[B3/B4] Wysokość brania sprzęgła w audi
[B3/B4] Wysokość brania sprzęgła w audi
Czy to normalne że w audi 80 sprzęgło bierze tak strasznie wysoko ?
Dzisiaj oglądałem fajną audiczkę, podczas jazdy próbnej zaskoczyło mnie to że nie mogłem ruszyć, dodaje gazu i puszczam sprzęgło a tu nic. Myślę sobię że jest na luzie, więc jeszcze raz poprawiłem bieg i dalej to samo. Dopiero właściciel mi powiedział że w ,,osiemdziesiątkach" sprzęgło bierze na samej górze, sprawdzam... i rzeczywiście, szybkie puszczenie całkowite i płynne ruszenie,
I tu pytanie do was, czy jest to prawda że w każdym audi 80 sprzęgła biorą tak strasznie wysoko, czy może to już było przytyrane ?
Dzisiaj oglądałem fajną audiczkę, podczas jazdy próbnej zaskoczyło mnie to że nie mogłem ruszyć, dodaje gazu i puszczam sprzęgło a tu nic. Myślę sobię że jest na luzie, więc jeszcze raz poprawiłem bieg i dalej to samo. Dopiero właściciel mi powiedział że w ,,osiemdziesiątkach" sprzęgło bierze na samej górze, sprawdzam... i rzeczywiście, szybkie puszczenie całkowite i płynne ruszenie,
I tu pytanie do was, czy jest to prawda że w każdym audi 80 sprzęgła biorą tak strasznie wysoko, czy może to już było przytyrane ?
Ostatnio zmieniony 22 lip 2009, 20:05 przez exer, łącznie zmieniany 1 raz.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Heh, oto temat nad ktorym sie ostatnio zastanawiałem. Moja B3 bieże sprzęgło raczej nisko w 1/3. Kiedy siadłem w A4 znajomego i probowałem ruszyc, miałem identyczne odczucia jak Ty ( nie mogłem ruszyć i cisnąłem gaz) - okazało sie ze jego sprzęgło bieże wysoko, powiedzmy na 2/3. I tu właśnie pytanie. W którym momencie sprzęgło ma "brać" skoro wiadmo że przy zmianie przełożenia i tak wciskamy je do oporu. Znajomy twierdził że sprzegło ma nowe a moje jest pewnie juz wyrobione skoro bieże nisko. A może jest jakiś "złoty środek" ?:)
Ten typ tak nie ma jeśli o to chodzi. Sprzęgło łapie gdzieś między 1/3, a połową.exer pisze:czy jest to prawda że w każdym audi 80 sprzęgła biorą tak strasznie wysoko
Pedał sprzęgła jest regulowany hydraulicznie, zatem można zmienić płyn i zobaczyć jak to wpłynie na pracę sprzęgła, bo czasem gdy płyn hamulcowy, który jest w sprzęgle jest już przepracowany, to jego wymiana przynosi odczuwalne rezultaty. Sam też po zakupie swojej Audiczki, wymieniłem płyn hamulcowy razem z płynem sprzęgła.
krisiun1, to jest płyn hamulcowy. Płyn sprzęgła jest w tym modelu w jednym zbiorniczku razem z płynem od hamulców. Płyn hamulcowy i tak się powinno zmieniać co 2-3 lata, więc taka wymiana jest jak najbardziej wskazana. Tylko trzeba pamiętać żeby spuścić całość płynu z układu. Na forum jest opis jak to zrobić i jak odpowietrzyć sprzęgło i hamulce potem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jeśli już o sprzęgle mowa (nawiasem pisząc u mnie łapie gdzieś w połowie) to orientuje się kto, czy można sprawić, aby pedał nieco lżej pracował? Co prawda u mnie chodzi płynnie, ale trzeba dość silnie deptać. Przyzwyczaiłem się do tego i nawet długie trasy nie męczą mi nogi, ale gdy przesiadam się do innego auta to przy pierwszym kontakcie o mało dziury w podłodze nogą nie zrobię.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
U mnie w A4 też bierze dość wysoko. W żaden sposób nie wpływa to na komfort jazdy, aczkolwiek przez pierwszych kilka km musiałem się do niego przyzwyczaić bo w B3 brało mi w połowie.
Co do "lekkości" wciskania sprzęgła w Audi to nie wiem czy to normalne, ale jeździłem już kilkoma Audicami, swoją starą B3, B3 wujaszka, teraz swoją A4 i w każdej sprzęgło chodziło tak samo. To znaczy, znacznie lżej niż na przykład w starych VW gdzie sprzęgło było na linkę, ale nie tak znowu lekko jak na przykład w Oplach którymi też miałem przyjemność trochę jeździć.
Co do "lekkości" wciskania sprzęgła w Audi to nie wiem czy to normalne, ale jeździłem już kilkoma Audicami, swoją starą B3, B3 wujaszka, teraz swoją A4 i w każdej sprzęgło chodziło tak samo. To znaczy, znacznie lżej niż na przykład w starych VW gdzie sprzęgło było na linkę, ale nie tak znowu lekko jak na przykład w Oplach którymi też miałem przyjemność trochę jeździć.
- przemko1982
- Audi 80 Klub
- Posty: 756
- Rejestracja: 04 lip 2008, 08:47
- Lokalizacja: Dolní Slezsko
Podłącze się do tematu, u mnie sprzęgło bierze wysoko i też się zastanawiałem czy się już czasem nie kończy, ale skoro w większości tak jest to pewnie jest ok.
Mam już autko 3 lata i nie wymieniałem tego płynu, więc najwyższy czas <ok>
Mógłbyś podać linka do tego opisu, szukałem ale nie mogę znaleźć.grze pisze:Na forum jest opis jak to zrobić i jak odpowietrzyć sprzęgło i hamulce potem.
Mam już autko 3 lata i nie wymieniałem tego płynu, więc najwyższy czas <ok>