[1.9TDI 1Z] n75
to zle sie orientujesz jeszcze jest jeden od spodu zaworka n75 idzie on do turbinki i ten nalezy spiac z tym co idzie z boku ten co idzie do filtra powietrza pozostaje na miejscumisiek547 pisze:wiesz nie mam właśnie orginalnych tak ze jak bys mol mi powiedzic ktory to ten dolny bo z tego co się orientuje to do n75 dochodzą tylko dwa jeden od filtra powietrza a drugi ten co z boku krucca jest
żeby sztanga w turbo się ruszyła to musi być ciśnienie w dolocie a jakby była otwarta klapka w WG to turbo by praktycznie wcale nie dmuchało, a jak jesteś sam to nie ma możliwości żebyś sprawdził czy sztanga pracuje gazując silnik
zamiast rozbierać pół samochodu to kup sobie manometr (ok. 10-15zł) a sztangę możesz próbować przesunąć w stronę części gorącej (max. 2cm) ale musisz mieć dobry dostęp i być w rękawicy a sprężyna w gruszce jest dość mocna i wcale sztangę nie jest lekko przesunąć :!: dwoma palcami ledwo utrzymasz przy próbie ruszenia sztangi
zamiast rozbierać pół samochodu to kup sobie manometr (ok. 10-15zł) a sztangę możesz próbować przesunąć w stronę części gorącej (max. 2cm) ale musisz mieć dobry dostęp i być w rękawicy a sprężyna w gruszce jest dość mocna i wcale sztangę nie jest lekko przesunąć :!: dwoma palcami ledwo utrzymasz przy próbie ruszenia sztangi
Odświeżam temat .W moim niedawno zakupionym aucie ktoś połączył w wiadomy sposób wężyki n75.Zmierzyłem ciśnienie dochodzi do max 0,7bara i zawór upustowy się otwiera .Czyli normalka przy połaczeniu na krótko.Po podłaczeniu prawidłowo n75 ciśnienie przekracza 1,1 bara . Mniemam zatem że n75 jest uszkodzony ?Trochę to dziwne bo zachowuje się niby prawidłowo tzn.bez napiecia powietrze idzie tędy którędy powinno ,po podaniu napięcia również.Z racji że cisnienie powyżej 1 bara uważam za zbyt duże wywaliłem n75 i podpiąłem na krótko wyjscie z częsci zimnej turbo do gruchy zaworu upustowego .I teraz moje pytanie brzmi :czy można regulować ciśnienie skracając bądż wydłużając cięgno od gruchy?Tak jak robi się to w TD ekach.Odpowiem sobie trochę sam .Podejrzewam że nie bo gdyby tak było to po co byłby ten nieszczęsny n75 skoro można by ustawić to mechanicznie .Niech wypowiędzą się specjaliści i rozwieją moje wątpliwości bo dzień krótki i nie mam zbytnio czasu na próby żeby się o tym przekonać
specjalistą to nie jestem ale uważam ,że w pewnym stopniu jednak można zwiększyć lub zmniejszyć ciśnienie zmieniając długość cięgna bo w ten sposób albo zamykasz albo uchylasz klapkę zaworu upustowego....z tymże w ten sposób robisz to niejako na stałe a N75 robi to automatycznie ...w zależności od zapotrzebowania na powietrze....jeżeli nie mam racji to niech mnie ktoś poprawi....
[audi80 1.9 tdi 95r] zawór n75
Witam
Mam do kolegów pytanie odnosnie zaworu n75,otóż byłem u mechanika podłączył Vaga ,miał urządzenie servisowe stwierdził,błąd dolotu regulacji spalin stwierdził że to zawór n75,kazałem sprawdzić kąt wtrysku gdyż wymieniany był rozrząd powiedział że kat wtrysku jest opózniony ale nie na tyle że trzeba regulować,zapytał tylko jak z odpalaniem .
dodam jeszcze że przyczyna jaka skłoniła mnie do odwiedzenia mechanika to to że łapał notlauf przy 100 na 3 i 120 na 4 odczuwalne szczególnie na wzniesieniach czyli pod góre.
Gość od razu zaoferował mi nowy zawór N75 w cenie 200zł,tutaj zapytam ile kosztują te zaworki dodam że wszystko mam na Pierburgu.
Dzięki
Mam do kolegów pytanie odnosnie zaworu n75,otóż byłem u mechanika podłączył Vaga ,miał urządzenie servisowe stwierdził,błąd dolotu regulacji spalin stwierdził że to zawór n75,kazałem sprawdzić kąt wtrysku gdyż wymieniany był rozrząd powiedział że kat wtrysku jest opózniony ale nie na tyle że trzeba regulować,zapytał tylko jak z odpalaniem .
dodam jeszcze że przyczyna jaka skłoniła mnie do odwiedzenia mechanika to to że łapał notlauf przy 100 na 3 i 120 na 4 odczuwalne szczególnie na wzniesieniach czyli pod góre.
Gość od razu zaoferował mi nowy zawór N75 w cenie 200zł,tutaj zapytam ile kosztują te zaworki dodam że wszystko mam na Pierburgu.
Dzięki