[b4 1.9 TDI 1Z 1992r] bierze dużo oleju
[b4 1.9 TDI 1Z 1992r] bierze dużo oleju
witam mam problem autko bierze ok 1 litr oleju na jakieś 300km wymieniłem juz uszczelniacze i nic nie pomogło wiem ze mam wyciek na wale od strony skrzyni turbinkę mam po regeneracji (choć nie wiem czy dobrze zrobiona) silnik ma przebieg ok 239tys km jeszcze jedno co zauważyłem to silnik jak się nagrzeje to zaczyna na wolnych obrotach szarpać tak jak by poduszki były wywalone od silnika i chodzi strasznie głośno w porównaniu z innymi tdikami do tego jeszcze kopci z rury na początek jak dodaje gazu na czarno a później tak na biało dodam jeszcze ze uszczelka pod głowicą jest nowa nie ubywa płynu chłodniczego ani olej się nie dostaje do niego
byłem u kilku mechaników i każdy mówi co innego jeden że to wtryski drugi że to pompa kolejny mówil o przestawionym zapłonie nie wiem kogo słuchać może miał ktoś podobne objawy i orientuje się co to może być
i może jest jakaś prosta metoda na sprawdzenie tyrbiny domowym sposobem czy łyka olej
byłem u kilku mechaników i każdy mówi co innego jeden że to wtryski drugi że to pompa kolejny mówil o przestawionym zapłonie nie wiem kogo słuchać może miał ktoś podobne objawy i orientuje się co to może być
i może jest jakaś prosta metoda na sprawdzenie tyrbiny domowym sposobem czy łyka olej
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Coś takiego jest. Możesz na początek odpiąć wąż idący od turbiny do ICka i na odpalonym silniku sprawdzić czy leci tam olej. Piszesz że auto kopci na biało, więc jeśli to turbina to podejrzewam że olej leci drugą stroną, czyli tam gdzie wychodzą spaliny. Można by odpiąć kolektor i sprawdzić jak z tamtej strony sprawa się ma.misiek547 pisze:może jest jakaś prosta metoda na sprawdzenie tyrbiny domowym sposobem czy łyka olej
1 litr na 300 km, czyli około 3,3litra na 1000 km to już bardzo dużo.
To też przydałoby się zlikwidować, bo kij wie ile tak naprawdę tamtendy tego oleju ucieka.misiek547 pisze:wiem ze mam wyciek na wale od strony skrzyn
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To by wskazywało na nieszczelność turbiny po stronie "gorącej" czyli tam gdzie idą spaliny.misiek547 pisze:kopcenie zaczyna się gdzieś ok 2500 obrotów
Tego niestety w żaden sposób nie da się określić Na pewno nie cały olej tamtędy ci ucieka skoro piszesz że kopci ci na biało. Część winy moim zdaniem leży również po stronie turbiny.misiek547 pisze:czy przez ten wyciek na wale tyle oleju może uciec
tylko czy mozna określic na 100% że ona bierze olej ponieważ jest jeszcze na gwarancji to bym znów ją oddal do roboty tylko wiadomo jak to z fachurami jest powiedzą że wszystko jest dobrze i nie bedeą chcieli naprawić
a masz może jakiś pomysł co do pracy silnika po nagrzaniu?? czy tez turbina może mieć na to wpływ
a masz może jakiś pomysł co do pracy silnika po nagrzaniu?? czy tez turbina może mieć na to wpływ
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeśli odepniesz wąż z przodu turbiny to samo z tyłu z kolektorem, i przykazujesz to powinno być widać czy rzyga oleje czy nie. Jeśli na przykład z tyłu razem ze spalinami będzie ci leciała mgła oleju to sprawa jasna.misiek547 pisze:ylko czy mozna określic na 100% że ona bierze olej
To wszystko niestety są metody garażowe. Sam osobiście nigdy tego nie robiłem, ale w teorii powinno to dać jakiś miarodajny efekt.
Chodzi ci o to że kopci na biało po nagrzaniu? Jeśli turbina z tyłu rzyga olejem to po nagrzaniu się kiedy cały wydech osiągnie wyższą temperaturę zgromadzony w wydechu olej będzie ulegał spalaniu i stąd ten biały dym.misiek547 pisze:a masz może jakiś pomysł co do pracy silnika po nagrzaniu??
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
kolego jeśli chodzi o nierówną pracę silnika jak się nagrzeje to na 99% wtryski do wymiany/regeneracji a szczególnie tzw. wtrysk sterujący takie cyrki tworzy
druga sprawa to w jakim celu oddawałeś turbo do regeneracji :?: wielu ludzi oddaje całkiem sprawną turbinę gdy winny jest np. N75 a oddają bo zobaczą olej w dolocie a ten z kolei bierze się z odmy i potem taka zregenerowana turbina potrafi bardzo szybko się rozpaść
trzecia sprawa to jaki lejesz olej :?: jak jakieś "no name" w cenie 50zł/5L to licz się z tym że będzie dużo ubywało + jak są wycieki to jeszcze więcej
a reszta tak jak pisze Labiel, czyli usuń wyciek z uszczelniacza na wale a następnie sprawdź turbo bo może jakiś patałach kiepsko poskładał i wywaliło uszczelki, sprawdź też odmę a konkretnie ile oleju jest w wężu między przepływomierzem a turbiną szczególnie od miejsca połączenia z odmą
druga sprawa to w jakim celu oddawałeś turbo do regeneracji :?: wielu ludzi oddaje całkiem sprawną turbinę gdy winny jest np. N75 a oddają bo zobaczą olej w dolocie a ten z kolei bierze się z odmy i potem taka zregenerowana turbina potrafi bardzo szybko się rozpaść
trzecia sprawa to jaki lejesz olej :?: jak jakieś "no name" w cenie 50zł/5L to licz się z tym że będzie dużo ubywało + jak są wycieki to jeszcze więcej
a reszta tak jak pisze Labiel, czyli usuń wyciek z uszczelniacza na wale a następnie sprawdź turbo bo może jakiś patałach kiepsko poskładał i wywaliło uszczelki, sprawdź też odmę a konkretnie ile oleju jest w wężu między przepływomierzem a turbiną szczególnie od miejsca połączenia z odmą
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
http://img26.imageshack.us/i/20090712161.jpg/
http://img19.imageshack.us/i/20090712162.jpg/
a tu sa dwa zdęcia turbinki po zdjęciu węzy czy ktoś sie orientuje czy to tak ma wyglądać
http://img19.imageshack.us/i/20090712162.jpg/
a tu sa dwa zdęcia turbinki po zdjęciu węzy czy ktoś sie orientuje czy to tak ma wyglądać