[All] Włókno weglowe - wykonywanie elementów
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
[All] Włókno weglowe - wykonywanie elementów
Witam!
Temat dotyczy prawdziwego carbonu żadnych oklein i innych pseudo rozwiązań.
Męczy mnie temat pokrywy/maski z karbonu...
Jakiś czas temu znajomy próbował wciągnąć mnie do branży tworzyw sztucznych.
Wykonują poszycia,ale głównie robią baseny.
Wspomniany gość będąc w Holandii wykonywał już całe poszycia do "samochodów"(tylko z nazwy bo mają konstrukcje rurową i silnik V8 i...i tyle zabawki na tor) z carbonu.
Generalnie dojście do materiału ciężkie bo ciężkie już mam.Drogi jak...drogi jest
Ale w rożnej gramaturze od cienkiego o delikatnym gęstym splocie aż po konkret gruby z wielkiej kraty jak na samolotach.
Trzeba najpierw zrobić formę co jest dość pracochłonne i kosztuje,sam materiał też drogi.
Do tematu przymierzam się od marca ale ze względów czasowo-finansowych odkładam w czasie.
Moje pytanie brzmi:Co sądzicie o masce z prawdziwego carbonu?
Czy ktoś z was wywalił by ok.1500zł na taką pokrywę(wykonanie samej pokrywy,bez wklejania zawiasów i zamka-bądz zapinek na maskę.)
Oczywiście mnie ta pierwsza pokrywa(zrobienie formy,jakieś frycowe czyli błędy do poprawki)będzie kosztować dużo więcej
Temat dotyczy prawdziwego carbonu żadnych oklein i innych pseudo rozwiązań.
Męczy mnie temat pokrywy/maski z karbonu...
Jakiś czas temu znajomy próbował wciągnąć mnie do branży tworzyw sztucznych.
Wykonują poszycia,ale głównie robią baseny.
Wspomniany gość będąc w Holandii wykonywał już całe poszycia do "samochodów"(tylko z nazwy bo mają konstrukcje rurową i silnik V8 i...i tyle zabawki na tor) z carbonu.
Generalnie dojście do materiału ciężkie bo ciężkie już mam.Drogi jak...drogi jest
Ale w rożnej gramaturze od cienkiego o delikatnym gęstym splocie aż po konkret gruby z wielkiej kraty jak na samolotach.
Trzeba najpierw zrobić formę co jest dość pracochłonne i kosztuje,sam materiał też drogi.
Do tematu przymierzam się od marca ale ze względów czasowo-finansowych odkładam w czasie.
Moje pytanie brzmi:Co sądzicie o masce z prawdziwego carbonu?
Czy ktoś z was wywalił by ok.1500zł na taką pokrywę(wykonanie samej pokrywy,bez wklejania zawiasów i zamka-bądz zapinek na maskę.)
Oczywiście mnie ta pierwsza pokrywa(zrobienie formy,jakieś frycowe czyli błędy do poprawki)będzie kosztować dużo więcej
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 15:26 przez luk_OP_Q89, łącznie zmieniany 1 raz.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
luk_OP_Q89, taka maszka by fajnie wyglądała, ale po pierwsze to nie na seryjnej b3 tylko ze zderakiem np.: coupe lub s2, a po drugie to cena kosmiczna. Osobiście mi sie taka maska podoba i to nawet bardzo :-> na twojim miejscu bym sobie odpuścił za taką cene, ale możesz pogadać z EDD'em on też robi, tylko że listwy ale jak sie dogadasz to może ci zrobi mache .
Z tego, co ja zrozumiałem to Łukasza (mogę po imieniu zamiast nicka, bo masz ciężki do zapamiętania? ) interesuje bardziej produkcja pod handel, aniżeli maska do własnej audicy... Co do pomysłu, to wśród posiadaczy B3/B4 raczej wydaje mi się, że nie znalazłbyś wielu kupców. Oczywiście kilka osób byłoby chętnych, ale ogólnie koszt w porównaniu do wartości auta byłby dla wielu chyba zbyt duży. Jeżeli jednak produkowałbyś również maski do nowszych modeli, a w szczególności do bmw 3 i 5, to myślę, że znalazłbyś spory rynek zbytuPrzemo95 pisze:ale jak sie dogadasz to może ci zrobi mache .
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Handel mnie nie interesuje,brałem pod uwagę parę sztuk.
Mam czerwone 90q i jakoś chodzi mi ten pomysł po głowie.
Maska+zapinki przed zimą na pewno 4 halogeny na przód...
Z laminatu mogę zrobić za grosze ale nie w tym rzecz.
Przemo95, a po kiego grzyba mi ten zderzak ala S2?Wszyscy to pakują w wielkim podnieceniu.Ja nie chce robić "udawanego" S2
Mam czerwone 90q i jakoś chodzi mi ten pomysł po głowie.
Maska+zapinki przed zimą na pewno 4 halogeny na przód...
Z laminatu mogę zrobić za grosze ale nie w tym rzecz.
Przemo95, a po kiego grzyba mi ten zderzak ala S2?Wszyscy to pakują w wielkim podnieceniu.Ja nie chce robić "udawanego" S2
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
labek, wiesz ja nie myślałem o tym z chęci zysku tylko jeśli się zdecyduję to chcę aby mi się część kosztów zwróciła(zrobienie formy kosztuje).Carbon jest drogi do tego trzeba czynnik wiążący i sporo pracy za 300-400zł to sobie można z tworzyw zrobić(też lekki),mogę mieć z takich materiałów że po elemencie 1.5 milimetrowej grubości można skakać.I taka będzie dolna osłona silnika :mrgreen: ale maska albo carbon albo wcale.
Jakoś tak mi się uroiła moja 90tka z 4 halogenami z przodu maska carbon,czerwone fartuchy już są tak delikatnie w rally stylu.Poza tym jeszcze nie widziałem 80tki z carbonową maską.No może poza 700konnym czerwonym S2 które pare lat temu wymiatało w wyścigach na 1/4 mili.
P.S.labek, a po co ci maska do B3?Masz A4 i z tego co pamiętam to myślałeś o B2 quattro...
Jakoś tak mi się uroiła moja 90tka z 4 halogenami z przodu maska carbon,czerwone fartuchy już są tak delikatnie w rally stylu.Poza tym jeszcze nie widziałem 80tki z carbonową maską.No może poza 700konnym czerwonym S2 które pare lat temu wymiatało w wyścigach na 1/4 mili.
P.S.labek, a po co ci maska do B3?Masz A4 i z tego co pamiętam to myślałeś o B2 quattro...
Wiesz jakie są realia z dostaniem B2 więc może zawita kiedyś poprostu b3 <ok>luk_OP_Q89 pisze:labek
P.S.labek, a po co ci maska do B3?Masz A4 i z tego co pamiętam to myślałeś o B2 quattro...
4 po to żeby zapierd*lać w nocy po lesie, a maska z carbonu żeby przód był lżejszy... Chyba proste.shellah pisze:a po kiego grzyba ci 4 halogeny :?: :roll:
2 nie wystarczają
a tak serio chciałbyś tą maskę bo auto będzie czysto-sportowe czy tak aby :?: niby waga mniejsza ale co da te 15kg
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
shellah, zdemontuj maskę i ponoś trochę :mrgreen: waga zdecydowanie większa niż 15kg. poza tym carbonowa wygląda w pyte 4 halogeny żeby dobrze snop światła rozłożyć,bo zimą to ja wolę upalać quattro na śniegu na krętych odcinkach niż siedzieć w knajpie czy cokolwiek innego(taki już zboczeniec jestem) a jak zapier...pełnym bokiem to musisz mieć dwa zewnętrzne halogeny ustawine na boki a dwa wewnętrzne na wprost.Zdarza się że drogę i kierunek jazdy oglądasz przez boczną szybę to światełko jest potrzebne...raczej lubię wiedzieć gdzie lecę na zapiętej kontrze.W nocy dlatego że wtedy nikt się nie rzuca i nie dzwoni po wymoderowano
FranoF1,mam w planie surowy carbon lekko natryśnięty klarem.Wiem że bywają problemy z utopieniem całej struktury w klarze aby uzyskać szkło.To już kwestia lakiernika.Na wloty albo tniesz otwór montażowy albo rzezba w trakcie formowania do zrobienia.Tylko wlot nie może być bezpośrednio na materiał filtra żeby nie wciągał wilgoci,deszczu itp.Jakaś komora wstępna(powietrze wpada w dół a potem w górę-dam szkic jak będzie tak daleko). Z ciekawostek powiem że może być biały carbon wcześniej nie wiedziałem że taki jest a jest.Czasowo na pewno w tym roku,ale kiedy dokładnie nie wiem bo ostatnio brakuje mi doby.Może logistycznie będzie łatwiej bo wczoraj gadałem w sprawie roboty i może będę (mistrz serwisu czy kierownik jak kto woli) znowu pracował w branży,a dostęp do konkret warsztatu odblokuje mi parę pomysłów które czekają i czekają...
Proszę nie używać obraźliwych określeń.
FranoF1,mam w planie surowy carbon lekko natryśnięty klarem.Wiem że bywają problemy z utopieniem całej struktury w klarze aby uzyskać szkło.To już kwestia lakiernika.Na wloty albo tniesz otwór montażowy albo rzezba w trakcie formowania do zrobienia.Tylko wlot nie może być bezpośrednio na materiał filtra żeby nie wciągał wilgoci,deszczu itp.Jakaś komora wstępna(powietrze wpada w dół a potem w górę-dam szkic jak będzie tak daleko). Z ciekawostek powiem że może być biały carbon wcześniej nie wiedziałem że taki jest a jest.Czasowo na pewno w tym roku,ale kiedy dokładnie nie wiem bo ostatnio brakuje mi doby.Może logistycznie będzie łatwiej bo wczoraj gadałem w sprawie roboty i może będę (mistrz serwisu czy kierownik jak kto woli) znowu pracował w branży,a dostęp do konkret warsztatu odblokuje mi parę pomysłów które czekają i czekają...
ano mało wiesz jak już Frano pisał Przejedz zakręt na maxa na granicy a potem wrzuć 15kg...i lecisz...dobry kierowca sportowy czuje po aucie czy za dużo zjadł na śniadanie...(żart ale nie do końca) osiągi to nie 0-100km/h ale przyczepność,bezwładność czyli szybkość reakcji,balans czyli rozłożenie mas.Generalnie można zrobić dużo szybsze auto bez jednego kunia na plus ;-)Lepszy zawias i heble wywalona kanapa i pare gratów i jest fura co lepiej zap...niż takie same z mocą +20kuni.No chyba że ktoś lubi proste,jak bym lubił to bym został maszynistą...wolę zakręty :mrgreen:shellah pisze:te 15kg lżejszy a nawet mniej-znikome szanse na lepsze osiągi
Proszę nie używać obraźliwych określeń.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2009, 08:44 przez luk_OP_Q89, łącznie zmieniany 1 raz.