Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Szarpanie - bardzo nieregularne

szmajchel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:04
Lokalizacja: Gdynia

[1.9TDI 1Z] Szarpanie - bardzo nieregularne

Post autor: szmajchel » 20 maja 2009, 20:12

Witam

Szarpanie jest bardzo nieregularne. Do tego stopnia, że auto potrafi jechać non-stop, godzinę czy dwie, autostradą średnio 160km/h bez mrugnięcia, zwalnianie, przyśpieszanie – bez problemów. Zjazd z autostrady, redukcja do czwórki, trójki, przyśpieszenie i po chwili piąty bieg - cały czas silnik pracuje równo i jedzie cacy. Aż tu nagle mu odbije i zaczyna szarpać. Czasem kilka sekund i znowu jedzie dobrze, czasem kilka minut z kilku- kilkunastosekundowymi przerwami, że szlag mnie trafia. Szarpie przy przyśpieszaniu i przy jeździe równomiernej, na każdym biegu – no może oprócz jedynki i wstecznym (ale to pewnie dlatego, że najrzadziej używane i nie zdążyłem zauważyć) i przy różnych prędkościach. A czasami pruje aż miło przez długi czas. Nie wiem jak bardziej malowniczo i dokładnie opisać nieregularność tego szarpania. Ze spostrzeżeń mogę wymienić, że raczej na wyższych obrotach – przy przyśpieszaniu i równomiernej, ale szybkiej jeździe. Nie szarpie gdy nie wciskam pedału gazu, ale to chyba oczywiste... Na luzie chodzi równomiernie. Niepokojących dźwięków z silnika brak. Jeden mechanik powiedział, że przyczyną może być zabrudzony bak paliwa, ale nie wiem na ile mu wierzyć, tyle się tu naczytałem o nastawnikach, pompach, wtryskach... Jestem kompletnym laikiem. Zanim pójdę z nim do czyszczenia, chciałbym Was zapytać - co o tym sądzicie? Przejrzałem chyba wszystkie tematy dotyczące szarpania na tym forum i nic mi nie pasuje do moich objawów.

Ten problem mam od dawna, ale miałem sporo czasu przerwy w jeździe (jedynie okazyjnie po mieście) spowodowanej ilością punktów i o tym nie myślałem. Punkty się skończyły i jeżdżę znowu dużo – to i problem się przypomniał. Jednak pamiętam, że ten rok czy półtora temu mechanik w odczytach komputera nic nie znalazł, jedynie jakiś błąd nie związany z tym i go wykasował. Również po wymianie filtra paliwa nie zanotowałem poprawy. Nie jestem w stanie powiedzieć kiedy (tzn. – po jakiej ingerencji w samochód typu naprawa) się to pojawiło od momentu kupna (a mam go właśnie jakieś półtora roku) – bardzo możliwe, że kupiłem go już z tym defektem.

Mieszkam obecnie we Wrocławiu, ale od niedawna i nie znam mechaników – możecie polecić jakiegoś dobrego i niedrogiego fachowca od tych silników z tego miasta?

Pozdrawiam

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 maja 2009, 20:49

sprawdź czy nie idą bąbelki powietrza z paliwem jak przegazujesz, czasem może być uszkodzony przepływomierz, problem z nastawnikiem, może wtrysk sterujący nie domagać, może być też przetarty przewód np. od czujnika położenia wału i podczas jazdy dotykać do masy
który rok auta i bosch czy pierburg :?:

Awatar użytkownika
bob232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 595
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: bob232 » 20 maja 2009, 21:52

stawiam na przetarty przewód polożenia walu, przerabialem to już :mrgreen:

szmajchel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: szmajchel » 20 maja 2009, 23:47

Rocznik 94, a czy bosch czy pierburg to nie wiem - o co chodzi? Jak już mówiłem jestem laikiem :-/

Gdzie znajdę ten czujnik/przewód położenia wału?

uzi888
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 cze 2007, 23:20

Post autor: uzi888 » 21 maja 2009, 08:39

mam ten sam problem co kolega wyżej i właśnie zauważyłem że idą bąbelki jak przygazuje,
czym może być to spowodowane ??

Awatar użytkownika
bob232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 595
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: bob232 » 21 maja 2009, 09:19

szmajchel pisze:Gdzie znajdę ten czujnik/przewód położenia wału?
czujnik znajdziesz pod filtrem oleju, jest przykręcony malą śrubka na klucz imbusowy. U mnie ten przewód dotykal chlodniczki oleju i poprostu stopila sie izolacja od gorąca

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 maja 2009, 21:11

szmajchel pisze:Rocznik 94, a czy bosch czy pierburg to nie wiem - o co chodzi?
chodzi o przepływomierz powietrza ale jak 94r to powinien być pierburg <ok>

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 22 maja 2009, 00:14

Witam.Podepnę się pod temat.Mam podobny przypadek co opisuje kolega w pierwszym poście.Zdarza się naprawdę sporadycznie (i tu moje spostrzeżenie jest takie,że pojawia on się po dłuższym przejechaniu trasy tzn.nie wiem jak to nazwać ale wygląda to tak jak by auto było mocno nagrzane).Zauważyłem też że jak zaczyna szarpać to z tyłu puszcza dym podobny do siwego.Auto z 94r.pierburg.Proszę o porady.
Pozdrawiam.

ferdek84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 mar 2009, 14:50
Lokalizacja: Kuryłówka

Post autor: ferdek84 » 26 lip 2009, 17:25

witam szmajchel.. mam pytanie bo mam dosłownie identyczny problem jak Ty, tylko mi czasem podczas szarpnięcia zakopci na czarno. mam 1z z 94 roku z przepływką pierburga. zauważyłem też troche powietrze w wężykach, ale wątpie żeby to było powodem szarpania. Zrobiłeś coś z tym problemem u siebie?

szmajchel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: szmajchel » 26 lip 2009, 22:21

Hej. Nie miałem wiele czasu, żeby porządnie to sprawdzić. Podwiązałem tylko kabel od czujnika położenia wału tak, żeby nie dotykał silnika, ale czy był przetarty to nie wiem... Niestety nadal szarpie:/ Jak będę wiedział coś więcej to napiszę. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 27 lip 2009, 17:03

Mialem to samo - i u mnie byly to wtryski, przy 3000rpm na luzie uderz mlotkiem we wtrysk sterujacy jak szarpnie- do wymiany. pozdro!

damian19902612
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: damian19902612 » 27 lip 2009, 20:57

Witam nie jestes sam mam ten sam problem czasami auto jedzie bardzo ładnie a czasami przy przyspieszaniu wystepuja te szarpniecia :-/ jest to bardzo denerwujace :evil: zauwazyłem ze w przewodach paliwowych ide babelki powietrza ale czy to moze byc powodem tych szarpniec??czasami tez zaczyna cykac N75 ale nie wiem czy to moze byc własnie od tego... :-|

Awatar użytkownika
extrem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 22 sty 2008, 21:09
Lokalizacja: Żnin

Post autor: extrem » 28 lip 2009, 14:38

Witajcie
Wtrące swoje dwa słowa do tematu bo mam ten sam problem co szmajchel.
1,9 TDI 1Z
Szarpie i objawy ma dokladnie takie jak jego tyle ze mi nawet zdażylo się kilka razy ze zaraz po odpaleniu zimny pokichał i było już OK.
Pojechalem na diagnostyke wywalilo błąd "Czujnika obrotów położenia wału", koleś wykasował i kazał jeździć az coś będzie się działo. Jest to samo nadal ale nie mam kiedy podjechać. Byłem za to dzisiaj u bardzo dobrego mechanika od układów wtryskowych i stawiał w pierwszej kolejności na ten właśnie czujnik !!! Dopiero później na wtrysk sterujący czy nastawnik lub wtryski.
Więc wygląda na to że nie trzeba będzie wydawać aż tak dużo kasy wystarczy wymienić czujnik :-D i niby ma być OK

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 28 lip 2009, 20:38

witam
mam pytanie czy jak włoże czujnik położenia wału o innej oporności ale od silnika tdi rózni sie kolorem wtyczki i ostatnią cyfrą tzn jest b a na oryginalnym d , czy nie popsuje to sterownika ? dodam że czujnik też jest od silnika 1Z 90 km a jednak sie rózni oporem.

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

Post autor: titan » 01 sie 2009, 12:02

chłopacy, w tych rocznikach audi nastawniki pomp wtryskowych są tak zawalone syfem że pozostaje je wyczyścić. Dlatego te szarpania występują o różnorakich nasileniach i przy różnych obrotach silnika. Ja miałem identyczny problem. Mój typ to na 100% brudny nastawnik. Sam osobiście pojechałem do Warszawy do Adamma. 30 minut i zrobione. Samemu nie radzę tego robić bo można narobić totalnego bajzlu z pompą. Poza tym trzeba przelutować wtyczkę. Ponadto trzeba ustawić kąt wtrysku a do tego musi być komp. + VAG. Polecam Adamma, znajdziecie go na tym forum, w/g mnie mistrz od 1Z :)
pozdro ze Świecia

[ Dodano: 2009-08-01, 12:06 ]
aha, jeszcze jedno: wypnij wtyczkę od prędkościomierza (znajduje się na górze skrzyni biegów, dojdziesz do niej obok filtra oleju) i się przejedź autem. Jeśli szarpania nie będzie ( a jestem mocno przekonany że tak właśnie będzie) to masz 100% pewności, że to nastawnik pompy wtryskowej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl