Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] n75

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 16 lip 2009, 23:39

podepni wezyk wychodzacy z bocznego krucca n75 do tego co wychodzi z dolnego czyli jak masz ori wezyki to niebieski z czerwonym wezykiem, ja na samym poczatku sprawdzil bym cisnienie doladowania a manometr kosztuje pare zl, albo podepni pod kompa moze tez byc zatkany kat i turbo nie bedzie pompowac

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 16 lip 2009, 23:43

wiesz nie mam właśnie orginalnych tak ze jak bys mol mi powiedzic ktory to ten dolny bo z tego co się orientuje to do n75 dochodzą tylko dwa jeden od filtra powietrza a drugi ten co z boku krucca jest

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 17 lip 2009, 00:03

misiek547 pisze:wiesz nie mam właśnie orginalnych tak ze jak bys mol mi powiedzic ktory to ten dolny bo z tego co się orientuje to do n75 dochodzą tylko dwa jeden od filtra powietrza a drugi ten co z boku krucca jest
to zle sie orientujesz jeszcze jest jeden od spodu zaworka n75 idzie on do turbinki i ten nalezy spiac z tym co idzie z boku ten co idzie do filtra powietrza pozostaje na miejscu

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 17 lip 2009, 00:06

aha kolego dzieki nie widzialm go umknol mi jutro sprawdze czy cos sie bedzie dzialo bo z tego co sie orientuje mam calu czas otwaty zawor od turbinki na maksa

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 17 lip 2009, 00:11

a skad wiesz :?: wymontowales rure wydechowa :?: ruszales sztanga :?: jak jest otwart na max to zmostkowanie wezykow nic nie da

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 17 lip 2009, 00:25

ogolnie to sztanga powinna sama sie ruszac jak samochod wchodzi na obroty a ona ani w jedna ani w druda strone nie drgnie ale probowalem recznie i tez nie chciala sie ruszyc jutro wymontuje ta gruche i zobacze co i jak

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 17 lip 2009, 00:30

ona bedzie sie ruszac jak turbinka bedzie pompowac a zeby tak bylo to musisz autkiem sie toczyc sciagnij rure wydechowa i bedziesz widzial czy klapka zaworu upustowego dobrze domyka

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 17 lip 2009, 00:33

a na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów nie powinna klapa sie tez domykac

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 lip 2009, 11:42

żeby sztanga w turbo się ruszyła to musi być ciśnienie w dolocie a jakby była otwarta klapka w WG to turbo by praktycznie wcale nie dmuchało, a jak jesteś sam to nie ma możliwości żebyś sprawdził czy sztanga pracuje gazując silnik

zamiast rozbierać pół samochodu to kup sobie manometr (ok. 10-15zł) a sztangę możesz próbować przesunąć w stronę części gorącej (max. 2cm) ale musisz mieć dobry dostęp i być w rękawicy a sprężyna w gruszce jest dość mocna i wcale sztangę nie jest lekko przesunąć :!: dwoma palcami ledwo utrzymasz przy próbie ruszenia sztangi

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 17 lip 2009, 12:41

a to ze sztankga sie nie rusza to moze byc przyczyna kopcenia na wyzszych obrotach i zamulenia silnika na nizszych obrotach??

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 lip 2009, 13:58

raczej nie, prędzej zabity sadzą kolektor dolotowy albo przepuszczający EGR lub dziura w układzie dolotowym

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 06 gru 2009, 15:33

Odświeżam temat .W moim niedawno zakupionym aucie ktoś połączył w wiadomy sposób wężyki n75.Zmierzyłem ciśnienie dochodzi do max 0,7bara i zawór upustowy się otwiera .Czyli normalka przy połaczeniu na krótko.Po podłaczeniu prawidłowo n75 ciśnienie przekracza 1,1 bara . Mniemam zatem że n75 jest uszkodzony ?Trochę to dziwne bo zachowuje się niby prawidłowo tzn.bez napiecia powietrze idzie tędy którędy powinno ,po podaniu napięcia również.Z racji że cisnienie powyżej 1 bara uważam za zbyt duże wywaliłem n75 i podpiąłem na krótko wyjscie z częsci zimnej turbo do gruchy zaworu upustowego .I teraz moje pytanie brzmi :czy można regulować ciśnienie skracając bądż wydłużając cięgno od gruchy?Tak jak robi się to w TD ekach.Odpowiem sobie trochę sam .Podejrzewam że nie bo gdyby tak było to po co byłby ten nieszczęsny n75 skoro można by ustawić to mechanicznie .Niech wypowiędzą się specjaliści i rozwieją moje wątpliwości bo dzień krótki i nie mam zbytnio czasu na próby żeby się o tym przekonać

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 gru 2009, 09:16

specjalistą to nie jestem ale uważam ,że w pewnym stopniu jednak można zwiększyć lub zmniejszyć ciśnienie zmieniając długość cięgna bo w ten sposób albo zamykasz albo uchylasz klapkę zaworu upustowego....z tymże w ten sposób robisz to niejako na stałe a N75 robi to automatycznie ...w zależności od zapotrzebowania na powietrze....jeżeli nie mam racji to niech mnie ktoś poprawi....

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

[audi80 1.9 tdi 95r] zawór n75

Post autor: rysiek500 » 05 sty 2010, 20:24

Witam

Mam do kolegów pytanie odnosnie zaworu n75,otóż byłem u mechanika podłączył Vaga ,miał urządzenie servisowe stwierdził,błąd dolotu regulacji spalin stwierdził że to zawór n75,kazałem sprawdzić kąt wtrysku gdyż wymieniany był rozrząd powiedział że kat wtrysku jest opózniony ale nie na tyle że trzeba regulować,zapytał tylko jak z odpalaniem .
dodam jeszcze że przyczyna jaka skłoniła mnie do odwiedzenia mechanika to to że łapał notlauf przy 100 na 3 i 120 na 4 odczuwalne szczególnie na wzniesieniach czyli pod góre.

Gość od razu zaoferował mi nowy zawór N75 w cenie 200zł,tutaj zapytam ile kosztują te zaworki dodam że wszystko mam na Pierburgu.

Dzięki

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 05 sty 2010, 20:56

Hmm nowe zaworki mozesz kupic na allegro po 100 zł. Ja sprzedalem za 80 zł nowy orginalny z 2006roku. Jesli masz z kostka prostokotna to mozesz kupic za ok 140 zł w sklepach orginalny jesli masz pół okrogły taki co idzie do do a4 i czasami ludzie montuja do b4 to kupisz w cenie do 200zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl