Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Problem z zaworem EGR

Awatar użytkownika
FEFEFE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:50
Lokalizacja: Szczecin

[1.9TDI 1Z] Problem z zaworem EGR

Post autor: FEFEFE » 10 lip 2009, 13:58

Witam dziś wymieniałem filtr paliwa i mechanik chciał żebym trochę po gazował autem i zauważył że z zaworka egr wydobywa się czarny dym i mam kilka pytań związane z tym zaworkiem :

1) Jaki koszt jest nowego zaworka ?
2) Czy autko traci na mocy przez taka usterkę (a dokładnie moje auto muli na starcie przekroczy 40 i idzie ładnie ) ?
3)Czy autko pali więcej przez uszkodzony zaworek ?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 lip 2009, 14:06 przez FEFEFE, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 10 lip 2009, 14:36

EGR jest po to żeby niezdrowe spaliny wracały spowrotem do przepalenia w obieg.Działa on na wolnych obrotach,taka ochrona środowiska :-P Jeśli go wywalisz to nie będziesz miał syfu w kolektorze ssącym.Ale nie poprawisz tym osiągów i spalania.Wielu kolegów z forum zaślepia EGR-a ja również tak mam <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 lip 2009, 15:05

zamiast wymieniać to badziewie to wycinasz dwie blaszki i zaślepiasz a w jaki sposób to gdzieś na forum jest piękne fotostory <ok>

co do zalet i wad EGR można zaliczyć:

1. Zalety:
-obniżenie temperatury spalania a więc zmniejszona emisja NOx
-szybsze nagrzewanie silnika przez zasysanie gorących spalin
2. Wady:
-zasyfianie kolektora dolotowego i kanałów dolotowych mieszanką sadzy z olejem
-stopniowe pogarszanie osiągów silnika przez zmniejszenie przekroju kolektora dolotowego
-osadzanie syfu na trzonkach zaworów i niszczenie uszczelniaczy oraz prowadnic zaworowych
-zwiększenie ryzyka urwania zaworu dolotowego

i dla ścisłości EGR otwiera się tylko na jałowych obrotach oraz przy jednostajnej jeździe a zamyka podczas gwałtownego przyspieszania

obejrzyj sobie fotki ludzi mających jeszcze nie zaślepiony EGR tutaj klik i zastanów się co by się stało gdyby kawałek takiego syfu oderwał się od kolektora lub zaworu i wpadł do silnika

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 10 lip 2009, 15:46

tu masz ja kto zrobic : https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... t16684.htm
A powiem ,że syfu potrafi być sporo :shock:

Awatar użytkownika
FEFEFE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: FEFEFE » 10 lip 2009, 15:57

oki chłopacy mam jeszcze jedno pytanie

-co może być przyczyną utraty mocy przez auto ma straszny problem żeby sie rozbujać na starcie do 40 jak przekroczy 40 idzie ładnie

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 lip 2009, 16:36

po pierwsze EGR
po drugie może być dawka paliwa
po trzecie wysłużone wtryski, słaba pompa
po czwarte problem ze sterowaniem turbiną


a poza tym jak masz czysty dolot to zmniejsza się dymienie na czarno, spalanie oraz masz więcej mocy w silniku ;-)

Awatar użytkownika
FEFEFE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: FEFEFE » 10 lip 2009, 16:51

UKI_XX pisze:po pierwsze EGR
po drugie może być dawka paliwa
po trzecie wysłużone wtryski, słaba pompa
po czwarte problem ze sterowaniem turbiną


a poza tym jak masz czysty dolot to zmniejsza się dymienie na czarno, spalanie oraz masz więcej mocy w silniku ;-)
-nie no pompa była robiona miesiąc temu wiec chyba możemy ja wykluczyć oraz dawke bo przy okazji roboty mi ustawili
- egr zaślepię bo koszt nowego to granica 800 zł
- sterownik muszę sprawdzić przez kompa
ale bez użycia turbiny idzie ciężko jak złącze turbinę to rwie aż miło

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 lip 2009, 21:51

FEFEFE pisze: ale bez użycia turbiny idzie ciężko jak złącze turbinę to rwie aż miło
niestety ale w 1Z nie ma możliwości wyłączenia turbiny gdyż ona pracuje od początku pracy silnika a minimalne ciśnienie przy jakim otwiera się WG to ok. +0.6bara (VAG 1600mbar) no chyba że zdejmujesz wąż z kolektora to wtedy masz SDI bez turbo :mrgreen:

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 11 lip 2009, 08:56

FEFEFE pisze:ale bez użycia turbiny idzie ciężko jak złącze turbinę to rwie aż miło
ja rowniez nie bardzo to rozumiem,turbo nie jest odlaczane :-P

anemia7

Post autor: anemia7 » 20 lip 2009, 23:42

UKI_XX pisze:no chyba że zdejmujesz wąż z kolektora to wtedy masz SDI bez turbo
Wystarczy odlaczyc przeplywke i juz masz SDI..

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 lip 2009, 00:05

anemia7 pisze:
UKI_XX pisze:no chyba że zdejmujesz wąż z kolektora to wtedy masz SDI bez turbo
Wystarczy odlaczyc przeplywke i juz masz SDI..
nie do końca bo jakieś tam spaliny są i turbo trochę ładuje, nie pamiętam ile to było ale chyba ok 0.3bara więc jest to trochę więcej jak 0 <ok>

i nie zaśmiecajmy już koledze tematu

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 18 sie 2009, 10:51

Czy po zaślepieniu zaworu EGR, elektrozawór przy filtrze powietrza (przepływaka pierburg) spełnia jakieś jeszcze zadanie?
Do niego biegnie przewód od serwa.
I jak sprawdzić vacum - pompe czy działa poprawnie?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 sie 2009, 12:51

po zaślepieniu EGR N18 nie jest już do niczego potrzebny, mój leży sobie gdzieś w garażu a wężyki trzeba zaślepić

vacum pompa ma wytwarzać podciśnienie i wystarczy na odpalonym silniku zatkać palcem wężyk idący z serwa do N18 i jak ciągnie to jest dobrze, druga sprawa to po zgaszeniu silnika jak zdejmiesz wężyk z serwa powinno chwilę zasyczeć a jak nie to do sprawdzenia zaworek zwrotny, wężyki, membrana w serwo

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 31 paź 2009, 22:30

Cały czas byłem negatywnie przekonany do jakichkolwiek przeróbek,ale po tym co zobaczyłem jak ściągnąłem kolanko z egr :shock: potrafi taki widok osłupić na kilka chwil.Przeczytałem mnóstwo postów i sie nie dowiedziałem tego co chciałem,a mianowicie wystarczy wstawić blaszkę czy też 2 blaszki czy lepiej jeszcze zaślepić jakieś wężyki?Mile widziane jakieś fotki :-P bo teksty typu N18 niewiele mi mówia niestety.Część ogranicza sie tylko do wstawiania blaszek,to wystarcza?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 01 lis 2009, 10:15

Jedna blaszka wystarczy,pomiędzy zaworem a kolankiem skręcona na silikon,ale możesz dać też drugą między zaworem a rurką(harmonijką),a wężyk od podciśnienia możesz zaślepić nawet przy samym zaworze naklejając na niego kawałek taśmy i wkładając w to samo miejsce.
Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl