[80 B4] Klimatyzacja nabita, włącza się i wyłącza
[80 B4] Klimatyzacja nabita, włącza się i wyłącza
Witam.
Po zmianie chłodnicy, bo miała dziurkę, klima załącza się i po chwili wyłącza. I tak parę razy. Czasem jak już załapie to działa, a czasem w ogóle nie.
Trudno jej ruszyć co widać po obrotach paska wielorowkowego względem koła ze sprzęgłem, tak jak by sprężarka stawiała opór, ale jak już załapie to lata normalnie.
Energiczne dodanie gazu wyłącza ją, i po chwili się włącza, ale to chyba normalne.
Spece od klimy mówią że szukać przyczyny elektrycznej.
Co poradzicie?
Po zmianie chłodnicy, bo miała dziurkę, klima załącza się i po chwili wyłącza. I tak parę razy. Czasem jak już załapie to działa, a czasem w ogóle nie.
Trudno jej ruszyć co widać po obrotach paska wielorowkowego względem koła ze sprzęgłem, tak jak by sprężarka stawiała opór, ale jak już załapie to lata normalnie.
Energiczne dodanie gazu wyłącza ją, i po chwili się włącza, ale to chyba normalne.
Spece od klimy mówią że szukać przyczyny elektrycznej.
Co poradzicie?
a jak z cisnieniammi jak pracuje?
bardziej chodzi mi o niskie cisnienie ma przynajmniej 1bar?
jeśli cos z elektryką to może być wina czujnika niskiego ciśnienia.
jak masz czas to możesz dzisiaj podlecieć do mnie do pruszkowa, mam manometry i gaz jakby coś. możemy cos powalczyć.
bardziej chodzi mi o niskie cisnienie ma przynajmniej 1bar?
jeśli cos z elektryką to może być wina czujnika niskiego ciśnienia.
jak masz czas to możesz dzisiaj podlecieć do mnie do pruszkowa, mam manometry i gaz jakby coś. możemy cos powalczyć.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2009, 09:43 przez wenon, łącznie zmieniany 1 raz.
Udaje się ją włączyć, tylko na początku zachowuje się jak by nie miała ochoty w ogóle się zebrać do pracy. Później jak już się rozkręci to z reguły chłodzi, ale nie zawsze.czarekj pisze:Moim zdaniem za dużo oleju wpuszczono do instalacji sprężarki. Jak się uda ją włączyć to niech popracuje w jednym kawałku z 30 minut.
W jednym kawałku- tzn 30 min bez wyłączania na wolnych obrotach :?:
Już sporo to chodziło, na pewno więcej jak 30 min, ale podczas jazdy.
Kolego a co sądzisz o czynniku R134a względem R12 :?:
Cały czas jak uzupełniałem to R134a, jest on bezpieczny dla tego układu :?:
czy to była przeróbka z R12 na 134A?
jesli była zmiana czynnika należy wymienić olej bezwzględnie.
przy R12 jest olej mineralny a przy R1234A olej syntetyczny.
należy w takim przypadku wyciągnąć sprężarkę, zlać stary olej, przepłukać ją nowym olejem i zalać około 150-200ml.
dodatkowo potrzeba wymienić zawór rozprężny na parowniku poniewaz te zawory mają całkiem inna charakterystykę pracy dla danego czynnika chłodniczego.
sprężarka pracująca na r134a z olejem mineralnym potrafi sie zatrzeć.
jesli była zmiana gazu te dziwne zachowania mogą wskazywać na zawór rozprężny, gdyż nie jest on w stanie prawidłowo pracować i może nie przepuszczać gazu przez siebie i w skutek tego może brakować czynnika na lini niskiego cisnienia i wtym momencie presostat(czujnik niskiego cisnienia) bedzie rozłaczać kompresor.
co do R12 to istnieją jeszcze zamieniki tego gazy typu drop-in.
czyli nie zmieniamy oleju ani żadnego elementu w układzie. niestety zamieniki takie sa dużo droższe i potrafia kosztować powyżej 200zł za kg. a zakłłady zaimujące sie klimatyzacja samochodowa poprostu olewaja to bo zwykły urzytkownik o tym nie wie i ładują wtedy R134a a co ich to opchodzi ze po miesiacu stanie sprężarka.
http://www.termo-schiessl.pl/download.php?s=1&id=414
jesli była zmiana czynnika należy wymienić olej bezwzględnie.
przy R12 jest olej mineralny a przy R1234A olej syntetyczny.
należy w takim przypadku wyciągnąć sprężarkę, zlać stary olej, przepłukać ją nowym olejem i zalać około 150-200ml.
dodatkowo potrzeba wymienić zawór rozprężny na parowniku poniewaz te zawory mają całkiem inna charakterystykę pracy dla danego czynnika chłodniczego.
sprężarka pracująca na r134a z olejem mineralnym potrafi sie zatrzeć.
jesli była zmiana gazu te dziwne zachowania mogą wskazywać na zawór rozprężny, gdyż nie jest on w stanie prawidłowo pracować i może nie przepuszczać gazu przez siebie i w skutek tego może brakować czynnika na lini niskiego cisnienia i wtym momencie presostat(czujnik niskiego cisnienia) bedzie rozłaczać kompresor.
co do R12 to istnieją jeszcze zamieniki tego gazy typu drop-in.
czyli nie zmieniamy oleju ani żadnego elementu w układzie. niestety zamieniki takie sa dużo droższe i potrafia kosztować powyżej 200zł za kg. a zakłłady zaimujące sie klimatyzacja samochodowa poprostu olewaja to bo zwykły urzytkownik o tym nie wie i ładują wtedy R134a a co ich to opchodzi ze po miesiacu stanie sprężarka.
http://www.termo-schiessl.pl/download.php?s=1&id=414
Ostatnio zmieniony 08 sie 2012, 12:28 przez wenon, łącznie zmieniany 1 raz.
witam
podepnę sie pod temat posiadaczem b4 z klimatyzacją jestem od niedawna
mam podobny problem to znaczy jak włączę klimę a potem odpalę auto to chłodzi
przez jakiś czas i się wyłącza i nie da rady jej włączyć muszę zgasić samochód i znawu zapalić to znowu ruszy .
Czytałem o jakimś zaworze który powinien syczeć i u mnie syczy klima jest świeżo nabita i szczelna
i jeszcze jedno co zauważyłem że powyrzej 2500 tys obrotów cyka jak by przekaźnik odpowiadający za klime
co to może byc
pozdr wgali
podepnę sie pod temat posiadaczem b4 z klimatyzacją jestem od niedawna
mam podobny problem to znaczy jak włączę klimę a potem odpalę auto to chłodzi
przez jakiś czas i się wyłącza i nie da rady jej włączyć muszę zgasić samochód i znawu zapalić to znowu ruszy .
Czytałem o jakimś zaworze który powinien syczeć i u mnie syczy klima jest świeżo nabita i szczelna
i jeszcze jedno co zauważyłem że powyrzej 2500 tys obrotów cyka jak by przekaźnik odpowiadający za klime
co to może byc
pozdr wgali
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Na przewodach jest napisane jaki czynnik jest w układzie.minon1 pisze:Cały czas jak uzupełniałem to R134a, jest on bezpieczny dla tego układu :?:
Zerknij do tego tematu https://audi80.pl/b4-all-wymiana-zaw ... t32063.htm bo z tego co piszesz to bardzo prawdopodobne że to będzie to.Przy zbyt wysokim ciśnieniu w układzie wytwarzanym przez sprężarkę czujnik ciśnienia ją rozłączy.
Pozdro
Witam, mam podobny problem jak kolega. Dwa dni temu nabita klimatyzacja, układ szczelny, załącza się i po chwili wyłącza, a w trasie to różnie jak mu się zechce, raz działa całą drogę a raz w ogóle, albo wyłącza się i włącza kilkukrotnie. Jak już chłodzi to wydajność jest całkiem niezła. Może być to wina osuszacza, czy raczej czujnika?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Za mało czynnika lub uszkodzony układ mechaniczny klimatyzacji (sprężarka, dysza dławiąca a nawet i woda w układzie) a jeszcze inne ślizga się pasek albo i sprzegło (jaka jest przerwa na sprzegle?)suchyoo pisze:układ szczelny, załącza się i po chwili wyłącza
Czy jak się wyłącza śnieżynka znika czy nie ma reakcji w panelu sterownika?
Ostatnio zmieniony 25 lip 2015, 11:58 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Ja również dołączę się do tematu jak kolega wyżej. Ja około miesiąca temu naprawiłem klimatyzacje. Wymieniałem chłodnice bo była dziura i przy okazji nowy osuszacz bo w aucie był jeszcze oryginalny. Po nabiciu klimatyzacji wszystko działało jak należy klimatyzacje dobrze chłodziła itd. A dzisiaj rano wyjechałem z domu i włączyła się i było ok...natomiast po zgaszeniu auta (wyszedłem załatwić parę spraw ok 15min) i ponownym odpaleniu klimatyzacja już się nie załączyła...dopiero przy wyższych obrotach było czuć delikatne zmulenie i słychać było jak zawór wpuszcza gaz. Zatrzymałem się i zaobserwowałem że przekaźnik włącza kompresor dopiero przy około 2500obr/min a poniżej się rozłącza. Wentylatory działają obydwa na I biegu przy włączeniu klimy ale sprężarka nie...przy wciśnięciu gazu sprężarka się włącza i wentylatory na II biegu i czuć że chłodzi. Ale dlaczego teraz nie chce na wolnych obrotach chłodzić...???
Ja również dołączę się do tematu jak kolega wyżej. Ja około miesiąca temu naprawiłem klimatyzacje. Wymieniałem chłodnice bo była dziura i przy okazji nowy osuszacz bo w aucie był jeszcze oryginalny. Po nabiciu klimatyzacji wszystko działało jak należy klimatyzacje dobrze chłodziła itd. A dzisiaj rano wyjechałem z domu i włączyła się i było ok...natomiast po zgaszeniu auta (wyszedłem załatwić parę spraw ok 15min) i ponownym odpaleniu klimatyzacja już się nie załączyła...dopiero przy wyższych obrotach było czuć delikatne zmulenie i słychać było jak zawór wpuszcza gaz. Zatrzymałem się i zaobserwowałem że przekaźnik włącza kompresor dopiero przy około 2500obr/min a poniżej się rozłącza. Wentylatory działają obydwa na I biegu przy włączeniu klimy ale sprężarka nie...przy wciśnięciu gazu sprężarka się włącza i wentylatory na II biegu i czuć że chłodzi. Ale dlaczego teraz nie chce na wolnych obrotach chłodzić...???
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak masz silnik ABC to sprawdź czy wężyk map sensora nie odłączył się od kolektora (jest na górze kolektora zaraz za przepustnicą) bo jak jest odłączony to sprężarka klimy nie będzie pracować na wolnych obrotach. Ewentualnei sprawdź kody usterek w sterowniku silnika.nem0 pisze:Ale dlaczego teraz nie chce na wolnych obrotach chłodzić...???