Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2,0 ABK] rozrząd

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Rychu_coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 413
Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
Lokalizacja: z kontowni

[b4 2,0 ABK] rozrząd

Post autor: Rychu_coupe » 24 lip 2009, 20:39

witam otóż chciałbym wymienić rozrząd w swojej audiczce 2.0 abk i mam pytanie czy dam rady sam go wymienić mniej więcej wiem o co chodzi nie jestem "laikiem" jeśli chodzi o motoryzacje słyszałem też coś o tym że sie przestawia rozrząd o ząbek i auto ma większego buta prawda? oczywiście nie mam zamiaru robić tego u siebie bo mam pojęcie że żywotnośc się o wiele skraca
Ostatnio zmieniony 28 lip 2009, 23:05 przez Rychu_coupe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 lip 2009, 21:31

Jeśli przestawisz rozrząd o ząbek na pewno nie spodziewaj się "buta", jeśli nie jesteś laikiem na pewno sobie poradzisz, zdejmij tylko wentylatory z chłodnicy dla lepszego dostępu.

Mexic@no
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 cze 2007, 00:01
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Mexic@no » 24 lip 2009, 22:15

Na upartego to i nawet wentylatorów nie musi zdejmować :-P

Awatar użytkownika
Biegal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:34
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Biegal » 25 lip 2009, 00:01

Im więcej zdejmie - będzie miał lepszy dostęp - tym lepiej. U mnie mechanior nie zdiął nic poza tym co konieczne (czyt. osłoną paska) i potem musiałem szukać kogoś kto mi zapłon ustawi.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 lip 2009, 00:51

Zmiana paska nie jest trudna, nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi. Jeśli masz podstawowe umiejętności i będziesz uważał co robisz to powinno się udać. Trzeba mieć zwinne rączki do odkręcania śrubek z różnych niedostępnych miejsc, albo jak koledzy wspomnieli wcześniej rozebrać trochę samochód żeby zrobić sobie trochę miejsca.
Punkty krytyczne to wg. mnie ustawienie kół zgodnie ze znakami, właściwe napięcie paska i porządne złożenie wszystkiego najlepiej tak, aby zostało jak najmniej części :mrgreen: . Po założeniu paska dobrze jest pokręcić wałem korbowym, zrobić kilka obrotów żaby sprawdzić czy nic się nie blokuje. Jeśli tego nie widziałeś to >tutaj< opisywałem jak to wszystko ustawić (opis wkładania aparatu zapłonowego nie tyczy się twojego przypadku).
Biegal pisze:U mnie mechanior nie zdiął nic poza tym co konieczne (czyt. osłoną paska) i potem musiałem szukać kogoś kto mi zapłon ustawi.
Pewnie źle ustawił koło napędzające wałek pośredni, który napędza pompę oleju i aparat zapłonowy.

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 25 lip 2009, 08:22

Rychu_coupe, jeśli masz jakieś pojęcie o mechanice to sobie poradzisz. przy wymianie najważniejsze jest aby ustawić dobrze koła zębate :-)
Rychu_coupe pisze:słyszałem też coś o tym że sie przestawia rozrząd o ząbek i auto ma większego buta
kopa może i zauważysz ale w zachowaniu pracy silnika i w spalaniu paliwa :-/

Rychu_coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 413
Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
Lokalizacja: z kontowni

Post autor: Rychu_coupe » 25 lip 2009, 21:18

czyli trzeba się brać za wymiane paska i rolki <ok>

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 13 lut 2012, 10:47

Witam,

Ile kosztuje markowy rozrzad do ABK: pasek + rolka? Na Allegro ceny ksztaltuja sie od 85PLN do 150PLN.

Co powiecie o tym zestawie - SKF 85PLN: http://allegro.pl/rozrzad-audi-80-100-c ... 62126.html

... czym sie rozni od tego - SKF 148PLN: http://allegro.pl/rozrzad-audi-100-80-a ... 87477.html

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 lut 2012, 11:59

Pamiętaj o takim niewdzięcznym urządzeniu jak pompa wspomagania. Są tam schowane takie 2 śruby, które uwielbiam. Myślę że pompa już poluzowana a tu zonk. Zawsze o którejś zapomnę.
Poza tym ja do rozrządu zdejmuję również chłodnicę (nie trzeba spuszczać płynu), tylko ją odkręcam i kładę mniej więcej na pompę ABS. Potem zdejmuję ten trójkąt i mam na widoku całe koło pasowe, które rzadko kiedy łatwo się odkręca. Tak więc:
-dopasuj imbus dobrej firmy
-zaopatrz się w kogoś do pomocy z młoteczkiem (0,5 0,2kg) i cienkim majzelkiem
-nie stosuj grzechotki bo ją łatwo zerwiesz
-jak nie będziesz umiał sam tego odkręcić to się dowiesz po co zdejmowałeś chłodnicę (u mnie było tak chwycone, że żona musiała walić po łbie śruby podczas gdy ja naprężałem klucz ile się da), bez udaru nie lubią puszczać te śruby.
To taka rada, której się sam na swoich błędach nauczyłem. Staraj się nie obrobić żadnej śruby w środku. Kup dobrą końcówkę imbusa i nie żałuj kasy bo wydasz 20-30 zeta na komplet i to odkręcisz. Jak obrobisz to będziesz miał problem.
Nie straszę ale bezproblemowe odkręcenie koła pasowego nie jest łatwe w silnikach, gdzie dawno nikt tam nie zaglądał.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 13 lut 2012, 14:22

Francis1982, daje to do zrobienia do mechanika: wymiana uszczelki pod glowica, rozrzadu, pompy wody, simmeringu walka od strony rozrzadu, wymiana uszczelniaczy zaworowych oraz wymiana simmeringu wybieraka skrzyni biegow. Za calosc 350PLN + 80PLN za planowanie glowicy. Moim zdaniem super cena <ok>

Znasz moze wymiary simmeringu walka od strony paska rozrzadu?

Co do samego zestawu rozrzadu to podzwonilem po paru sklepach i juz wiem co i jak.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 lut 2012, 14:32

według mnie za tanio. Gdybyś sam to robił wyszło by jakieś :
350-kompletna regeneracja głowicy
120-komplet uszczelek
50 -nowe śruby obowiązkowo do wymiany
120-nowa oliwa by się zdała jak dawno nie wymieniana
120-rozrząd
40 -pompa wody
50 -jakieś duperele, które przy takich pracach czasami się uszkadzają
Już masz ponad 800. I to jakbyś ogarniał sam. Chyba, że te 350 + 80 to za samą robociznę. Tu bym się może zgodził w ramach jakiegoś rabatu.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 14 lut 2012, 15:36

Francis1982 pisze:według mnie za tanio
Cena ktora podalem to tylko robocizna! Moim zdaniem nie jest drogo jak za taka robote. Generalnie trzeba wszystko rozkrecic, zostaje sam blok na lapach. Cena czesci to juz inna historia, wychodzi cos ponad 1000PLN bo wymieniam rowniez wydech, osuszacz klimatyzacji, licze nowy olej i filtry, etc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl