[b4 2,0 ABK] rozrząd
-
- Forum Audi 80
- Posty: 413
- Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
- Lokalizacja: z kontowni
[b4 2,0 ABK] rozrząd
witam otóż chciałbym wymienić rozrząd w swojej audiczce 2.0 abk i mam pytanie czy dam rady sam go wymienić mniej więcej wiem o co chodzi nie jestem "laikiem" jeśli chodzi o motoryzacje słyszałem też coś o tym że sie przestawia rozrząd o ząbek i auto ma większego buta prawda? oczywiście nie mam zamiaru robić tego u siebie bo mam pojęcie że żywotnośc się o wiele skraca
Ostatnio zmieniony 28 lip 2009, 23:05 przez Rychu_coupe, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zmiana paska nie jest trudna, nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi. Jeśli masz podstawowe umiejętności i będziesz uważał co robisz to powinno się udać. Trzeba mieć zwinne rączki do odkręcania śrubek z różnych niedostępnych miejsc, albo jak koledzy wspomnieli wcześniej rozebrać trochę samochód żeby zrobić sobie trochę miejsca.
Punkty krytyczne to wg. mnie ustawienie kół zgodnie ze znakami, właściwe napięcie paska i porządne złożenie wszystkiego najlepiej tak, aby zostało jak najmniej części :mrgreen: . Po założeniu paska dobrze jest pokręcić wałem korbowym, zrobić kilka obrotów żaby sprawdzić czy nic się nie blokuje. Jeśli tego nie widziałeś to >tutaj< opisywałem jak to wszystko ustawić (opis wkładania aparatu zapłonowego nie tyczy się twojego przypadku).
Punkty krytyczne to wg. mnie ustawienie kół zgodnie ze znakami, właściwe napięcie paska i porządne złożenie wszystkiego najlepiej tak, aby zostało jak najmniej części :mrgreen: . Po założeniu paska dobrze jest pokręcić wałem korbowym, zrobić kilka obrotów żaby sprawdzić czy nic się nie blokuje. Jeśli tego nie widziałeś to >tutaj< opisywałem jak to wszystko ustawić (opis wkładania aparatu zapłonowego nie tyczy się twojego przypadku).
Pewnie źle ustawił koło napędzające wałek pośredni, który napędza pompę oleju i aparat zapłonowy.Biegal pisze:U mnie mechanior nie zdiął nic poza tym co konieczne (czyt. osłoną paska) i potem musiałem szukać kogoś kto mi zapłon ustawi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
Rychu_coupe, jeśli masz jakieś pojęcie o mechanice to sobie poradzisz. przy wymianie najważniejsze jest aby ustawić dobrze koła zębate
kopa może i zauważysz ale w zachowaniu pracy silnika i w spalaniu paliwaRychu_coupe pisze:słyszałem też coś o tym że sie przestawia rozrząd o ząbek i auto ma większego buta
-
- Forum Audi 80
- Posty: 413
- Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
- Lokalizacja: z kontowni
Witam,
Ile kosztuje markowy rozrzad do ABK: pasek + rolka? Na Allegro ceny ksztaltuja sie od 85PLN do 150PLN.
Co powiecie o tym zestawie - SKF 85PLN: http://allegro.pl/rozrzad-audi-80-100-c ... 62126.html
... czym sie rozni od tego - SKF 148PLN: http://allegro.pl/rozrzad-audi-100-80-a ... 87477.html
Ile kosztuje markowy rozrzad do ABK: pasek + rolka? Na Allegro ceny ksztaltuja sie od 85PLN do 150PLN.
Co powiecie o tym zestawie - SKF 85PLN: http://allegro.pl/rozrzad-audi-80-100-c ... 62126.html
... czym sie rozni od tego - SKF 148PLN: http://allegro.pl/rozrzad-audi-100-80-a ... 87477.html
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Pamiętaj o takim niewdzięcznym urządzeniu jak pompa wspomagania. Są tam schowane takie 2 śruby, które uwielbiam. Myślę że pompa już poluzowana a tu zonk. Zawsze o którejś zapomnę.
Poza tym ja do rozrządu zdejmuję również chłodnicę (nie trzeba spuszczać płynu), tylko ją odkręcam i kładę mniej więcej na pompę ABS. Potem zdejmuję ten trójkąt i mam na widoku całe koło pasowe, które rzadko kiedy łatwo się odkręca. Tak więc:
-dopasuj imbus dobrej firmy
-zaopatrz się w kogoś do pomocy z młoteczkiem (0,5 0,2kg) i cienkim majzelkiem
-nie stosuj grzechotki bo ją łatwo zerwiesz
-jak nie będziesz umiał sam tego odkręcić to się dowiesz po co zdejmowałeś chłodnicę (u mnie było tak chwycone, że żona musiała walić po łbie śruby podczas gdy ja naprężałem klucz ile się da), bez udaru nie lubią puszczać te śruby.
To taka rada, której się sam na swoich błędach nauczyłem. Staraj się nie obrobić żadnej śruby w środku. Kup dobrą końcówkę imbusa i nie żałuj kasy bo wydasz 20-30 zeta na komplet i to odkręcisz. Jak obrobisz to będziesz miał problem.
Nie straszę ale bezproblemowe odkręcenie koła pasowego nie jest łatwe w silnikach, gdzie dawno nikt tam nie zaglądał.
Poza tym ja do rozrządu zdejmuję również chłodnicę (nie trzeba spuszczać płynu), tylko ją odkręcam i kładę mniej więcej na pompę ABS. Potem zdejmuję ten trójkąt i mam na widoku całe koło pasowe, które rzadko kiedy łatwo się odkręca. Tak więc:
-dopasuj imbus dobrej firmy
-zaopatrz się w kogoś do pomocy z młoteczkiem (0,5 0,2kg) i cienkim majzelkiem
-nie stosuj grzechotki bo ją łatwo zerwiesz
-jak nie będziesz umiał sam tego odkręcić to się dowiesz po co zdejmowałeś chłodnicę (u mnie było tak chwycone, że żona musiała walić po łbie śruby podczas gdy ja naprężałem klucz ile się da), bez udaru nie lubią puszczać te śruby.
To taka rada, której się sam na swoich błędach nauczyłem. Staraj się nie obrobić żadnej śruby w środku. Kup dobrą końcówkę imbusa i nie żałuj kasy bo wydasz 20-30 zeta na komplet i to odkręcisz. Jak obrobisz to będziesz miał problem.
Nie straszę ale bezproblemowe odkręcenie koła pasowego nie jest łatwe w silnikach, gdzie dawno nikt tam nie zaglądał.
Francis1982, daje to do zrobienia do mechanika: wymiana uszczelki pod glowica, rozrzadu, pompy wody, simmeringu walka od strony rozrzadu, wymiana uszczelniaczy zaworowych oraz wymiana simmeringu wybieraka skrzyni biegow. Za calosc 350PLN + 80PLN za planowanie glowicy. Moim zdaniem super cena <ok>
Znasz moze wymiary simmeringu walka od strony paska rozrzadu?
Co do samego zestawu rozrzadu to podzwonilem po paru sklepach i juz wiem co i jak.
Znasz moze wymiary simmeringu walka od strony paska rozrzadu?
Co do samego zestawu rozrzadu to podzwonilem po paru sklepach i juz wiem co i jak.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
według mnie za tanio. Gdybyś sam to robił wyszło by jakieś :
350-kompletna regeneracja głowicy
120-komplet uszczelek
50 -nowe śruby obowiązkowo do wymiany
120-nowa oliwa by się zdała jak dawno nie wymieniana
120-rozrząd
40 -pompa wody
50 -jakieś duperele, które przy takich pracach czasami się uszkadzają
Już masz ponad 800. I to jakbyś ogarniał sam. Chyba, że te 350 + 80 to za samą robociznę. Tu bym się może zgodził w ramach jakiegoś rabatu.
350-kompletna regeneracja głowicy
120-komplet uszczelek
50 -nowe śruby obowiązkowo do wymiany
120-nowa oliwa by się zdała jak dawno nie wymieniana
120-rozrząd
40 -pompa wody
50 -jakieś duperele, które przy takich pracach czasami się uszkadzają
Już masz ponad 800. I to jakbyś ogarniał sam. Chyba, że te 350 + 80 to za samą robociznę. Tu bym się może zgodził w ramach jakiegoś rabatu.
Cena ktora podalem to tylko robocizna! Moim zdaniem nie jest drogo jak za taka robote. Generalnie trzeba wszystko rozkrecic, zostaje sam blok na lapach. Cena czesci to juz inna historia, wychodzi cos ponad 1000PLN bo wymieniam rowniez wydech, osuszacz klimatyzacji, licze nowy olej i filtry, etc.Francis1982 pisze:według mnie za tanio