Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI] Pompa wspomagania.

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Grześko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 15 sty 2007, 18:19
Lokalizacja: Góra

[B4 1.9TDI] Pompa wspomagania.

Post autor: Grześko » 12 lip 2008, 14:41

Witam. Ostatnio zauważyłem wyciek płynu wspomagania, pompa wspomagania zaczęła się ''pocić''. I tu moje pytanie: czy jest sens rozbierania i wymiany uszczelek i uszczelniaczy czy lepiej sobie odpuścić i kupić drugą pompę :?:

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 12 lip 2008, 21:16

ja też tak miałem. kupiłem używkę na pobliskim szrocie z wymówieniem wrazie gdyby była uszkodzona. wymieniałem z pół roku temu i na razie działa. dałem 150zł. chyba najlepsze rozwiązanie. ale niech się inni wypowiedzą.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 lip 2008, 09:35

Wszystko zalezy z kad cieknie i jak, bo czasem warto naprawic jesli poma jest w miare sprawna i daje odowiednie cisnienie, w innym wyadku lepiej rozgladnac sie za jakas pozadna uzywka.

Awatar użytkownika
Tdi B4 117Ps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 25 lis 2007, 14:41
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Tdi B4 117Ps » 13 lip 2008, 10:22

Solskier pisze:Wszystko zalezy z kad cieknie i jak, bo czasem warto naprawic jesli poma jest w miare sprawna i daje odowiednie cisnienie, w innym wyadku lepiej rozgladnac sie za jakas pozadna uzywka.
Popieram :-P okazyjnie kupiłem inną i jest git ;-) Nie warto bawic się w rozbieranie :-|

Awatar użytkownika
Grześko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 15 sty 2007, 18:19
Lokalizacja: Góra

Post autor: Grześko » 02 sie 2008, 22:34

No i stało się.
Trzy tygodnie urlopu myślę wymontuję i rozbiorę. Wymontowanie półtorej godziny, potem rozpołowienie i ukazał mi się oring więc zacząłem poszukiwania w sklepach i i oczywiście nic. Miliony innych oringów sa a to czego potrzebuę oczywiście nie ma. Więc cóż, stary oring (77x2,5 nie do dostania w kotlinie kłodzkiej gdzie jestem na urlopie), silikon wysokotemperaturowy i do dzieła. Minęły trzy dzionki, 50 km. i jak narazie jest OK. koszt nie wielki mam nadzieję że wytrzyma wieki :lol:

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 11 sie 2008, 19:33

własnie ostatnio zauważyłem wyciek z pompy wspomogania z uszczelniacza od strony koła pasowego(przy wałku) i mam pytanie czy jest do tego moze jakis zestaw naprawczy uszczelniacz ewentualnie sam przud pompy. płynu narazie nie ubywa w znacznym stopniu ale sie poci.
a od małych wycieków do wiekszych juz bliska droga moze byc.

kmicic25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lip 2007, 14:20

Post autor: kmicic25 » 26 sie 2008, 08:10

Hej

A poluzuj pasek i sprawdź czy nie ma luzów na ośce.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 26 sie 2008, 13:35

Grześko pisze:No i stało się.
Trzy tygodnie urlopu myślę wymontuję i rozbiorę. Wymontowanie półtorej godziny, potem rozpołowienie i ukazał mi się oring więc zacząłem poszukiwania w sklepach i i oczywiście nic. Miliony innych oringów sa a to czego potrzebuę oczywiście nie ma. Więc cóż, stary oring (77x2,5 nie do dostania w kotlinie kłodzkiej gdzie jestem na urlopie), silikon wysokotemperaturowy i do dzieła. Minęły trzy dzionki, 50 km. i jak narazie jest OK. koszt nie wielki mam nadzieję że wytrzyma wieki :lol:
Zestawy naprawcze można kupić w ASO

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 26 lip 2009, 07:57

To ja się podpinam aby nowego tematu nie tworzyć. ;-) Otóż wczoraj zaniepokoiła mnie jedna rzecz: zapaliłem autko i chciałem skręcić kierownicą w jedną stronę a tu ona tylko trochę się przekręciła i tyle, w drugą stronę tak samo. :-/ Po chwili się odblokowała. Wyglądało to tak jak by siłownik się zaciął. :roll:
Druga sprawa to delikatny pisk na zimnym silniku tak jakby paska, ale przy kręceniu kierownicą ten pisk ustaje. Kiery dokręcę kierą do oporu wydobywa się dziwny dźwięk tak jakby pompa niedomagała. I tutaj moje pytanie czy ten pisk, niedomaganie pompy oraz zaprzestanie wszystkich objawów po nagrzaniu silnika jest winą już ślizgającego paska czy po prostu pompa już na wykończeniu. :?: Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 26 lip 2009, 10:04

Niki20, jezeli slizga ci sie pasek to od tego bym zaczal, jesli to nie pomoze to jesli nie wymieniales plynu od wspomagania to bym wymienil na nowy, opracja banalnie prosta i szybka, jesli wymieniales to sprawdz stan jak to tez nie to to chyba zostaje tylko padajaca pompa. Jak jak mialem stary plyn w ukladzie to na zimnym silniku slyszlem czasem takie grzechotanie jak by cos luzno latalo w pompie, wymienilem plyn i spokoj.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 26 lip 2009, 12:25

Słonik, dzięki wielkie za pomoc. Na pewno zacznę od paska, pompę wody też mam do wymiany. Płynu mam stan, ale go nie wymieniałem więc pewnie to także przy okazji zrobię. Jaki płyn zalać?? :roll:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 lip 2009, 12:48


Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 26 lip 2009, 15:04

Dzięki wielkie Irku. ;-)

Awatar użytkownika
leszek_gdansk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: leszek_gdansk » 14 lis 2011, 18:33

Odgrzewam. Pojawił mi się wyciek mniej więcej na wysokości przedniego lewego koła. Płynu do wspomy ubywa ale z pod maski nie widać żadnego wycieku. Dodam że sama kierownica kręci z lekkim ale wyczuwalnym oporem i często nie wraca i tu ciekawostka na skręconych kołach w prawo a na skręconych w lewo - czasem cała odkręci a czasem tylko do połowy. I pytanie moje jest takie : Gdzie szukać wycieku i czy reszta objawów może pochodzić od pompy? Płyn nowy czerwony do automatów i pomp wspomagania zalany , naciąg i stan paska dobry

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 14 lis 2011, 19:15

jeżeli ci nie leje z pompy to może z węża ci sika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl