Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] turbo i Interecooler

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

[B4 1,9TDI 1Z] turbo i Interecooler

Post autor: kamilek89 » 26 lip 2009, 15:33

zauważyłem że cieknie mi olej z turbiny(poduszka silnika po prawej mokra więc chyba turbina) i zastanawiam się czy ją regenerować czy szukać jakiejś większej. Myślałem też nad innym i większym intercoolerem. jakie turbo i intercooler by można założyć?
Zgóry dzięki za pomoc :mrgreen:

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 26 lip 2009, 16:04

kamilek89 pisze:Myślałem też nad innym i większym intercoolerem. jakie turbo i intercooler by można założyć?
zależy od $$ i miejsca pod maską , turbo to jakieś na WG np GT20 , 22 , 25 , 28 jest sopory wybór różnych producentów Holset , KKK itd zależy co planujesz jak nic to z GT17 WG będziesz zadowolony 8-) , ic to co ci wejdzie ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 lip 2009, 18:18

a co wy kolegę w koszta wplątujecie... olej w dolocie bierze się z odmy a regeneracja turbiny często kończy się jej uszkodzeniem

czasem puszcza wąż powrotny z turbo jak również przez luźną opaskę może napylić oleju na łapę silnika oraz jeżeli jest uszkodzona poduszka to też zarzyga olejem

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 26 lip 2009, 18:52

UKI_XX pisze:a co wy kolegę w koszta wplątujecie...
czytaj o co pyta ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 lip 2009, 20:17

no właśnie przeczytałem i widać że jak koledze gdzieś kapie olej to nie znaczy że turbo od razu do wymiany, może troche źle napisałem ale olej poza turbo może wyjść tylko dwiema drogami.. przez nieszczelność w dolocie a olej co tam jest to bierze się z odmy a druga możliwość to uszkodzony wąż olejowy od turbo (szczególnie ten powrotny) a kolega pyta czy turbo zregenerować czy wymienić, kase wyda a tylko niepotrzebnie, no chyba że faktycznie zajeździł turbo :-/

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 26 lip 2009, 20:22

przed wymianą turbiny lub jej regeneracją z powodu puszczania oleju to pasowało by sprawdzić przewody olejowe może z nich cieknąć albo zaworek w odmie nie działa jest cały czas otwarty i turbo wysysa a co do turbiny to oryginał można nieźle podkręcić lub wymienić bez większych kłopotów na np garrett T3 chyba że 150Km lub więcej chcesz zdania są podzielone co do regeneracji turbo chyba że w profesjonalnym zakładzie ale to mało nie kosztuje jeśli chodzi o IC to oryginalne wytrzymuje z wolną odma do ok 140KM a większy podobno od galaxy sharon łatwo zamontować

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 26 lip 2009, 21:10

Kolego UKI_XX dziękuje za info bo głównie mi na razie chodzi o wyeliminowanie tego wycieku :-( rownież chciałbym troszkę zwiększyć moc i moment obrotowy i tak szukam pomocy i ciekawych porad co do tego wyczynu. :-D Zależało by mi żeby poprawić osiągi w miarę tanim kosztem i bezpieczny sposób żeby Audiolki nie przeciążyć. Nie chce jakichś wielkich szaleństw tylko tak wszystko w miarę rozsądku. :-D dla Kolegikostrz też dzięki :lol: w przyszłym tygodniu będę miał chwilę czasu to zrobię przegląd węży.
pozdrawiam :mrgreen:

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 29 sie 2009, 15:22

no dobrze a jakie turbo dac zamiast t2 tak by niezmnieniac kolektora i całej reszty by pasowało w fabryczne miejsce
wiem ze w 1z wystempowało kilka turbin która była najlepsza
moja ma kres przy 1bar (moze ze starości wypalony wirnik lub zawór wg

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 sie 2009, 17:13

gruszek01 pisze: moja ma kres przy 1bar ...
dolej paliwa to i 1.4 wyciągnie <ok> na seryjnych gratach i małej dawce nawet przy zdjętym wężyku z gruszki ciężko jest przekroczyć ok 1.1-1.2bara a czasem i z 1.0 mogą być problemy, na próbę proponuje podpiąć rezystor pod nastawnik oraz dodatkowo zdjąć wężyk z gruszki i zobaczyć jakie będą efekty i co ważne to bez manometru nie rób testów i jak będzie przeładowana turbina to wywali notlauf także tylko na chwilę możesz tak zrobić

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl