[B4, 1Z, '94] Wymiana maglownicy - tworzymy poradnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
[ B4 80 2.0 ABT]wymiana przeklani kierowniczei
koledzy, szukam informacji jak wymienic przekladnie kierownicza w audi 80. nie wiem czy jest to do zrobienia w przydomowym warsztaciku bez kanalu .mechanik chce za wymiane 200zl. nie wiem jak sie za to zabrac
Proszę na przyszłość stosować tagi zgodne z regulaminem i prawidłowo nazywać tematy.
Proszę na przyszłość stosować tagi zgodne z regulaminem i prawidłowo nazywać tematy.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2009, 17:40 przez Mireczek 1, łącznie zmieniany 2 razy.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Mireczek 1, zobacz np. tu:
b4allwymiana-przekladni-kierowniczejmag ... 14885.html
b4-all-problem-ze-wspomaganiem-ukl-kier ... m*&start=0
PS.
Skoro pisałem Ci wcześniej, że było, to znaczy, że było
b4allwymiana-przekladni-kierowniczejmag ... 14885.html
b4-all-problem-ze-wspomaganiem-ukl-kier ... m*&start=0
PS.
Skoro pisałem Ci wcześniej, że było, to znaczy, że było
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
Chcialbym aby ktos mi napisal jak sie za to zabrac ,chce wymienic cala przekladnie .Na forum niema opisane jak ja wyciagnac chce wiedziec czy warto sie za to brac samemu czy lepiej odac mechanikowi.
[ Dodano: 2009-07-29, 18:23 ]
Grzesiu dzieki za informacje ale w tych tematach niema opisane jak ja wymontowac.
[ Dodano: 2009-07-29, 18:23 ]
Grzesiu dzieki za informacje ale w tych tematach niema opisane jak ja wymontowac.
Skręcasz koła w lewo aby było lepsze dojście, spuszczasz płyn wspomagania, odkręcasz drążki kierownicze od przekładni (możesz wyjąć akumulator razem z podstawą aby było lepsze dojście), wykręcasz przekładnie i wyjmujesz. Potem montujesz nową przekładnię w odwrotnej kolejności, zalewasz płyn i odpowietrzasz układ.
Robota niewygodna i trzeba się trochę namęczyć żeby to wymontować i zamontować z powrotem, bo dojście jest trochę kiepskie.
Pytałem kiedyś mechanika ile chce za wymianę przekładni, to zawołał 150-200 zł ale to zależy od regionu, bo wiadomo, że wszędzie ceny są różne.
Robota niewygodna i trzeba się trochę namęczyć żeby to wymontować i zamontować z powrotem, bo dojście jest trochę kiepskie.
Pytałem kiedyś mechanika ile chce za wymianę przekładni, to zawołał 150-200 zł ale to zależy od regionu, bo wiadomo, że wszędzie ceny są różne.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2009, 20:29 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
[80 B4 2.0 ABK] Demontaż maglownicy
Witam, chciałem Was zapytać o wymianę/demontaż maglownicy. Mam ABK w nim wspomaganie, ABS i EDS co z góry mocno blokuje dostęp do samej przekładni. Jak ją wyciągnąć, co trzeba wyjąć (serwo? aku?). Nie mam pomysłu jak się do niej zabrać, a na forum dużo się o tym pisze ale głównie o wyborze wymiana vs regeneracja, a sam sposób nie bardzo. Proszę o jakąś radę. Pozdrawiam i z góry dziękuję.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
[B4, 1Z, '94] Wymiana maglownicy - tworzymy poradnik
Przychodzi czas na wymiane maglownicy z powodu wyciekow, ktore sa najprawdopodobniej skutkiem jazdy z zerwana gumowa oslona. Przewertowalem troche internet i fora i czegos sie dowiedzialem, ale nie wszystko...
Pacjent: Maglownica ze wspomaganiem.
Odkrecamy dwie sruby mocujace z prawej strony, patrzac na silnik.
Wyciagamy akumulator i mamy dostep do prawej strony.
Odkrecamy kolejne dwie sruby ktroymi magiel jest przykrecony do sciany grodziowej.
Od srodka odkrecamy mocowanie kolumny kierowniczej,
Odkrecamy drazki od magla,
Odkrecamy przewody od wspomagania.
Magiel wyciagamy przez lewe nadkole, oczywiscie po jego odkreceniu
Montujemy w odwrotnej kolejnosci.
Opis ten jest poki co czysto teoretyczny, jesli ktos zna praktyke to prosze o wskazowki jak najlepiej, najlatwiej, najszybciej :>
I jeszcze pytania, czy istnieja domowe sposoby sprawdzenia maglownicy? bo zamierzam kupic uzywke i przed montazem sprawdzic brak wyciekow, luzow itp. czy oddac ja gdzies do sprawdzenia ? Na jakie cisnienie jest narazona maglownica kiedy pracuje? Ew. ktos w okolicach Rzeszowa mialby taka na sprzedaz?
Pacjent: Maglownica ze wspomaganiem.
Odkrecamy dwie sruby mocujace z prawej strony, patrzac na silnik.
Wyciagamy akumulator i mamy dostep do prawej strony.
Odkrecamy kolejne dwie sruby ktroymi magiel jest przykrecony do sciany grodziowej.
Od srodka odkrecamy mocowanie kolumny kierowniczej,
Odkrecamy drazki od magla,
Odkrecamy przewody od wspomagania.
Magiel wyciagamy przez lewe nadkole, oczywiscie po jego odkreceniu
Montujemy w odwrotnej kolejnosci.
Opis ten jest poki co czysto teoretyczny, jesli ktos zna praktyke to prosze o wskazowki jak najlepiej, najlatwiej, najszybciej :>
I jeszcze pytania, czy istnieja domowe sposoby sprawdzenia maglownicy? bo zamierzam kupic uzywke i przed montazem sprawdzic brak wyciekow, luzow itp. czy oddac ja gdzies do sprawdzenia ? Na jakie cisnienie jest narazona maglownica kiedy pracuje? Ew. ktos w okolicach Rzeszowa mialby taka na sprzedaz?
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
nie wyciagamy ;paudion pisze:Wyciagamy akumulator i mamy dostep do prawej strony.
nie wyciagniesz go tamtedy, za malo miejscaaudion pisze:Magiel wyciagamy przez lewe nadkole, oczywiscie po jego odkreceniu
pozatym, rzadko to pisze, ale sie szuka tematu na forum zanim sie go zalozy, ale poznaj moje dobre serce i masz pare wskazowek :mrgreen:
https://audi80.pl/cabrio-wybijanie-m ... t44293.htm
ps: jeszcze jedno, najpierw kup ta gume na sztyce magla zaloz ja poprawnie (wiem ze bedzie ciezko) pojezdzil tak z miesiac czasu i wtedy jak dalje masz problemy to wymien magiel, ja sie pospieszylem prawdopodobnie
wiec ktoredy mozna go wyciagnac ? :> posilkowalem sie tym co napisal mi jeden kolega z forum, ze on wyciagal przez nadkole...Kolczat pisze:nie wyciagniesz go tamtedy, za malo miejscaaudion pisze:Magiel wyciagamy przez lewe nadkole, oczywiscie po jego odkreceniu
A dzieki za podrzucenie linka, wiele tematow czytalem, ale akurat Twoj nie wpadl mi pod kursor.
Wiesz, juz rok jezdzilem na cieknacej, wtedy cieklo niewiele, bo od max do min przez jakies 9000 km, ostatnim czasem walnalem dwa razy w dziure prawym kolem i zaczelo uciekac bardziej, nawet na postoju jak auto stalo tydzien to zostala kaluza plynu. Dodatkowo sciaga mi czasami na prawo od tego momentu. Kola przelozone (choc felga wizualnie zagieta nie byla), zbieznosc ok, pod spodem tez nie wyglada zeby cos bylo wybite czy ugiete. Sciaga nie zawsze, takze podejrzewam ze to moze byc ten element, a ze i tak cieknie to wczesniej czy pozniej trzeba wymienic, ew szukac dalej.