[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - czy można podkręcić turbo?
na boschu i na pierburgu spokojnie można wyciągnąć ponad 1.4bara bez zmiany mapsensora tylko trzeba zastosować odpowiedni reduktor <ok>
zamiast zmieniać rezystor przy mapsensorze można zastosować układ z diodą zenera i wtedy komp nic nie obetnie a nawet rozwiązanie jest lepsze bo poniżej pewnego ciśnienia (zależy od diody) komp ma dane aktualne a dopiero po przekroczeniu zostaje oszukany
zamiast zmieniać rezystor przy mapsensorze można zastosować układ z diodą zenera i wtedy komp nic nie obetnie a nawet rozwiązanie jest lepsze bo poniżej pewnego ciśnienia (zależy od diody) komp ma dane aktualne a dopiero po przekroczeniu zostaje oszukany
ale powyzej 1bara turbo nie bedzie pompowacUKI_XX pisze:zamiast zmieniać rezystor przy mapsensorze można zastosować układ z diodą zenera i wtedy komp nic nie obetnie a nawet rozwiązanie jest lepsze bo poniżej pewnego ciśnienia (zależy od diody) komp ma dane aktualne a dopiero po przekroczeniu zostaje oszukany
bardzo prosto można oszukać map sensor ten z boscha co jest 1bar .
wstawiłem zawór redukcyjny ciśnienie ale nie odcinający tylko redukujący dławiący ciśnienie taki jaki jest w zestawach do malowania aut tzn sprężarkach tylko ja swój lekko zmodyfikowałem a montuje się go na przewodzie między IC a map sensorem.
Profesjonalne takie reduktory można kupić np na allegro
auto pali tyle samo a nawet mniej i nie ma dymu bo przy 1 bar mocno dymił.
ostatnio na 1100km w tym trasa i miasto przez miesiąc, średnio spalił ok 5.55l/100
wstawiłem zawór redukcyjny ciśnienie ale nie odcinający tylko redukujący dławiący ciśnienie taki jaki jest w zestawach do malowania aut tzn sprężarkach tylko ja swój lekko zmodyfikowałem a montuje się go na przewodzie między IC a map sensorem.
Profesjonalne takie reduktory można kupić np na allegro
auto pali tyle samo a nawet mniej i nie ma dymu bo przy 1 bar mocno dymił.
ostatnio na 1100km w tym trasa i miasto przez miesiąc, średnio spalił ok 5.55l/100
Wiemy wiemy <ok>kostrz pisze:UKI_XX, DYZIO, pandamix wiedzą o czym mówię.
anemia7,
Proszę bardzo :mrgreen:
http://www.allegro.pl/item688210402_man ... uning.html
tylko ten podany przez DYZIO manual_boost jest zaworem odcinającym który przepuszcza przy ustawionym ciśnieniu i wpina go się miedzy N75 a WG nie wiem jak będzie on się zachowywał w układzie IC map sensor chyba nie zda egzaminu bez lekkiej przeróbki bo albo będzie 0 albo 1.4 bar i po chwili map przytnie ciśnienie np do 1bara jak dla bosch, miedzy IC a map powinien być reduktor który nie odcina ciśnienie ale go dławi i puszcza praktycznie od 0 a czym większe ciśnienie na wejściu reduktora tym bardziej zdławione jest na wyjściu i odpowiednio taki reduktor się ustawia i na wejściu jest np 1.4 bara a na wyjściu tylko 1 bar i map widzi że jest 1bar i dopiero reguluje WG a w rzeczywistości w kolektorze ssącym jest 1.4 bara.
ale jak turbo bedzie pompowac do 1,4bara max to przy ori wtryskach i bez opornika to nie ma sensu takie cis doladowania jak np na boschu, a z opornikiem nie da sie jezdzic caly czas bo na biegu jalowym silnikiem trzepie, do takiego cis doladowania potrzebna jest wieksza dawka nie zakres 2,2mg/skok, najlepiej bylo by zeby jak wlanczam opornik zwieksza sie cisnienie doladowania
przy ori wtryskach i normalnym programie (silnik bez modów) nie ma szans uzyskać 1.4bara doładowania, max co wyciągniesz to 1.2 i dopiero po dolaniu paliwa da się wyciągnąć więcej a zbyt mało paliwa w stosunku do powietrza też nie ma sensu robić więc tego typu mody są już na wyższym poziomie i najlepiej jak siedzą już wtryski 0.216 bo ori 0.194 nie wyrabiają i mocno męczą pompę