zauważyłem że cieknie mi olej z turbiny(poduszka silnika po prawej mokra więc chyba turbina) i zastanawiam się czy ją regenerować czy szukać jakiejś większej. Myślałem też nad innym i większym intercoolerem. jakie turbo i intercooler by można założyć?
Zgóry dzięki za pomoc :mrgreen:
[B4 1,9TDI 1Z] turbo i Interecooler
zależy od $$ i miejsca pod maską , turbo to jakieś na WG np GT20 , 22 , 25 , 28 jest sopory wybór różnych producentów Holset , KKK itd zależy co planujesz jak nic to z GT17 WG będziesz zadowolony 8-) , ic to co ci wejdziekamilek89 pisze:Myślałem też nad innym i większym intercoolerem. jakie turbo i intercooler by można założyć?
no właśnie przeczytałem i widać że jak koledze gdzieś kapie olej to nie znaczy że turbo od razu do wymiany, może troche źle napisałem ale olej poza turbo może wyjść tylko dwiema drogami.. przez nieszczelność w dolocie a olej co tam jest to bierze się z odmy a druga możliwość to uszkodzony wąż olejowy od turbo (szczególnie ten powrotny) a kolega pyta czy turbo zregenerować czy wymienić, kase wyda a tylko niepotrzebnie, no chyba że faktycznie zajeździł turbo
przed wymianą turbiny lub jej regeneracją z powodu puszczania oleju to pasowało by sprawdzić przewody olejowe może z nich cieknąć albo zaworek w odmie nie działa jest cały czas otwarty i turbo wysysa a co do turbiny to oryginał można nieźle podkręcić lub wymienić bez większych kłopotów na np garrett T3 chyba że 150Km lub więcej chcesz zdania są podzielone co do regeneracji turbo chyba że w profesjonalnym zakładzie ale to mało nie kosztuje jeśli chodzi o IC to oryginalne wytrzymuje z wolną odma do ok 140KM a większy podobno od galaxy sharon łatwo zamontować
Kolego UKI_XX dziękuje za info bo głównie mi na razie chodzi o wyeliminowanie tego wycieku rownież chciałbym troszkę zwiększyć moc i moment obrotowy i tak szukam pomocy i ciekawych porad co do tego wyczynu. Zależało by mi żeby poprawić osiągi w miarę tanim kosztem i bezpieczny sposób żeby Audiolki nie przeciążyć. Nie chce jakichś wielkich szaleństw tylko tak wszystko w miarę rozsądku. dla Kolegikostrz też dzięki :lol: w przyszłym tygodniu będę miał chwilę czasu to zrobię przegląd węży.
pozdrawiam :mrgreen:
pozdrawiam :mrgreen:
dolej paliwa to i 1.4 wyciągnie <ok> na seryjnych gratach i małej dawce nawet przy zdjętym wężyku z gruszki ciężko jest przekroczyć ok 1.1-1.2bara a czasem i z 1.0 mogą być problemy, na próbę proponuje podpiąć rezystor pod nastawnik oraz dodatkowo zdjąć wężyk z gruszki i zobaczyć jakie będą efekty i co ważne to bez manometru nie rób testów i jak będzie przeładowana turbina to wywali notlauf także tylko na chwilę możesz tak zrobićgruszek01 pisze: moja ma kres przy 1bar ...