[B4 1.9TDI] Pompa wspomagania.
[B4 1.9TDI] Pompa wspomagania.
Witam. Ostatnio zauważyłem wyciek płynu wspomagania, pompa wspomagania zaczęła się ''pocić''. I tu moje pytanie: czy jest sens rozbierania i wymiany uszczelek i uszczelniaczy czy lepiej sobie odpuścić i kupić drugą pompę :?:
- Tdi B4 117Ps
- Forum Audi 80
- Posty: 123
- Rejestracja: 25 lis 2007, 14:41
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
No i stało się.
Trzy tygodnie urlopu myślę wymontuję i rozbiorę. Wymontowanie półtorej godziny, potem rozpołowienie i ukazał mi się oring więc zacząłem poszukiwania w sklepach i i oczywiście nic. Miliony innych oringów sa a to czego potrzebuę oczywiście nie ma. Więc cóż, stary oring (77x2,5 nie do dostania w kotlinie kłodzkiej gdzie jestem na urlopie), silikon wysokotemperaturowy i do dzieła. Minęły trzy dzionki, 50 km. i jak narazie jest OK. koszt nie wielki mam nadzieję że wytrzyma wieki :lol:
Trzy tygodnie urlopu myślę wymontuję i rozbiorę. Wymontowanie półtorej godziny, potem rozpołowienie i ukazał mi się oring więc zacząłem poszukiwania w sklepach i i oczywiście nic. Miliony innych oringów sa a to czego potrzebuę oczywiście nie ma. Więc cóż, stary oring (77x2,5 nie do dostania w kotlinie kłodzkiej gdzie jestem na urlopie), silikon wysokotemperaturowy i do dzieła. Minęły trzy dzionki, 50 km. i jak narazie jest OK. koszt nie wielki mam nadzieję że wytrzyma wieki :lol:
własnie ostatnio zauważyłem wyciek z pompy wspomogania z uszczelniacza od strony koła pasowego(przy wałku) i mam pytanie czy jest do tego moze jakis zestaw naprawczy uszczelniacz ewentualnie sam przud pompy. płynu narazie nie ubywa w znacznym stopniu ale sie poci.
a od małych wycieków do wiekszych juz bliska droga moze byc.
a od małych wycieków do wiekszych juz bliska droga moze byc.
Zestawy naprawcze można kupić w ASOGrześko pisze:No i stało się.
Trzy tygodnie urlopu myślę wymontuję i rozbiorę. Wymontowanie półtorej godziny, potem rozpołowienie i ukazał mi się oring więc zacząłem poszukiwania w sklepach i i oczywiście nic. Miliony innych oringów sa a to czego potrzebuę oczywiście nie ma. Więc cóż, stary oring (77x2,5 nie do dostania w kotlinie kłodzkiej gdzie jestem na urlopie), silikon wysokotemperaturowy i do dzieła. Minęły trzy dzionki, 50 km. i jak narazie jest OK. koszt nie wielki mam nadzieję że wytrzyma wieki :lol:
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
To ja się podpinam aby nowego tematu nie tworzyć. Otóż wczoraj zaniepokoiła mnie jedna rzecz: zapaliłem autko i chciałem skręcić kierownicą w jedną stronę a tu ona tylko trochę się przekręciła i tyle, w drugą stronę tak samo. Po chwili się odblokowała. Wyglądało to tak jak by siłownik się zaciął. :roll:
Druga sprawa to delikatny pisk na zimnym silniku tak jakby paska, ale przy kręceniu kierownicą ten pisk ustaje. Kiery dokręcę kierą do oporu wydobywa się dziwny dźwięk tak jakby pompa niedomagała. I tutaj moje pytanie czy ten pisk, niedomaganie pompy oraz zaprzestanie wszystkich objawów po nagrzaniu silnika jest winą już ślizgającego paska czy po prostu pompa już na wykończeniu. :?: Proszę o pomoc.
Druga sprawa to delikatny pisk na zimnym silniku tak jakby paska, ale przy kręceniu kierownicą ten pisk ustaje. Kiery dokręcę kierą do oporu wydobywa się dziwny dźwięk tak jakby pompa niedomagała. I tutaj moje pytanie czy ten pisk, niedomaganie pompy oraz zaprzestanie wszystkich objawów po nagrzaniu silnika jest winą już ślizgającego paska czy po prostu pompa już na wykończeniu. :?: Proszę o pomoc.
Niki20, jezeli slizga ci sie pasek to od tego bym zaczal, jesli to nie pomoze to jesli nie wymieniales plynu od wspomagania to bym wymienil na nowy, opracja banalnie prosta i szybka, jesli wymieniales to sprawdz stan jak to tez nie to to chyba zostaje tylko padajaca pompa. Jak jak mialem stary plyn w ukladzie to na zimnym silniku slyszlem czasem takie grzechotanie jak by cos luzno latalo w pompie, wymienilem plyn i spokoj.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
https://audi80.pl/b3-18s-plyn-do-wsp ... t21596.htmNiki20 pisze:Jaki płyn zalać?
- leszek_gdansk
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 29 sie 2010, 14:39
- Lokalizacja: Gdańsk
Odgrzewam. Pojawił mi się wyciek mniej więcej na wysokości przedniego lewego koła. Płynu do wspomy ubywa ale z pod maski nie widać żadnego wycieku. Dodam że sama kierownica kręci z lekkim ale wyczuwalnym oporem i często nie wraca i tu ciekawostka na skręconych kołach w prawo a na skręconych w lewo - czasem cała odkręci a czasem tylko do połowy. I pytanie moje jest takie : Gdzie szukać wycieku i czy reszta objawów może pochodzić od pompy? Płyn nowy czerwony do automatów i pomp wspomagania zalany , naciąg i stan paska dobry
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów