Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Analiza logów

ODPOWIEDZ
wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

[B4 1Z] Analiza logów

Post autor: wasermann » 12 lip 2009, 22:16

Proszę o pomoc w analizie logów.Zrobiłem logi bo audica raz jest mocna u dolu a raz mniej.Mam tez problem na postoju drży mi silnik-na zimno i po rozgrzaniu.nie wiem czego sie łapać.1Z na boschu.
000 dynamiczna 000 BS 000

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 13 lip 2009, 00:12

dobrze byłoby podkręcić obroty jałowe na 900 (BS000 poz. 1) to by tak nie trzęsło samochodem tylko nie wiem jak to się robi na boschu :-(

załóż sobie manometr i sprawdź jak ładuje Ci turbo bo te wartości co podaje VAG trzeba umieć przeliczać i logi rób na 4 biegu bo na 3 jest trochę za mało punktów, w BS000 trochę skacze kąt wtrysku i wypadałoby zrobić log kilka razy gasząc silnik między logowaniami

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 13 lip 2009, 22:39

no własnie podnieść obr na boschu.na piesburgu to bułka z masłem.Wiesz jak robiłem logi w A4 to też skakał kąt wtrysku.dzieki i czekam na dalsze oceny i propozycje <ok>

[ Dodano: 2009-07-13, 22:42 ]
ale w 000 dynamicznej dawka przy końcu spada i doładowanie i przepływka.Niech mnie ktoś poprawi.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 lip 2009, 09:33

dawka spada bo spada ilość zasysanego powietrza (sygnał z przepływomierza), za doładowanie odpowiedzialny jest głównie N75 ale jeszcze potrafi EGR puszczać, a jak dawka spadnie to dochodzi zbyt mała ilość spalin oraz może być zapchany kolektor ssący i stąd zmniejszenie poboru powietrza przez silnik

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 14 lip 2009, 23:10

no to spradze N75.m usze zregenerować stary zawór.Ale nie jest źle-nie są tak zle parametry :?:

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 14 lip 2009, 23:27

N75 poki co zostawilbym w spokoju.
Sprawdz szczelnosc dolotu i poprawnosc pracy zaworu upustowego.
Dawka na wolnych jest niska ale w normie.
Ustawilbym zaplon tak na ok. ~60 w 000BS i zobaczylbym czy ustanie to drganie na wolnych.

Pozdro

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 15 lip 2009, 08:48

pasowało by kąt wtrysku podnieść miedzy 55-58 i proponuje sprawdzić wtrysk sterujący bo objawy pasują do jego uszkodzenia ewentualnie się zacina choć może być problem z zaworkiem powrotu w nastawniku lub zanieczyszczony nastawnik ewentualnie wytarte ścieżki na potencjometrze.

Popraw kąt jeśli to nie problem i sprawdź wtrysk sterujący

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 16 lip 2009, 22:29

to tak zapłon ustawialem na 60 i na wolnych drgał.Znalazłem nie szczelność w dolocie.Brawo dla przemika <ok> .Aaa o jaki zawór upustowy masz na myśli :?:
na usunie drgań skończyły mi sie pomysły i cierpliowść :evil:

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 16 lip 2009, 23:03

chyba chodzi o zawór westgate ten pod turbiną zawór podciśnieniowy z prętem gwintowanym czy nie zapiekł się tzn czy można nim ruszyć.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 16 lip 2009, 23:51

z dyn log wynika ze przy okolo 3tys obr turbo pompuje do kolo 0,9bara pozniej spada ale widac tez ze dawke tnie przeplywka ktorej wartosc przy wcisnietym bucie powinna wynosic 225...255 jak dla mnie nie ma tragedi

[ Dodano: 2009-07-16, 23:57 ]
kostrz pisze:chyba chodzi o zawór westgate ten pod turbiną zawór podciśnieniowy z prętem gwintowanym czy nie zapiekł się tzn czy można nim ruszyć.
tam jest zawor nadcisnieniowy podcienieniowo sterowana jest turbinka VNT, a co do grupy 000 to mozesz delikatnie ruszyc pompa ale przy takim kacie stat nic sie nie bedzie dzialo, mozesz tez dygnac zakres dawki tak na wartosc 15 albo 11 jak niebedzie trzepac silnikiem :mrgreen: wtedy bedzie lepiej sie zbieral z dolu

[ Dodano: 2009-07-17, 00:00 ]
a co do ciecia dawki i przeplywki to moze byc rowniez wina EGR tak jak pisze UKI_XX

[ Dodano: 2009-07-17, 00:13 ]
co do obrotow na jalowym to sa ok ja mam tak i jest ok

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 18 lip 2009, 23:07

Dzieki za sprawdzenie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl