Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0e AAD] obroty i odcina paliwo przy 4000 obr

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 05 maja 2007, 11:44

A w jaki sposób dostać sie do przepływomierza i tej klapki ? Czy mogłbyś opisać mi to krok po kroku (jeśli to nieproblem). Ja jestem komlpetnie zielony w budowie takich silników, przesiadłem sie z Fiata Uno - tam mozna bylo wszystko zrobic kombinertami, śrubokrętem i młotkiem - a tu jest inaczej...

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 05 maja 2007, 12:01

W silniku 3A i AAD jest zastosowany wtrysk KE-Motronic, natomiast w ABK układ Digifiant.... i wystepuja pewne różnice w rozmieszczeniu podzespołów i ich budowie......
U mnie trzeba ściągnąć króciec wlotu powietrza ( wskazany strzałką) i pod nim jest klapka przepływomierza, przy ABK jeszcze nie majdrowałem.... :-|

Pozdr. Adam.

Płomień
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 kwie 2007, 08:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Płomień » 05 maja 2007, 12:05

OMEN

co do tego czujnika kupiłem nowy kosztuje 24 zł a u mnie jest in na wsówke i tam klucza nie ma tak samo jest z niebieskim czy tak moze byc i ten ma kolor szaryjasny i trzy wyjscia to chyba ten co odp

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 05 maja 2007, 12:11

ta prowadnica ssąca powietrza trzyma się na duuużej opasce zaciskowej na przeplywomierzu... zdejmuj to ostrożnie i z czuciem, bo latwo można pouszkadzać węże podciśnienia ja się mocno szarpie...pod spodem zobaczysz tarczę spiętrzającą - powinna chodzić swobodnie w górę i w dól, bez żadnych zacięć...

Płomień
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 kwie 2007, 08:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Płomień » 05 maja 2007, 12:12

omen

co do tego przepływomierza jak go wyczyscic delikatnie ale czym szmatka czy cały trzeba wyjac

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 05 maja 2007, 12:18

Płomień, zrób tak: na nagrzanym silniku, ściągnij wtyk z jednego czujnika, przekręć kluczyk na zapłon, jeżeli wskaznik temp. sie wychyli, to masz pewność że podłączony jest czujnik temp. a czujnik czas.cieplny jest odpięty i na odwrót.. Chyba nie pomieszałem.. :roll:

Tak jak pisze Foxbat, ścianki nad klapką delikatnie szmatką, siateczkę wymyć w benz.

Pozdr. Adam.

Płomień
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 kwie 2007, 08:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Płomień » 05 maja 2007, 12:27

z tym przepływomierzem

FOXBAT

jaka siateczke i czy trzeba to całe demontowywac odp

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 05 maja 2007, 12:28

Ide teraz powalczyc z autem... dam znać pozniej co i jak...

Narazie dziekuje za rady i sugestie.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 05 maja 2007, 12:41

Płomień pisze:z tym przepływomierzem ....jaka siateczke i czy trzeba to całe demontowywac odp
Po zluzowaniu opaski zaciskowej i podniesieniu do góry tej "czapy", ukaże się czeluść przepływomierza, czyli stożkowy otwór a w jego centrum klapka, klapka powinna przy delikatnym pociągnieciu w górę swobodnie( bez tarcia o korpus) unosić się..( ciągnąć na łepek śruby..) W tej "czapie" znajduje sie siateczka ( taka wypukła jak mycka.. ;-) ), jej zadaniem jest rozbijanie zawirowań strugi powietrza idącej do kanału przepustnicy... Tą siatke przemyj i załóż tak jak była włożona...

Pozdr. Adam.

Płomień
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 kwie 2007, 08:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Płomień » 05 maja 2007, 12:59

dzieki za rady zaraz ide robic ale ja kiedys u mnie zagladałem i tam nie ma tłoczka tylko jest tak jak by taka klapka i o jaka śrube ci chodzi ja jestem zielony sorki ze zadeje takie proste pytanie

jeszcze raz dzieki mam nadzieje ze pomoze

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 05 maja 2007, 13:14

Płomień pisze:dzieki za rady zaraz ide robic ale ja kiedys u mnie zagladałem i tam nie ma tłoczka tylko jest tak jak by taka klapka i o jaka śrube ci chodzi ja jestem zielony sorki ze zadeje takie proste pytanie

jeszcze raz dzieki mam nadzieje ze pomoze
A kto coś pisał o tłoczku :?: Cały czas piszemy o klapce.... Chodzi o śrubkę znajdującą sie w centrum klapki...( patrząc od góry...)

Pozdr. Adam.

Płomień
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 kwie 2007, 08:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Płomień » 05 maja 2007, 13:39

ok sorrki zle zrozumiałem dzieki jeszcze raz za rady pozdrawiam

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 05 maja 2007, 15:24

plomien sorry ze pisze nie na temat ale mam wazna sprawe widze ze masz aad i moje pytanie ile i jakie kolory gniazd masz kolo sprzegla bo umnie sa 3 i niewiem jak sprawdzic kod migowy

jesze raz sorry ze niewtemacie a chce jechac na komputer i niewiem czy aad sie podlacza
popatrzcie na ten rysunek tu sa 2 a umnie 3 i jeszcze z tylu cos zoltego lata

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ba47d.html

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 05 maja 2007, 18:31

dzieki za rady zaraz ide robic ale ja kiedys u mnie zagladałem i tam nie ma tłoczka tylko jest tak jak by taka klapka i o jaka śrube ci chodzi ja jestem zielony sorki ze zadeje takie proste pytanie
jak zdejmiesz prowadnicę ssącą powietrza to widzisz klapę spiętrzającą, która na środku ma główkę śruby - i za nią możesz sobie pociągnąć do góry :mrgreen:

Tłoczek sterujący rozdzielacza paliwa jest niewidoczny - żeby się do niego dobrać to trzeba zdjąć rozdzielacz z przepływomierza - tłoczek jest na spodniej stronie rozdzielacza - to trochę sporo roboty jak na pierwszy raz, bo zwykle śruby są mocno zapieczone - ja nie dałem rady normalnie i musiałem śruby rozwiercać i zakładać potem nowe...

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 05 maja 2007, 20:44

Witam wszystkich.

Po kilku godzinach spedzonych w samochodzie i przejechaniu 50 km doszedlem do wniosku ze musze miec jednak jakąś nieszczelność w układzie dolotowym :( Podczas prac zmienilem moj silniczek krokowy na silniczek z takiego samego Audi jak moje (nawet kolor sie zgadzał :) ). Niestety niewiele to dało... obroty dalej rosną, podczas zmiany biegów nie spadają na mniejsze urzymuja się na granicy 3000, na benzynie auto szarpie - i podczas jazdy i na postoju, na gazie natomiast chodzi w miare równo ale do momentu kiedy mu sie odwidzi. Ojciec kolegi wymacał wszystkie weże prowadzące powietrze, na jednym z nich (tym największym żebrowanym od filtra powietrza do przepustnicy) są drobne spękania - wygląda to jak sparciała guma. Dwa przewody cieknie (średnica ok 2 cm) łączące chyba odme z takim czymś przypominającym ufo i biegnące dalej do tej żebrowanej rury są zagięte i niemają zwobodnego przęświtu (wygląda ze auto jeździło juz z tym czymś bardzo długo). Ojciec kolegi odkręcił korek od wlewu oleju do silnika podczas pracy i auto zaczelo sie dusić... Czy to jest wlasnie objaw nieszczelności ?

Probowalem odlanczac silniczek krokowy podczas pracy silnika i efekt następujący : zadławienie silnika, powrot na obroty 950, podczas dodawania a następnie ujmowania gazu obroty odrazu spadają.

Czujnik temperatury (taki wkręcony z lewej strony obudowy paska rozrządu) pokazuje oporność.

Prosze Was o rade co jeszcze moge zrobić.

Ile kosztuje ta duza gumowa żebrowana rura ?
Ile kosztuje silniczek krokowy i jak najlepiej go sprawdzić ? (ja silniczek sprawdzalem przez przekrecenie kluczyka na I - silniczek drży jak i bezpośrednie podłączenie go do 12 V w domu - też działa pstrykając)

Pozdrawiam
Krzysztof Sulikowski

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl