[B4 1z] Problem z silnikiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria
[B4 1z] Problem z silnikiem
Witam. Od 2 lat posiadam audi 1,9 TDI 1z na przepływce boscha. Samochód jest z grudnia 93 roku, posiada wtryski 2 sprężynowe (które de facto są już do wymiany bo już zaczynają lać), turbo też nie jest najlepszej jakości bo rzuca olejem, ale jeszcze nieźle się pompuje, ale 330kkm które ma na liczniku robi swoje. Nigdy nie miałem z nim problemu, a ostatnio podczas jazdy samochód strasznie twardo zaczął pracować i stracił moc, tak jakby sam przestawił mu się kąt wtrysku. Dojechałem jakoś do domu i opużniłem go na pompie, silnik zaczął pracować ciszej i lepiej wchodził w obroty, ale jak postał chwilę to za nic nie można go było odpalić. Więc przyspieszałem mu zapłon aż w końcu odpalił, ale znowu ma trwardą pracę... Pompa na bank się nie zapowietrza bo teraz ładnie odpala, ale chodzi tak głośno ja stary transit Może mi ktoś pomóc co się mogło popsuć. Pozro
prawdopodobnie odbiło wtryskowi sterującemu i dlatego silnik wariuje (błędne informacje o kącie początku wtrysku) a olej w dolocie bierze się z odmy i to w niemałych ilościach <ok>
a przy okazji to jak chcesz żeby samochód zrobił kolejne 300tys. i dalej jeździł to lej co najmniej półsyntetyk z wyższej półki i pilnuj terminu wymiany
a przy okazji to jak chcesz żeby samochód zrobił kolejne 300tys. i dalej jeździł to lej co najmniej półsyntetyk z wyższej półki i pilnuj terminu wymiany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria
jak zmieniać to już na coś lepszego (AFN,...++) ale też nie jest pewne że trafisz na dobre wtryski albo że coś innego nie padło (np. N108)
co Wy ludzie macie jakieś dziwne i nie wiadomo skąd powiedzenia że półsyntetyk wszystko wypłucze że z każdej strony zacznie uciekać... to nie jest olej transformatorowy że nawet z butelki ucieknie przez korek do góry...
a silnik TDI nie jest konstrukcją z lat 50- jak w polonezie i nawet przez producenta polecany jest olej syntetyczny/półsyntetyczny, wprawdzie na mineralnym też jakoś będzie jeździł a do odmy to załóż sobie "oil catch tanka"
co Wy ludzie macie jakieś dziwne i nie wiadomo skąd powiedzenia że półsyntetyk wszystko wypłucze że z każdej strony zacznie uciekać... to nie jest olej transformatorowy że nawet z butelki ucieknie przez korek do góry...
a silnik TDI nie jest konstrukcją z lat 50- jak w polonezie i nawet przez producenta polecany jest olej syntetyczny/półsyntetyczny, wprawdzie na mineralnym też jakoś będzie jeździł a do odmy to załóż sobie "oil catch tanka"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria
Jest coraz gorzej, zjeździłem cały Lublin (niestety wtrysków nie znalazłem ) i coraz gorzej odpala, na ciepło musi chwilę pokręcić, a na zimno to tylko samostart pomaga Coraz twardszą pracę ma no i siły teraz to zero... A i co dziwne przed awarią samochód dosyć mocno podkopcał, a teraz tylko troszkę dymku puszcza...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria
Klin jest jak nowy, wtryski zamontowane, ale... niestety niewiele to pomogło. Samochód nadal ma twardą pracę i kłopoty z odpalaniem. Chciałem go podłączyć pod VAGa, ale nie może połączyć się ze sterownikiem silnika i nie mam pojęcia jak temu zaradzić. I kolejna sprawa, jak tylko dotknę pedału gazu to słychać pod maską jak piszczy zawór N75, po puszczeniu gazu po kilku sekundach ucisza się. Chyba i on padł... Ale co się dzieje z tym silnikiem to już nie mam pojęcia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria
UKI_XX, łączy mi się z ABS i airbagiem, start baud przestawiony na 240 i na odpalonym silniku jak szuka sterownika to wywala mi "check" i nic poza tym. W piątek jestem umówiony w Diesel Centrum Bosch Woliński, mechanik powiedział że nie powinien mieć kłopotów z połączeniem, jak nie da rady pod złącze to bezpośrednio pod ECU ma się wpiąć... 150 zł za podłączenie z ustawieniem konta wtrysku i dawki to chyba nie jest zbyt wiele... Zobaczymy co z tego wyniknie... A jak lipa to czeka mnie zmiana pompy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria
kostrz, podpinane były 2 kompy z 2 różnymi fejsami, jeden na usb a drugi na com no i żaden nie mógł się połączyć ze sterownikiem silnika a co do ceny to wole dać te 150 zł (to i tak po znajomości bo normalnie 250 ) i mieć problem z bani widząć że zajmie się tym ktoś kto zna się na rzeczy bo tylko tym się zajmuje. U mnie wsadzało pazury już paru magików, jednego nie zauważyłem że ruszył sobie nastwnikiem na pompie... Zetor zaczął szarpać obrotami jak jakieś V8 w Camaro... jak ruszył w drugą stronę to uspokoił się, tylko że teraz nie bardzo ma siłę. No zobaczę co wyjdzie w piątek, albo pochwalę się efektami albo będzie B4 w full opcji do sprzedania Pozdro i dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem
Edit:
Byłem dziś u Wolińskiego, połączył się bez problemu z silnikiem, kont wtrysku wyprzedzony o 20,4 stopnia :shock: Po ustawieniu i odpaleniu... to samo.Okazało się że padł mi jakiś tam zawór co jest pod pompą i steruje kontem wtrysku, kosz naprawy (o zgrozo) 850zł. Robi się jeszcze, zobaczymy co z tego wyjdzie.
[ Dodano: 2009-07-24, 18:51 ]
Zetorek odebrany, cyka jak dawniej. Ładnie się zbiera i chmury dymu nie puszcza. Zakład w pełni profesjonalny, polecam każdemu co ma kłopot, cena także mocno profesjonalna, ale robota bezbłędna.
Edit:
Byłem dziś u Wolińskiego, połączył się bez problemu z silnikiem, kont wtrysku wyprzedzony o 20,4 stopnia :shock: Po ustawieniu i odpaleniu... to samo.Okazało się że padł mi jakiś tam zawór co jest pod pompą i steruje kontem wtrysku, kosz naprawy (o zgrozo) 850zł. Robi się jeszcze, zobaczymy co z tego wyjdzie.
[ Dodano: 2009-07-24, 18:51 ]
Zetorek odebrany, cyka jak dawniej. Ładnie się zbiera i chmury dymu nie puszcza. Zakład w pełni profesjonalny, polecam każdemu co ma kłopot, cena także mocno profesjonalna, ale robota bezbłędna.