Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] olej silnikowy???

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 05 maja 2007, 06:29

jeżeli leje ci się olej na zewnątrz to obadaj dokładnie uszczelki - pod pokrywą zaworów i miski olejowej. Może remont nie jest aż tak bardzo konieczny...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 maja 2007, 13:45

Podłaczę się do tematu panowie. Jak kupiłem swoją ninię jakieś przeszło dwa miesiące temu to w silniku był zalany olej lotos city, minerał. Nieroztropnie zaraz po kupnie wymieniłem na taki sam olej. Teraz jednak nie co sie juz dowiedziałem na ten temat i chciałbym go czym prędzej zmienić. Lada moment jadę na dociaganie głowicy i chciałbym przy okazji wymienić też sobie olej. Wszedzie czytałem że powinienem mieć zalany półsyntetyk, ale trochę lipa bo wcześniej miałem zalany minerał :-/ Dodam tylko że mam 1,6 TD. Byłem dowiadywać się w takim sklepie, gdzie oleje sprzedają luzem - to znaczy orginalne oleje, tyle że bez opakowania. No i porozmawiałem ze sprzedawcą i jednak odradził mi lania tego półsyntetyka, z powodu że mam zalany ten minerał (nie wiadomo jak długo był tam lany - auto od 2005 w kraju). Zamiast półsyntetyka doradził mi natomiast minerał, ale z zastosowaniem do turbin Mobil lub któyś z kanadyjczyków. I teraz moje pytanie, czy ten np Mobil będzie dobry :?: Dodam że autko bierze trochę oleju. Podczas jazdy nei zauważyłem by kopcił, jedynie na zimnym silniku kopci trochę siwym dymem, ale jak juz chwilkę pochodzi to nic nie kopci. Co mam więc zrobić??

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 05 maja 2007, 13:57

Moje subiektywne zdanie jest takie, że także zalał bym minerała dobrej firmy i jakości ( Lotos Min. City 15 W40 to podły olej...). Nie mam też przekonania do oleju z beczki, spotkałem sie z osobami które się przewiozły na tak rozprowadzanym oleju... Dobry minerał z dedykacją do diesla nie jest zły... np. Mobil...

Pozdr. Adam.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 11 maja 2007, 20:07

Pytanie do kolegi Cobry - piszesz wiele na temat podrobek Mabila, moze wiesz jak rozpoznac oryginal? Mam kumpla na hurtowni motoryzacyjnej i moze mi zalatwic mobila?

Dr Klauf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 10 maja 2007, 22:09
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Dr Klauf » 12 maja 2007, 22:54

ja moje b4 zalalem shell helix super high mileage ma lepkosc 15w50 jest to olej wyprodukowany z mysla o samochodach z przebiegami powyzej 100 tys km spelnia wszystkie klasy jakosci wiec dlaczego nie zreszta tankuje tylko na shellu i jeszcze sie nigdy nie zawiodlem paliwo spoko gaz rowniez

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 12 maja 2007, 23:48

Dziś wymieniałem olej. Przed tym przeczytałem chyba wszystkie posty na temat oleju. I co mi to dało ? Chyba nic bo nadal nie wiedziałem jaki olej zalać. Jedni by wlali do 80 B4 1.9TDi 1Z minerał, drudzy pół a inni syntetyk. Każdy jeździ na czymś innym i wszyscy niby zadowoleni. Nie udało mi się dowiedzieć na jakich olejach jeździli poprzedni właściciele. Mam przejechane 166 tyś. km. Więc pojechałem do Audi z myślą, że sprzedadzą mi dobry olej. Sprzedali mi QUANTUM SYNTA 10W-40W. Na opakowaniu pisze, że polecany szczególnie do silników z wtryskiem i turbo benzyniaków jak i turbo disli. Rekomendowany oczywiście przez Audi i VW. Zalałem odpaliłem. Mam też problem z filtrem paliwa który jutro mam nadzieję rozwiązać, ale na razie chodził silnik na bez obciążenia około 30 minut z przerwami i mam ważenie, pojawił się lekki siwy dym. Albo nie zwróciłem wcześniej na to uwagi albo go nie było.

Pytanie- czy olej, który użyłem jest zły, czy może jeszcze się wszędzie prawidłowo nie osadził? W jakim przypadku może się pojawić siwy dym - od razu po zalaniu nowym olejem? Może poprzedni olej to był syntetyk? A może jeździł na minerale?

Nic już nie wiem. Okaże się chyba podczas kolejnych paru dni lub tygodni. Boję sie tylko o silnik.

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 12 maja 2007, 23:58

Siwy dym to moim zdaniem oznaka ze turbo padochło

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 13 maja 2007, 00:01

czy jest możliwe aby przed wymianą nie kopcił, a po zalaniu w/w olejem zaczął?

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 13 maja 2007, 00:06

tego nie wiem ale wiem ze jak wujkowi w 1z padło turbo to kopcil na siwo

Marcinus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 01 maja 2007, 11:45
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Marcinus » 13 maja 2007, 10:44

.....ja również przed zmianą oleju w swojej B4 przeczesałem wszystkie fora. Pytałem mechaników i ludzi jaki olej zalać. Skończyło sie na zalaniu silnika półsyntetycznym Mobilem dedykowanym do silników dieslowskich z turbo. Wcześniej motor zalany był podobno jakimś minerałem. Po zmianie oleju z mineralnego na półsyntetyk auto łatwiej pali, chętniej wchodzi na obroty i przyspiesza, silnik szybciej osiąga właściwą temperaturę pracy. Odniosłem również wrażenie, że zużycie paliwa jest mniejsze pomimo, że nadal śmigam z takimi samymi prędkościami przelotowymi jak na minerale. Efektem tak znaczącej poprawy w pracy silnika jest fakt, że przy wymianie oleju zmieniłem wszystkie filtry. Jak ktoś stoi przed faktem wymiany oleju i miał zalany minerał to polecam przeskoczenie na półsyntetyk. Nie zgadzam się z opiniami, że jak wcześniej był minerał to teraz po przejściu na półsyntetyk silnik będzie chlapać olejem....nom chyba, że nasz motor w aucie to konkretny trup...nie chcę się też spierać z uporem maniaka, że taki zabieg ze zmianą oleju jest zalecany w każdym silniku produkowanym przez koncern VW/A...na swoim przypadku jak również na przykładzie moich kilku znajomych "sztuka" taka wyszła na dobre.......


Pozdro

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 18 maja 2007, 11:35

Organista18 pisze: Ale nie wierzę, że jeździsz na oleju syntetycznym
:shock: :shock: mam nalatane 260. Jak kupiłem rok temu miała 220, od małego miała lane Castrol formuła do TDI i ja dalej tak ciągnę, mam ciężką nogę więc czasem doleję 200 - 300g oliwki od wymiany do wymiany, ale nie zmieniam na inny. Teraz w/w olej zmienił nazwę na EDGE a wcześniej 505.01 jak dobrze pamiętam.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 18 maja 2007, 16:10

Ja pomimo wszystko sprobowalbym deliktanie przejsc na olej polsyntetyczny a pozniej na syntetyk. Nie ma reguly aby powiedziec ze wyplukaja sie osady i silnik sie rozszczelni. Uwazam, ze to ryzyko jest warte swojej ceny. Polsyntetyk to minimum. Jak cos zacznie cieknac zawsze mozna to naprawic niewielkim kosztem i cieszyc sie zywotnoscia silnika. Turbina napewno bedzie dzięczna :evil:

greglus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:02
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: greglus » 18 maja 2007, 22:27

Moje zdanie na ten temat: przy przebiegu powyżej 200 tyś olej półsyntetyczny 10W/40 Castrol lub Mobil z oznaczeniem Turbo Diesel (specjalne dodatki w oleju). Ja zalałem ten pierwszy, trochę drogi ale warto, na jakości oleju lepiej nie oszczędzać.

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 15 cze 2007, 17:21

Panowie przyszla pora na wymiane oleju!!!
Poprosilem kolege o zakup bo sam nie mialem czasu po kilku dniach odebralem swoj zakup i co sie okazuje!!! Kolega zakupił mi ELF Turbo Diesel 15W 40 i juz zgupiałem. popytałem sie troszke mechanikow i w tym momecie wogole wszystko sie pokreciło.

oto link do zakupionego oleju (opis)

http://www.automarecki.pl/pl/art/865/Ol ... 0-%20%205L.

Panowie doradzcie wkoncu co mam zalać bo wszyscy do okola mowia inaczej!!!
Moja niunia ma przejechane 240 tyś. a od pierwszego właściciela nie dowiedzialem sie na jakim jeżdzil.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 15 cze 2007, 20:18

szkodnik, mialem niedowano ten sam problem. Mam TDI i wszyscy mowili ze tylko i wylacznie pol syntetyk. Kupilem Mobil 1 10W40 i nie mam zadnych wyciekow. Tak samo jak Ty nie wiedzialem co wczesniej bylo zalane. Szkoda ze juz masz zakupony olej ale warto sprobowac najpierw z pol syntetykiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl