[80 B3 2.0e AAD] obroty i odcina paliwo przy 4000 obr
W silniku 3A i AAD jest zastosowany wtrysk KE-Motronic, natomiast w ABK układ Digifiant.... i wystepuja pewne różnice w rozmieszczeniu podzespołów i ich budowie......
U mnie trzeba ściągnąć króciec wlotu powietrza ( wskazany strzałką) i pod nim jest klapka przepływomierza, przy ABK jeszcze nie majdrowałem.... :-|
Pozdr. Adam.
U mnie trzeba ściągnąć króciec wlotu powietrza ( wskazany strzałką) i pod nim jest klapka przepływomierza, przy ABK jeszcze nie majdrowałem.... :-|
Pozdr. Adam.
ta prowadnica ssąca powietrza trzyma się na duuużej opasce zaciskowej na przeplywomierzu... zdejmuj to ostrożnie i z czuciem, bo latwo można pouszkadzać węże podciśnienia ja się mocno szarpie...pod spodem zobaczysz tarczę spiętrzającą - powinna chodzić swobodnie w górę i w dól, bez żadnych zacięć...
Płomień, zrób tak: na nagrzanym silniku, ściągnij wtyk z jednego czujnika, przekręć kluczyk na zapłon, jeżeli wskaznik temp. sie wychyli, to masz pewność że podłączony jest czujnik temp. a czujnik czas.cieplny jest odpięty i na odwrót.. Chyba nie pomieszałem.. :roll:
Tak jak pisze Foxbat, ścianki nad klapką delikatnie szmatką, siateczkę wymyć w benz.
Pozdr. Adam.
Tak jak pisze Foxbat, ścianki nad klapką delikatnie szmatką, siateczkę wymyć w benz.
Pozdr. Adam.
Po zluzowaniu opaski zaciskowej i podniesieniu do góry tej "czapy", ukaże się czeluść przepływomierza, czyli stożkowy otwór a w jego centrum klapka, klapka powinna przy delikatnym pociągnieciu w górę swobodnie( bez tarcia o korpus) unosić się..( ciągnąć na łepek śruby..) W tej "czapie" znajduje sie siateczka ( taka wypukła jak mycka.. ), jej zadaniem jest rozbijanie zawirowań strugi powietrza idącej do kanału przepustnicy... Tą siatke przemyj i załóż tak jak była włożona...Płomień pisze:z tym przepływomierzem ....jaka siateczke i czy trzeba to całe demontowywac odp
Pozdr. Adam.
A kto coś pisał o tłoczku :?: Cały czas piszemy o klapce.... Chodzi o śrubkę znajdującą sie w centrum klapki...( patrząc od góry...)Płomień pisze:dzieki za rady zaraz ide robic ale ja kiedys u mnie zagladałem i tam nie ma tłoczka tylko jest tak jak by taka klapka i o jaka śrube ci chodzi ja jestem zielony sorki ze zadeje takie proste pytanie
jeszcze raz dzieki mam nadzieje ze pomoze
Pozdr. Adam.
plomien sorry ze pisze nie na temat ale mam wazna sprawe widze ze masz aad i moje pytanie ile i jakie kolory gniazd masz kolo sprzegla bo umnie sa 3 i niewiem jak sprawdzic kod migowy
jesze raz sorry ze niewtemacie a chce jechac na komputer i niewiem czy aad sie podlacza
popatrzcie na ten rysunek tu sa 2 a umnie 3 i jeszcze z tylu cos zoltego lata
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ba47d.html
jesze raz sorry ze niewtemacie a chce jechac na komputer i niewiem czy aad sie podlacza
popatrzcie na ten rysunek tu sa 2 a umnie 3 i jeszcze z tylu cos zoltego lata
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ba47d.html
jak zdejmiesz prowadnicę ssącą powietrza to widzisz klapę spiętrzającą, która na środku ma główkę śruby - i za nią możesz sobie pociągnąć do góry :mrgreen:dzieki za rady zaraz ide robic ale ja kiedys u mnie zagladałem i tam nie ma tłoczka tylko jest tak jak by taka klapka i o jaka śrube ci chodzi ja jestem zielony sorki ze zadeje takie proste pytanie
Tłoczek sterujący rozdzielacza paliwa jest niewidoczny - żeby się do niego dobrać to trzeba zdjąć rozdzielacz z przepływomierza - tłoczek jest na spodniej stronie rozdzielacza - to trochę sporo roboty jak na pierwszy raz, bo zwykle śruby są mocno zapieczone - ja nie dałem rady normalnie i musiałem śruby rozwiercać i zakładać potem nowe...
Witam wszystkich.
Po kilku godzinach spedzonych w samochodzie i przejechaniu 50 km doszedlem do wniosku ze musze miec jednak jakąś nieszczelność w układzie dolotowym Podczas prac zmienilem moj silniczek krokowy na silniczek z takiego samego Audi jak moje (nawet kolor sie zgadzał ). Niestety niewiele to dało... obroty dalej rosną, podczas zmiany biegów nie spadają na mniejsze urzymuja się na granicy 3000, na benzynie auto szarpie - i podczas jazdy i na postoju, na gazie natomiast chodzi w miare równo ale do momentu kiedy mu sie odwidzi. Ojciec kolegi wymacał wszystkie weże prowadzące powietrze, na jednym z nich (tym największym żebrowanym od filtra powietrza do przepustnicy) są drobne spękania - wygląda to jak sparciała guma. Dwa przewody cieknie (średnica ok 2 cm) łączące chyba odme z takim czymś przypominającym ufo i biegnące dalej do tej żebrowanej rury są zagięte i niemają zwobodnego przęświtu (wygląda ze auto jeździło juz z tym czymś bardzo długo). Ojciec kolegi odkręcił korek od wlewu oleju do silnika podczas pracy i auto zaczelo sie dusić... Czy to jest wlasnie objaw nieszczelności ?
Probowalem odlanczac silniczek krokowy podczas pracy silnika i efekt następujący : zadławienie silnika, powrot na obroty 950, podczas dodawania a następnie ujmowania gazu obroty odrazu spadają.
Czujnik temperatury (taki wkręcony z lewej strony obudowy paska rozrządu) pokazuje oporność.
Prosze Was o rade co jeszcze moge zrobić.
Ile kosztuje ta duza gumowa żebrowana rura ?
Ile kosztuje silniczek krokowy i jak najlepiej go sprawdzić ? (ja silniczek sprawdzalem przez przekrecenie kluczyka na I - silniczek drży jak i bezpośrednie podłączenie go do 12 V w domu - też działa pstrykając)
Pozdrawiam
Krzysztof Sulikowski
Po kilku godzinach spedzonych w samochodzie i przejechaniu 50 km doszedlem do wniosku ze musze miec jednak jakąś nieszczelność w układzie dolotowym Podczas prac zmienilem moj silniczek krokowy na silniczek z takiego samego Audi jak moje (nawet kolor sie zgadzał ). Niestety niewiele to dało... obroty dalej rosną, podczas zmiany biegów nie spadają na mniejsze urzymuja się na granicy 3000, na benzynie auto szarpie - i podczas jazdy i na postoju, na gazie natomiast chodzi w miare równo ale do momentu kiedy mu sie odwidzi. Ojciec kolegi wymacał wszystkie weże prowadzące powietrze, na jednym z nich (tym największym żebrowanym od filtra powietrza do przepustnicy) są drobne spękania - wygląda to jak sparciała guma. Dwa przewody cieknie (średnica ok 2 cm) łączące chyba odme z takim czymś przypominającym ufo i biegnące dalej do tej żebrowanej rury są zagięte i niemają zwobodnego przęświtu (wygląda ze auto jeździło juz z tym czymś bardzo długo). Ojciec kolegi odkręcił korek od wlewu oleju do silnika podczas pracy i auto zaczelo sie dusić... Czy to jest wlasnie objaw nieszczelności ?
Probowalem odlanczac silniczek krokowy podczas pracy silnika i efekt następujący : zadławienie silnika, powrot na obroty 950, podczas dodawania a następnie ujmowania gazu obroty odrazu spadają.
Czujnik temperatury (taki wkręcony z lewej strony obudowy paska rozrządu) pokazuje oporność.
Prosze Was o rade co jeszcze moge zrobić.
Ile kosztuje ta duza gumowa żebrowana rura ?
Ile kosztuje silniczek krokowy i jak najlepiej go sprawdzić ? (ja silniczek sprawdzalem przez przekrecenie kluczyka na I - silniczek drży jak i bezpośrednie podłączenie go do 12 V w domu - też działa pstrykając)
Pozdrawiam
Krzysztof Sulikowski