wężyk z serwa powinno chwilę zasyczeć a jak nie to do sprawdzenia zaworek zwrotny, wężyki, membrana w serwo
vacum pompa ma wytwarzać podciśnienie i wystarczy na odpalonym silniku zatkać palcem wężyk idący z serwa do N18 i jak ciągnie to jest dobrze, druga sprawa to po zgaszeniu silnika jak zdejmiesz wężyk z serwa powinno chwilę zasyczeć a jak nie to do sprawdzenia zaworek zwrotny, wężyki, membrana w serwo
Cały czas byłem negatywnie przekonany do jakichkolwiek przeróbek,ale po tym co zobaczyłem jak ściągnąłem kolanko z egr :shock: potrafi taki widok osłupić na kilka chwil.Przeczytałem mnóstwo postów i sie nie dowiedziałem tego co chciałem,a mianowicie wystarczy wstawić blaszkę czy też 2 blaszki czy lepiej jeszcze zaślepić jakieś wężyki?Mile widziane jakieś fotki bo teksty typu N18 niewiele mi mówia niestety.Część ogranicza sie tylko do wstawiania blaszek,to wystarcza?
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO