Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - opornik i nastawnik

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
anemia7

Post autor: anemia7 » 16 lip 2009, 09:56

UKI_XX pisze:a używać rezystora powinno się tylko wtedy jak brakuje mocy (wyprzedzanie, ściganie) bo podczas normalnej jazdy na włączonym rezystorze wzrasta spalanie nawet do 2L a przy umiarkowanym używaniu praktycznie się nie zmienia a frajda z użycia dopałki jest niezła
To wiem i znam z jazdy w 1Z w Golfie :) i wlasnie brakowalo mi tych 10 groszy w Audi :mrgreen:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 lip 2009, 14:02

ja mam pytanko co do nastawnika potencjometrycznego czy moze ktos zmierzyc napiecie jakie wychodzi do ecu z nast na biegu jalowym i jakie ma max pod obciazeniem :?: czy ktos juz probowal zregenerowac sciezke potencjometru nastawnika :?:

anemia7

Post autor: anemia7 » 22 lip 2009, 00:57

Zrobilam opornik, nie widze aby kopcil. Ustawilam 400Ohm. Roznica odczuwalna, jutro jak zdaze wstawie trojnik z mala dziurka pomiedzy ecu a ic

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 21 wrz 2009, 15:15

wstawiłem sobie dzis opornik 390ohm po przełączeniu jest kop super ale czy to normalne za na postoju na wolnych obrotach faluje na 1000 1200 obr a po wyłączeniu jest ok

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 wrz 2009, 17:47

normalne, dając 390ohm ustawiłeś kosmicznie dużą dawkę paliwa i komp chcąc uzyskać zadane 850obr musi odcinać dawkę, inaczej miałbyś ok 1300obr, czasem pomaga (przynajmniej u mnie pomogło) zwiększenie obrotów jałowych z 850 na 900 (adaptacje) ale przy tak mocnym rezystorze może to nie wystarczyć

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 21 wrz 2009, 18:18

czyli dac 360 370 tam predzej czytałem ze dają miedzy 400 a 470

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 wrz 2009, 23:35

ustaw tak dawke opornikiem (potencjometrem) zebys nie robil zaslony dymnej, zamontuj wlacznik co by tego wlasnie na jalowym nie uzywac hehe, a jakie masz cisnienie doladowania????, a czy montowal ktos opornik do czujnika cis doladowania w ecu :?:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 wrz 2009, 01:14

dawid80 pisze:czyli dac 360 370 tam predzej czytałem ze dają miedzy 400 a 470
proponuje przejść do szkoły podstawowej na lekcję fizyki/techniki (obecnie chyba gimnazjum) i zapytać o prawo ohma, które mówi że im mniejsza rezystancja tym większy prąd a więc w tym przypadku im mniej omów tym większa dawka... więcej chyba już nie trzeba tłumaczyć :mrgreen:

ja u siebie mam 400ohm i jak ktoś za mną jedzie to w dzień robi się ciemno :shock: załóż coś między 400 a 430ohm i możesz zajrzeć Tutaj, lektury wystarczająco dużo <ok>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 25 wrz 2009, 12:03

UKI_XX pisze:proponuje przejść do szkoły podstawowej na lekcję fizyki/techniki (obecnie chyba gimnazjum) i zapytać o prawo ohma, które mówi że im mniejsza rezystancja tym większy prąd a więc w tym przypadku im mniej omów tym większa dawka... więcej chyba już nie trzeba tłumaczyć :mrgreen:
niestety mało kto sie chce w to zaglebiać :-( tylko ma zamontowac i musi być kop i chmura z tyłu

Szybki22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 27 gru 2008, 16:01

:)

Post autor: Szybki22 » 02 paź 2009, 15:07

Witam

Jest ktoś z pomorskiego co wstawił ten opornik w boscha??

ciekawe jak to jedzie??

Rgg32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 cze 2009, 20:16
Lokalizacja: Olecko/Suwałki

Post autor: Rgg32 » 04 paź 2009, 17:16

wstawilem opornik 390 OHM.jestem zadowolony :-D

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 29 kwie 2012, 15:50

witam mam przepływke bosha i chciał bym sprawdzic jak bedzie jezdził na takim oporniku tylko jaki najlepiej podpiac do bosha?

rumun01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2011, 14:28
Lokalizacja: warszawa/ursus

Post autor: rumun01 » 05 maja 2012, 08:48

witam też chciałbym spróbować opornika tylko niewiem jak podpiąć czy tez pod piny 2 i 3 ,mam przepływke boscha rocznik 1993 według vinu 1994 czy ma tez znaczenie jaki nastawnik potencjometryczny czy indukcyjny bo nie wiem jaki u mnie siedzi Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 maja 2012, 09:54

rumun01 pisze: jaki nastawnik potencjometryczny czy indukcyjny bo nie wiem jaki u mnie siedzi
Potencjometryczny[/b]

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 11 maja 2012, 19:54

witam zamontowałem opornik niby wszystko ok zbiera sie zdecydowanie lepiej tylko po tym jak sie na nim chwile przejedzie i wyłączy to potem silnik tak metalicznie chodzi, dziwnie dzwoni..o co z tym chodzi co to moze byc ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl