Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 13 lip 2009, 09:09

Czytałem, przecież umiem czytać. Dotychczas jednak z Wahlerem nie miałem problemów. Dodatkowo dziwne, żeby już drugi termostat był walnięty. Z tego co słyszałem (ale może źle słyszałem) Wahler jest używany do pierwszego montażu?

Spróbuję z tym czujnikiem, jeśli będzie nadal źle - pójdę Twoją drogą.

Dodam, że auto u mnie rozgrzewa się już po kilku km, tylko w trasie spada mu temperatura znacznie poniżej 90.

Awatar użytkownika
mac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 17 lip 2007, 18:49
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mac » 13 lip 2009, 09:40

Niki20 pisze:Wymień czujnik temperatury (szary na 3 piny) i temperatura będzie ok... <ok> Ale pod warunkiem, że nie założysz zamiennika... Miałem identyczny problem i po wymianie czujnika temp. stoi na 90 stopniach ;-)
w audi b3 czy również jest szary 3 pinowy odpowiedzialny za wskazania temperatury?
Może ktoś posiada oznaczenie producenta tego czujnika do audi b3?
Może ktoś bezpośrednio zamieścić tu link do aukcji allegro ktory mam kupić ten czujnik do audi b3

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 lip 2009, 08:40

http://moto.allegro.pl/item681519110_cz ... _audi.html
Ja mam u siebie taki założony... :-D Sprawdź czy u Ciebie jest taki sam.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 14 lip 2009, 20:53

Jak założysz ten czujnik firmy TOPRAN to możesz zobaczyć na wskażniku temperatury jakich jeszcze nie widziałeś tzn.powyżej 100stopni .Pomimo że faktycznie będzie ok.90stopni. Mam taki ,leży sobie gdzieś w garażu.Pokazywał temperatury z kosmosu.TOPRAN = zmarnowana kasa i popsute nerwy.Ja również miałem problemy z tym że wskażnik temperatury pokazywał niewłaściwą temp.Zrezygnowałem z ori wskażnika na żecz takiego http://www.allegro.pl/item688030125_ter ... _120c.html i mam spokój.Działa bez zasilania a kapilara siedzi w głowicy,zawsze pokazuje ok 90stopni...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 lip 2009, 06:08

muniorek, spokojnie ja mu tylko pokazałem jak ma wyglądać a nie jakiej firmy ma kupować ;-)

czarek199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:13

Post autor: czarek199 » 15 lip 2009, 18:59

Witam ponownie :)
Kiedyś gdy stałem w korku w upał 4 osoby na pokładzie to temp mi trochę skoczyła ponad 90 i z ciekawości zajrzałem czy mi się wentylatory włączyły i włączyły się ale po wyłączeniu zapłonu przestały pracować... Wydaję mi się że powinny pracować nawet po wyłączeniu silnika? Coś chyba jest nie tak co nie?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 lip 2009, 19:09

czarek199 pisze:ale po wyłączeniu zapłonu przestały pracować... Wydaję mi się że powinny pracować nawet po wyłączeniu silnika? Coś chyba jest nie tak co nie?
Wszystko jest ok. W audi tak jest.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 15 lip 2009, 19:45

lepiej pyrkać motorkiem i czekać do wyłączenia się wentylatorów i potem po 30 sek od wyłączenia wentylatorów gasimy silnik - to są rady starych kierowców dużych aut

czarek199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:13

Post autor: czarek199 » 16 lip 2009, 13:43

Labiel pisze:
czarek199 pisze:ale po wyłączeniu zapłonu przestały pracować... Wydaję mi się że powinny pracować nawet po wyłączeniu silnika? Coś chyba jest nie tak co nie?
Wszystko jest ok. W audi tak jest.


Acha no ok ale tak jest w dieslach tylko czy w benzynie też? bo pamiętam jak z kolegą przywoziliśmy fury z Rzeszy to w jego 100 C4 2.0E Po wyłączeniu silnika pracowały wentylatory.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 16 lip 2009, 14:58

jak z kolegą przywoziliśmy fury z Rzeszy to w jego 100 C4 2.0E Po wyłączeniu silnika pracowały wentylatory.
Tylko w ABK tak jest. W ten sposób schładzany jest kolektor dolotowy/wtryskiwacze, odpowiada za to oddzielny czujnik.

Awatar użytkownika
czerwcu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 07 cze 2009, 11:34
Lokalizacja: Głowno/EZG

Post autor: czerwcu » 22 lip 2009, 00:47

Koledzy pomóżcie bo juz zgłupiałem z tymi wskazaniami temperatur i termostatami. w Czasie jazdy pokazuje mi tyle
Obrazek
wentylator sie włacza jak jest tyle
Obrazek
Czy to prawidłowe wskazania czy termostat do wymiany? bo wydaje mi sie ze w czasie jazdy jest troche za niska temperatura . Sprawdzałem juz termostat i otwiera sie (ogrzewa sie dolny przewód od pompy wody) w momencie gdy temperatura jest tak jak na pierwszym obrazku.Prosze o rade

P.S.Jakie temperatury są na kreskach nieoznaczonych między 50a 90 st i miedzy 90 a 120 ? Nigdzie nie mogłem tego znaleźć. Z góry przepraszam jeśli powtarzam pytanie ale szukałem w szukajce i nic.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 22 lip 2009, 09:50

czerwcu pisze:Jakie temperatury są na kreskach nieoznaczonych między 50a 90 st i miedzy 90 a 120 ?
kreski są co 10 stopni C, zatem pierwsza nieopisana to 60, druga, 70, trzecia 80 itd.

Taka temperatura jak masz na drugim zdjęciu powinna być cały czas. Sprawdź czujnik temperatury, ten który odpowiada za temperaturę pokazywaną na zegarach, bo może on przekłamuje.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 22 lip 2009, 10:30

IC69 pisze:
jak z kolegą przywoziliśmy fury z Rzeszy to w jego 100 C4 2.0E Po wyłączeniu silnika pracowały wentylatory.
Tylko w ABK tak jest. W ten sposób schładzany jest kolektor dolotowy/wtryskiwacze, odpowiada za to oddzielny czujnik.

Potwierdzam - w B3 1.8 wentylator wyłączał się wraz z zapłonem, w B4 ABK pracuje nawet po wyłączeniu zapłonu.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 22 lip 2009, 11:17

czerwcu, a czy ten dolny wąż jest tak samo gorący jak dolny?? Ja także miałem taką temp w trasie, w korkach mi się dogrzewał do 90 stopni. Wymieniłem czujnik i jest teraz ok ;-) Wentylator dobrze się włącza bo powinien przy 92 st. a na 2giej fotce tyle jest...

Awatar użytkownika
czerwcu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 07 cze 2009, 11:34
Lokalizacja: Głowno/EZG

Post autor: czerwcu » 22 lip 2009, 11:27

Niki20 dolny wąż robi sie ciepły gdy wskazówka jest tak jak na pierwszym zdjęciu czyli na kresce przed 90

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl