Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Klimatyzacja nabita, włącza się i wyłącza

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

[80 B4] Klimatyzacja nabita, włącza się i wyłącza

Post autor: minon1 » 11 lip 2009, 23:43

Witam.

Po zmianie chłodnicy, bo miała dziurkę, klima załącza się i po chwili wyłącza. I tak parę razy. Czasem jak już załapie to działa, a czasem w ogóle nie.

Trudno jej ruszyć co widać po obrotach paska wielorowkowego względem koła ze sprzęgłem, tak jak by sprężarka stawiała opór, ale jak już załapie to lata normalnie.

Energiczne dodanie gazu wyłącza ją, i po chwili się włącza, ale to chyba normalne.

Spece od klimy mówią że szukać przyczyny elektrycznej.

Co poradzicie?

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 12 lip 2009, 09:36

a jak z cisnieniammi jak pracuje?
bardziej chodzi mi o niskie cisnienie ma przynajmniej 1bar?



jeśli cos z elektryką to może być wina czujnika niskiego ciśnienia.

jak masz czas to możesz dzisiaj podlecieć do mnie do pruszkowa, mam manometry i gaz jakby coś. możemy cos powalczyć.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2009, 09:43 przez wenon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 12 lip 2009, 09:38

wenon pisze:a jak z cisnieniammi jak pracuje?
bardziej chodzi mi o niskie cisnienie ma przynajmniej 1bar?
na niskim nie zwróciłem uwagi, ale jak załączy to ma na wysokim 10-13 bar

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 lip 2009, 18:03

Moim zdaniem za dużo oleju wpuszczono do instalacji sprężarki. Jak się uda ją włączyć to niech popracuje w jednym kawałku z 30 minut.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 13 lip 2009, 09:28

czarekj pisze:Moim zdaniem za dużo oleju wpuszczono do instalacji sprężarki. Jak się uda ją włączyć to niech popracuje w jednym kawałku z 30 minut.
Udaje się ją włączyć, tylko na początku zachowuje się jak by nie miała ochoty w ogóle się zebrać do pracy. Później jak już się rozkręci to z reguły chłodzi, ale nie zawsze.

W jednym kawałku- tzn 30 min bez wyłączania na wolnych obrotach :?:
Już sporo to chodziło, na pewno więcej jak 30 min, ale podczas jazdy.

Kolego a co sądzisz o czynniku R134a względem R12 :?:
Cały czas jak uzupełniałem to R134a, jest on bezpieczny dla tego układu :?:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 lip 2009, 09:43

Nie eksperymentowałem z zamiana czynnika, więc nie mam doświadczeń w tym temacie. Mogą puścić uszczelnienia.
Zapytaj fachowców od klimy ile wtłoczyli Ci oleju do instalacji.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 13 lip 2009, 21:55

czy to była przeróbka z R12 na 134A?

jesli była zmiana czynnika należy wymienić olej bezwzględnie.
przy R12 jest olej mineralny a przy R1234A olej syntetyczny.
należy w takim przypadku wyciągnąć sprężarkę, zlać stary olej, przepłukać ją nowym olejem i zalać około 150-200ml.
dodatkowo potrzeba wymienić zawór rozprężny na parowniku poniewaz te zawory mają całkiem inna charakterystykę pracy dla danego czynnika chłodniczego.

sprężarka pracująca na r134a z olejem mineralnym potrafi sie zatrzeć.

jesli była zmiana gazu te dziwne zachowania mogą wskazywać na zawór rozprężny, gdyż nie jest on w stanie prawidłowo pracować i może nie przepuszczać gazu przez siebie i w skutek tego może brakować czynnika na lini niskiego cisnienia i wtym momencie presostat(czujnik niskiego cisnienia) bedzie rozłaczać kompresor.

co do R12 to istnieją jeszcze zamieniki tego gazy typu drop-in.
czyli nie zmieniamy oleju ani żadnego elementu w układzie. niestety zamieniki takie sa dużo droższe i potrafia kosztować powyżej 200zł za kg. a zakłłady zaimujące sie klimatyzacja samochodowa poprostu olewaja to bo zwykły urzytkownik o tym nie wie i ładują wtedy R134a a co ich to opchodzi ze po miesiacu stanie sprężarka.

http://www.termo-schiessl.pl/download.php?s=1&id=414
Ostatnio zmieniony 08 sie 2012, 12:28 przez wenon, łącznie zmieniany 1 raz.

wgali
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 gru 2008, 16:27
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: wgali » 14 lip 2009, 17:09

witam
podepnę sie pod temat posiadaczem b4 z klimatyzacją jestem od niedawna
mam podobny problem to znaczy jak włączę klimę a potem odpalę auto to chłodzi
przez jakiś czas i się wyłącza i nie da rady jej włączyć muszę zgasić samochód i znawu zapalić to znowu ruszy .
Czytałem o jakimś zaworze który powinien syczeć i u mnie syczy klima jest świeżo nabita i szczelna
i jeszcze jedno co zauważyłem że powyrzej 2500 tys obrotów cyka jak by przekaźnik odpowiadający za klime
co to może byc
pozdr wgali

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 06 sie 2009, 22:56

minon1 pisze:Cały czas jak uzupełniałem to R134a, jest on bezpieczny dla tego układu :?:
Na przewodach jest napisane jaki czynnik jest w układzie.
Zerknij do tego tematu https://audi80.pl/b4-all-wymiana-zaw ... t32063.htm bo z tego co piszesz to bardzo prawdopodobne że to będzie to.Przy zbyt wysokim ciśnieniu w układzie wytwarzanym przez sprężarkę czujnik ciśnienia ją rozłączy.
Pozdro

suchyoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:58
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: suchyoo » 25 lip 2015, 10:44

Witam, mam podobny problem jak kolega. Dwa dni temu nabita klimatyzacja, układ szczelny, załącza się i po chwili wyłącza, a w trasie to różnie jak mu się zechce, raz działa całą drogę a raz w ogóle, albo wyłącza się i włącza kilkukrotnie. Jak już chłodzi to wydajność jest całkiem niezła. Może być to wina osuszacza, czy raczej czujnika?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lip 2015, 11:33

suchyoo pisze:układ szczelny, załącza się i po chwili wyłącza
Za mało czynnika lub uszkodzony układ mechaniczny klimatyzacji (sprężarka, dysza dławiąca a nawet i woda w układzie) a jeszcze inne ślizga się pasek albo i sprzegło (jaka jest przerwa na sprzegle?)

Czy jak się wyłącza śnieżynka znika czy nie ma reakcji w panelu sterownika?
Ostatnio zmieniony 25 lip 2015, 11:58 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nem0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2013, 23:36
Lokalizacja: Nisko

Post autor: nem0 » 25 lip 2015, 11:49

Witam
Ja również dołączę się do tematu jak kolega wyżej. Ja około miesiąca temu naprawiłem klimatyzacje. Wymieniałem chłodnice bo była dziura i przy okazji nowy osuszacz bo w aucie był jeszcze oryginalny. Po nabiciu klimatyzacji wszystko działało jak należy klimatyzacje dobrze chłodziła itd. A dzisiaj rano wyjechałem z domu i włączyła się i było ok...natomiast po zgaszeniu auta (wyszedłem załatwić parę spraw ok 15min) i ponownym odpaleniu klimatyzacja już się nie załączyła...dopiero przy wyższych obrotach było czuć delikatne zmulenie i słychać było jak zawór wpuszcza gaz. Zatrzymałem się i zaobserwowałem że przekaźnik włącza kompresor dopiero przy około 2500obr/min a poniżej się rozłącza. Wentylatory działają obydwa na I biegu przy włączeniu klimy ale sprężarka nie...przy wciśnięciu gazu sprężarka się włącza i wentylatory na II biegu i czuć że chłodzi. Ale dlaczego teraz nie chce na wolnych obrotach chłodzić...???

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 lip 2015, 14:28

nem0 pisze:Ale dlaczego teraz nie chce na wolnych obrotach chłodzić...???
Jak masz silnik ABC to sprawdź czy wężyk map sensora nie odłączył się od kolektora (jest na górze kolektora zaraz za przepustnicą) bo jak jest odłączony to sprężarka klimy nie będzie pracować na wolnych obrotach. Ewentualnei sprawdź kody usterek w sterowniku silnika.

suchyoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:58
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: suchyoo » 29 lip 2015, 10:31

U mnie pasek świeżo wymieniony, ślizg raczej bym słyszał. A na panelu (manualny) cały czas pozostaje podświetlone AC nawet jak rozłączy sprężarkę. I u mnie też słychać syczenie przy włączeniu klimatyzacji.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2015, 16:33

A jaka przerwa na sprzęgle elektromagnesu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl