Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 TDI 1Z 1992r] bierze dużo oleju

ODPOWIEDZ
misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

[b4 1.9 TDI 1Z 1992r] bierze dużo oleju

Post autor: misiek547 » 11 lip 2009, 22:41

witam mam problem autko bierze ok 1 litr oleju na jakieś 300km wymieniłem juz uszczelniacze i nic nie pomogło wiem ze mam wyciek na wale od strony skrzyni turbinkę mam po regeneracji (choć nie wiem czy dobrze zrobiona) silnik ma przebieg ok 239tys km jeszcze jedno co zauważyłem to silnik jak się nagrzeje to zaczyna na wolnych obrotach szarpać tak jak by poduszki były wywalone od silnika i chodzi strasznie głośno w porównaniu z innymi tdikami do tego jeszcze kopci z rury na początek jak dodaje gazu na czarno a później tak na biało dodam jeszcze ze uszczelka pod głowicą jest nowa nie ubywa płynu chłodniczego ani olej się nie dostaje do niego

byłem u kilku mechaników i każdy mówi co innego jeden że to wtryski drugi że to pompa kolejny mówil o przestawionym zapłonie nie wiem kogo słuchać może miał ktoś podobne objawy i orientuje się co to może być

i może jest jakaś prosta metoda na sprawdzenie tyrbiny domowym sposobem czy łyka olej

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lip 2009, 23:01

misiek547 pisze:może jest jakaś prosta metoda na sprawdzenie tyrbiny domowym sposobem czy łyka olej
Coś takiego jest. Możesz na początek odpiąć wąż idący od turbiny do ICka i na odpalonym silniku sprawdzić czy leci tam olej. Piszesz że auto kopci na biało, więc jeśli to turbina to podejrzewam że olej leci drugą stroną, czyli tam gdzie wychodzą spaliny. Można by odpiąć kolektor i sprawdzić jak z tamtej strony sprawa się ma.

1 litr na 300 km, czyli około 3,3litra na 1000 km to już bardzo dużo.
misiek547 pisze:wiem ze mam wyciek na wale od strony skrzyn
To też przydałoby się zlikwidować, bo kij wie ile tak naprawdę tamtendy tego oleju ucieka.

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 11 lip 2009, 23:07

zapomniałem napisać ze kopcenie zaczyna się gdzieś ok 2500 obrotów

no dokładnie jest to bardzo dużo tylko czy przez ten wyciek na wale tyle oleju może uciec

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lip 2009, 23:13

misiek547 pisze:kopcenie zaczyna się gdzieś ok 2500 obrotów
To by wskazywało na nieszczelność turbiny po stronie "gorącej" czyli tam gdzie idą spaliny.
misiek547 pisze:czy przez ten wyciek na wale tyle oleju może uciec
Tego niestety w żaden sposób nie da się określić :-/ Na pewno nie cały olej tamtędy ci ucieka skoro piszesz że kopci ci na biało. Część winy moim zdaniem leży również po stronie turbiny.

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 11 lip 2009, 23:23

tylko czy mozna określic na 100% że ona bierze olej ponieważ jest jeszcze na gwarancji to bym znów ją oddal do roboty tylko wiadomo jak to z fachurami jest powiedzą że wszystko jest dobrze i nie bedeą chcieli naprawić


a masz może jakiś pomysł co do pracy silnika po nagrzaniu?? czy tez turbina może mieć na to wpływ

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lip 2009, 23:41

misiek547 pisze:ylko czy mozna określic na 100% że ona bierze olej
Jeśli odepniesz wąż z przodu turbiny to samo z tyłu z kolektorem, i przykazujesz to powinno być widać czy rzyga oleje czy nie. Jeśli na przykład z tyłu razem ze spalinami będzie ci leciała mgła oleju to sprawa jasna.

To wszystko niestety są metody garażowe. Sam osobiście nigdy tego nie robiłem, ale w teorii powinno to dać jakiś miarodajny efekt.
misiek547 pisze:a masz może jakiś pomysł co do pracy silnika po nagrzaniu??
Chodzi ci o to że kopci na biało po nagrzaniu? Jeśli turbina z tyłu rzyga olejem to po nagrzaniu się kiedy cały wydech osiągnie wyższą temperaturę zgromadzony w wydechu olej będzie ulegał spalaniu i stąd ten biały dym.

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 11 lip 2009, 23:43

chodziło mi o to że po rozgrzaniu zaczyna nim szarpać jak załapie jakieś 50 stopni

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 11 lip 2009, 23:49

Sprawdź na początek kąt wtrysku.A co do oleju to ciśnienie na garach.
Pozdro

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 11 lip 2009, 23:53

ciśnienie było sprawdzanie przy wymianie uszczelniaczy i jest ok kon wtrysku niby tez jest ok w deltascan pokazuje statyczny 51 wiec wyglada ok

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 lip 2009, 12:48

kolego jeśli chodzi o nierówną pracę silnika jak się nagrzeje to na 99% wtryski do wymiany/regeneracji a szczególnie tzw. wtrysk sterujący takie cyrki tworzy

druga sprawa to w jakim celu oddawałeś turbo do regeneracji :?: wielu ludzi oddaje całkiem sprawną turbinę gdy winny jest np. N75 a oddają bo zobaczą olej w dolocie a ten z kolei bierze się z odmy i potem taka zregenerowana turbina potrafi bardzo szybko się rozpaść :-(

trzecia sprawa to jaki lejesz olej :?: jak jakieś "no name" w cenie 50zł/5L to licz się z tym że będzie dużo ubywało + jak są wycieki to jeszcze więcej

a reszta tak jak pisze Labiel, czyli usuń wyciek z uszczelniacza na wale a następnie sprawdź turbo bo może jakiś patałach kiepsko poskładał i wywaliło uszczelki, sprawdź też odmę a konkretnie ile oleju jest w wężu między przepływomierzem a turbiną szczególnie od miejsca połączenia z odmą

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 12 lip 2009, 13:41

olej leje valvoline mineral 15w 40 turbinke oddalem bo miala lekki luz na wirniku i był spory osad od oleju od strony gorącej a powiedz mi jak sprawdzic ten N75 i za co on jest odpowiedzialny??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 lip 2009, 13:57

misiek547 pisze:mineral 15w 40
Minerał nie jest najlepszym olejem dla turbin
misiek547 pisze:turbinke oddalem bo miala lekki luz
Każda turbina ma lekki luz.
misiek547 pisze:był spory osad od oleju od strony gorącej
A to nie był czasem zwykły nagar od spalin?

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 12 lip 2009, 14:02

raczej nie jeszcze jak wyjmowałem icka i go czyściłem benzynką to było tam pełno oleju benzyna cala czarna wypływała węże też sprawdzałem są troszkę zaolejone a były czyszczone po wymianie turbinki

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 12 lip 2009, 16:06

sprawdz turbine tak jak labiel mowil, jest duze prawdopodobienstwo ze bedzie puszczac olej w wydech i kopcic na siwo. Kolega jak bral hybryde od turbiniarzy to tak bylo ze puszczala w wydech olej, poszla na gwarancji do wymiany, a koles sie tlumaczyl ze kijowa partia uszczelniaczy...

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 12 lip 2009, 20:11

http://img26.imageshack.us/i/20090712161.jpg/
http://img19.imageshack.us/i/20090712162.jpg/


a tu sa dwa zdęcia turbinki po zdjęciu węzy czy ktoś sie orientuje czy to tak ma wyglądać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl