[B3 1,6TD SB]swap 2.5TDI R5 opinie
[B3 1,6TD SB]swap 2.5TDI R5 opinie
Witam. Co sądzicie o swap'ie silnika na 2.5Tdi AAT do budy B3. Czy dużo jest pracy tzn przerabiania zeby go umiejscowić. Nie spotkałem sie z takim tematem na forum i dlatego chciałbym "usłyszeć" wasze opinie odnośnie tej idei.
Miałem podobny pomysł zeby do Siebie wrzucic właśnie 2.5 aatSzopen88 pisze:Witam. Co sądzicie o swap'ie silnika na 2.5Tdi AAT do budy B3. Czy dużo jest pracy tzn przerabiania zeby go umiejscowić. Nie spotkałem sie z takim tematem na forum i dlatego chciałbym "usłyszeć" wasze opinie odnośnie tej idei.
Obecnie jestem po wstepnych przymiarkach ale powiem od razu nie będzie łatwo
dlatego zastanawiałem sie i to bardzo poważnie czy warto.
Dałem sobie spokój bo naprawdę nieopłacalne.
Wiem że AAT pięknie śmiga i odgłos ma superaśny, AEL to ulopszony AAT wiec tez jest ciekawą opcją.
Na pewno łapy silnika będą do przeróbki + ewentualnie podłużnice, pas przedni, układ chłodzenia (wieksza chłodnica + wiskoza + intercooler), zawieszenie, uklad napedowy (skrzynka, półoski, piasty, poduchy i mocowanie skrzyni), elektryka, wiązka.
wiąże sie to z całkowitym rozbebeszeniem samochodu
bez MIGa, TIGa, podnosnika kolumnowego, wciagarki do silników, płyty traserskiej (dla samochódów), samochodu dawcy, warsztatu, kanału, wiedzy z praktycznie każdej dziedziny się nie obejdzie. pominołem tutaj wiele kwesti bo nie sposób ich wziąść pod uwagę. zapomniałem o Worku z $$$$$$
koszt części:
połówkę A6 C4 z 2,5 AAT (przód + połową kabiny poasażerskiej) można kupić za około 5000-7000zł
Robocizny nie licze bo to :roll:
Teraz podstawowym pytaniem które sobie musisz zadać to:
Czy warto ?
Za wszystkie graty do Swapa + różne pierdoły wyjdzie koło 10 tyś zł lub więcej
do tego robocizna kombinacje, kupa czasu, jednym słowem masakra.
Ładną A6 C4 1994/1995 z 2,5tdi AAT 115PS z baaaaardzo ciekawym wyposażeniem kupisz za 14-15 tys zł.
Klimatronik ele szyby ele lusterka, ele fotele, do tego w avancie gdzie mozna spać jak w hotelu.
Dlatego moją opinią jest to że nie warto.
tyle samo co z 1.9 TDI żeby obsadzić a czy zapniesz ori pas przedni to wątpię musiał będziesz zmienić na inny , chłodnica pewnie to samo , taki swap też rozważałem ale $$ i jest 1.9 mTDI . jak masz silnik , spawarkę i umiesz kluczami machać to do dzieła <ok> a jak ma ktoś to zrobić i nie ma silnika to worek pieniędzy i zapas w skarpecie , lepiej sprzedać i kupić C4/A6Szopen88 pisze:Witam. Co sądzicie o swap'ie silnika na 2.5Tdi AAT do budy B3. Czy dużo jest pracy tzn przerabiania zeby go umiejscowić. Nie spotkałem sie z takim tematem na forum i dlatego chciałbym "usłyszeć" wasze opinie odnośnie tej idei.
[ Dodano: 2009-07-25, 21:23 ]
swap B3 na mTDI zajął mi (czyli 1 osobie ) 2 dni a 3 jeździł :mrgreen:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
to samo mówiono o B3 TDI , a kolega trochim robi B4 CQ R5 , chyba mTDI http://picasaweb.google.pl/ukf4ever/CoupeQuattro#Labiel pisze:Pomysł kosztowny i pewnie nie opłacalny. Ale sam temat interesujący. Szkoda że nikt jeszcze takiego swapa nie wykonał.
Silnik 2,5 TDI R5 były dwie wersje jedna 115 KM druga 140 KM Oczywiście polecam tą 140 KM. Silnik nie do zajechania (no powiedzmy =D). Bardzo dobra jednostka na swapa. Zabawy bedzie troche pewnie inne mocowanie silnika i skrzyni. Skrzynie polecam 6 biegową. Tunerek mysli o 2,5 TDI ale 6-cio cylindrowym i jest on tragicznym silnikiem.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z tego co słyszałem to przy przebiegu około 200tyś nie jeden motor nadawał się do kapitalgi gdzie przy tym przebiegu powinien być w pełni sił. Oczywiście dużo zależy od samego użytkownika.trepek pisze:Dajcie spokuj z 6 cylindrowym 2.5 TDi! Toż to padaka jakich mało... wałki padają jak muchy, do tego koszt ich wymiany jest zabójczy.
Co do 2,5TDi rzędowego to też uważam że są to dobre jednostki. Latają przecież na tym busy które robią setki km. Niektórzy natomiast mówią że są to złe jednostki, ale myślę że mylą je z Vką 2,5TDi.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
U mnie w rodzinie jest jeden bus VW z silnikiem 2.5 TDI R5. Nalatane ma co najmniej dwa razy tyle ile moje 1.6 TD [RA] i ciągle jeździ dzień w dzień robiąc dziesiątki (często i setki) km z dość dużym załadunkiem.
Jest również A6 2.5 TDI V6 no i... ten samochód jest stałym gościem warsztatu samochodowego.
Jest również A6 2.5 TDI V6 no i... ten samochód jest stałym gościem warsztatu samochodowego.
lepiej wsadz porządne 1,9 ze 130 kucy dodaj chipa i 2.5 nie jest potrzebne... przynajmniej sie zmieści w komorze...
Powiem Ci że jeśli sie zdecydujesz na taki SWAP to bede to z niecierpliwościa obserwował... było by to coś nowego...
Wiec jak cos powodzenia. ja osobiście bym odpuścił....
Powiem Ci że jeśli sie zdecydujesz na taki SWAP to bede to z niecierpliwościa obserwował... było by to coś nowego...
Wiec jak cos powodzenia. ja osobiście bym odpuścił....
5 cylindrowe rzedówki sa świetne - pod warunkiem dobrej eksplowatacji... V6 mam nawet taka i smiga ok... wałki siadaja jak sie oleju nie zmienia albo wleje jakies siki - 180 konne sa juz mocniejsze niz te pierwsze i nic nie siada...Labiel pisze:Z tego co słyszałem to przy przebiegu około 200tyś nie jeden motor nadawał się do kapitalgi gdzie przy tym przebiegu powinien być w pełni sił. Oczywiście dużo zależy od samego użytkownika.trepek pisze:Dajcie spokuj z 6 cylindrowym 2.5 TDi! Toż to padaka jakich mało... wałki padają jak muchy, do tego koszt ich wymiany jest zabójczy.
Co do 2,5TDi rzędowego to też uważam że są to dobre jednostki. Latają przecież na tym busy które robią setki km. Niektórzy natomiast mówią że są to złe jednostki, ale myślę że mylą je z Vką 2,5TDi.