Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - czy można podkręcić turbo?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 lip 2009, 12:00

na boschu i na pierburgu spokojnie można wyciągnąć ponad 1.4bara bez zmiany mapsensora tylko trzeba zastosować odpowiedni reduktor <ok>

zamiast zmieniać rezystor przy mapsensorze można zastosować układ z diodą zenera i wtedy komp nic nie obetnie a nawet rozwiązanie jest lepsze bo poniżej pewnego ciśnienia (zależy od diody) komp ma dane aktualne a dopiero po przekroczeniu zostaje oszukany

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 17 lip 2009, 16:51

UKI_XX pisze:zamiast zmieniać rezystor przy mapsensorze można zastosować układ z diodą zenera i wtedy komp nic nie obetnie a nawet rozwiązanie jest lepsze bo poniżej pewnego ciśnienia (zależy od diody) komp ma dane aktualne a dopiero po przekroczeniu zostaje oszukany
ale powyzej 1bara turbo nie bedzie pompowac

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 17 lip 2009, 17:26

na boschu z oryginalnym map sensorem bez problemu można mieć nawet 1.6bara i nic nie przycina do 1 bara bez żadnego rezystora i dziurek wystarczy zamontować tylko reduktor ciśnienia UKI_XX, DYZIO, pandamix wiedzą o czym mówię.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 19 lip 2009, 15:12

kostrz, Witam jak wyglada ter reduktor??Załozyłem chipa turbo dmuch 1 bar a chciałbym ok 1,3-1,4bara. Ps. czytałem o twoich modach i mam teraz pytanie autko duzo wiecej ci pali?

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 20 lip 2009, 09:21

bardzo prosto można oszukać map sensor ten z boscha co jest 1bar .
wstawiłem zawór redukcyjny ciśnienie ale nie odcinający tylko redukujący dławiący ciśnienie taki jaki jest w zestawach do malowania aut tzn sprężarkach tylko ja swój lekko zmodyfikowałem a montuje się go na przewodzie między IC a map sensorem.

Profesjonalne takie reduktory można kupić np na allegro

auto pali tyle samo a nawet mniej i nie ma dymu bo przy 1 bar mocno dymił.

ostatnio na 1100km w tym trasa i miasto przez miesiąc, średnio spalił ok 5.55l/100

anemia7

Post autor: anemia7 » 20 lip 2009, 16:24

To do Bosha a czy przy Piergurgu spelni to swoja role? Mozesz podac linka z takim reduktorkiem?

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 20 lip 2009, 16:41

kostrz pisze:UKI_XX, DYZIO, pandamix wiedzą o czym mówię.
Wiemy wiemy <ok>
anemia7,
Proszę bardzo :mrgreen:
http://www.allegro.pl/item688210402_man ... uning.html

anemia7

Post autor: anemia7 » 20 lip 2009, 23:11

DYZIO pisze:anemia7,
Proszę bardzo
http://www.allegro.pl/ite...rbo_tuning.html
THX <ok> ale czy do Pierburga moge na spokojnie wpinac? Wnioskuje ze mam go wpiac pomiedzy kompa a IC? Bedzie zmiana? Jutro podkrecam paliwko..

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 lip 2009, 00:02

tak, na pierburgu też to działa ;-) poprostu ECU myśli że jest tyle co trzeba a w rzeczywistości dużo więcej, wpinasz w ten wężyk co idzie między IC a ECU <ok>

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 21 lip 2009, 11:12

tylko ten podany przez DYZIO manual_boost jest zaworem odcinającym który przepuszcza przy ustawionym ciśnieniu i wpina go się miedzy N75 a WG nie wiem jak będzie on się zachowywał w układzie IC map sensor chyba nie zda egzaminu bez lekkiej przeróbki bo albo będzie 0 albo 1.4 bar i po chwili map przytnie ciśnienie np do 1bara jak dla bosch, miedzy IC a map powinien być reduktor który nie odcina ciśnienie ale go dławi i puszcza praktycznie od 0 a czym większe ciśnienie na wejściu reduktora tym bardziej zdławione jest na wyjściu i odpowiednio taki reduktor się ustawia i na wejściu jest np 1.4 bara a na wyjściu tylko 1 bar i map widzi że jest 1bar i dopiero reguluje WG a w rzeczywistości w kolektorze ssącym jest 1.4 bara.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 lip 2009, 13:54

ale jak turbo bedzie pompowac do 1,4bara max to przy ori wtryskach i bez opornika to nie ma sensu takie cis doladowania jak np na boschu, a z opornikiem nie da sie jezdzic caly czas bo na biegu jalowym silnikiem trzepie, do takiego cis doladowania potrzebna jest wieksza dawka nie zakres 2,2mg/skok, najlepiej bylo by zeby jak wlanczam opornik zwieksza sie cisnienie doladowania

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 lip 2009, 14:01

przy ori wtryskach i normalnym programie (silnik bez modów) nie ma szans uzyskać 1.4bara doładowania, max co wyciągniesz to 1.2 i dopiero po dolaniu paliwa da się wyciągnąć więcej a zbyt mało paliwa w stosunku do powietrza też nie ma sensu robić więc tego typu mody są już na wyższym poziomie i najlepiej jak siedzą już wtryski 0.216 bo ori 0.194 nie wyrabiają i mocno męczą pompę

anemia7

Post autor: anemia7 » 22 lip 2009, 01:00

Wstawilam opornik 400Ohm. Na 1ce (16") nie ma trakcji.. Roznica odczuwalna, kopcenia nie ma. Zastanawiam sie czy w wezyk pomiedzy ecu a ic wpiac rurke ze zrobiona mala dziurka?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 lip 2009, 09:20

najpierw go załataj a później możesz robić dziurki <ok> a z Twoich logów wynika że masz troche podkręcone turbo w ECU a jak w ten sposób zamiata to znaczy że dolot jest ok tylko wężyk od mapsensora dziurawy

anemia7

Post autor: anemia7 » 24 lip 2009, 16:50

Wezyk zalatany, wiec teraz jak najtaniej podkrecic turbo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl