Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6TD SB]swap 2.5TDI R5 opinie

Awatar użytkownika
Szopen88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 18 gru 2008, 16:59
Lokalizacja: Rzeszów

[B3 1,6TD SB]swap 2.5TDI R5 opinie

Post autor: Szopen88 » 25 lip 2009, 20:49

Witam. Co sądzicie o swap'ie silnika na 2.5Tdi AAT do budy B3. Czy dużo jest pracy tzn przerabiania zeby go umiejscowić. Nie spotkałem sie z takim tematem na forum i dlatego chciałbym "usłyszeć" wasze opinie odnośnie tej idei.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 lip 2009, 21:14

Szopen88 pisze:Witam. Co sądzicie o swap'ie silnika na 2.5Tdi AAT do budy B3. Czy dużo jest pracy tzn przerabiania zeby go umiejscowić. Nie spotkałem sie z takim tematem na forum i dlatego chciałbym "usłyszeć" wasze opinie odnośnie tej idei.
Miałem podobny pomysł zeby do Siebie wrzucic właśnie 2.5 aat
Obecnie jestem po wstepnych przymiarkach ale powiem od razu nie będzie łatwo
dlatego zastanawiałem sie i to bardzo poważnie czy warto.
Dałem sobie spokój bo naprawdę nieopłacalne.

Wiem że AAT pięknie śmiga i odgłos ma superaśny, AEL to ulopszony AAT wiec tez jest ciekawą opcją.

Na pewno łapy silnika będą do przeróbki + ewentualnie podłużnice, pas przedni, układ chłodzenia (wieksza chłodnica + wiskoza + intercooler), zawieszenie, uklad napedowy (skrzynka, półoski, piasty, poduchy i mocowanie skrzyni), elektryka, wiązka.

wiąże sie to z całkowitym rozbebeszeniem samochodu
bez MIGa, TIGa, podnosnika kolumnowego, wciagarki do silników, płyty traserskiej (dla samochódów), samochodu dawcy, warsztatu, kanału, wiedzy z praktycznie każdej dziedziny się nie obejdzie. pominołem tutaj wiele kwesti bo nie sposób ich wziąść pod uwagę. zapomniałem o Worku z $$$$$$

koszt części:
połówkę A6 C4 z 2,5 AAT (przód + połową kabiny poasażerskiej) można kupić za około 5000-7000zł
Robocizny nie licze bo to :roll:

Teraz podstawowym pytaniem które sobie musisz zadać to:
Czy warto ?

Za wszystkie graty do Swapa + różne pierdoły wyjdzie koło 10 tyś zł lub więcej
do tego robocizna kombinacje, kupa czasu, jednym słowem masakra.

Ładną A6 C4 1994/1995 z 2,5tdi AAT 115PS z baaaaardzo ciekawym wyposażeniem kupisz za 14-15 tys zł.

Klimatronik ele szyby ele lusterka, ele fotele, do tego w avancie gdzie mozna spać jak w hotelu.

Dlatego moją opinią jest to że nie warto.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 25 lip 2009, 21:15

Szopen88 pisze:Witam. Co sądzicie o swap'ie silnika na 2.5Tdi AAT do budy B3. Czy dużo jest pracy tzn przerabiania zeby go umiejscowić. Nie spotkałem sie z takim tematem na forum i dlatego chciałbym "usłyszeć" wasze opinie odnośnie tej idei.
tyle samo co z 1.9 TDI żeby obsadzić a czy zapniesz ori pas przedni to wątpię musiał będziesz zmienić na inny :-/ , chłodnica pewnie to samo , taki swap też rozważałem ale $$ i jest 1.9 mTDI . jak masz silnik , spawarkę i umiesz kluczami machać to do dzieła <ok> a jak ma ktoś to zrobić i nie ma silnika to worek pieniędzy i zapas w skarpecie , lepiej sprzedać i kupić C4/A6

[ Dodano: 2009-07-25, 21:23 ]
swap B3 na mTDI zajął mi (czyli 1 osobie ) 2 dni a 3 jeździł :mrgreen:
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 lip 2009, 00:05

Pomysł kosztowny i pewnie nie opłacalny. Ale sam temat interesujący. Szkoda że nikt jeszcze takiego swapa nie wykonał.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 26 lip 2009, 07:54

Labiel pisze:Pomysł kosztowny i pewnie nie opłacalny. Ale sam temat interesujący. Szkoda że nikt jeszcze takiego swapa nie wykonał.
to samo mówiono o B3 TDI ;-) , a kolega trochim robi B4 CQ R5 , chyba mTDI http://picasaweb.google.pl/ukf4ever/CoupeQuattro#
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 lip 2009, 18:50

Pomysł bardzo interesujący i sam z zaciekawiem będę śledził ten temat :-)
Czasem opłacalność stoi na drugim miejscu, ważniejsza jest sztuka dla sztuki i osiągnięcie czegoś, co inni przekreślają.

tunerek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:10

Post autor: tunerek » 29 lip 2009, 21:04

Jesli jest to ten sam silnik co w a6 150 km do 2001 roku to mial małą wade wałki w głowicy lubia sie zacierać.
Sory za ortografie. ale to nie była nigdy moja dobra strona.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 lip 2009, 21:23

Chyba chodzi o jednostkę 5-cylindrową, czyli długowieczną ;-)

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 30 lip 2009, 11:20

Silnik 2,5 TDI R5 były dwie wersje jedna 115 KM druga 140 KM Oczywiście polecam tą 140 KM. Silnik nie do zajechania (no powiedzmy =D). Bardzo dobra jednostka na swapa. Zabawy bedzie troche pewnie inne mocowanie silnika i skrzyni. Skrzynie polecam 6 biegową. Tunerek mysli o 2,5 TDI ale 6-cio cylindrowym i jest on tragicznym silnikiem.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 lip 2009, 16:00

Dajcie spokuj z 6 cylindrowym 2.5 TDi! Toż to padaka jakich mało... wałki padają jak muchy, do tego koszt ich wymiany jest zabójczy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 sie 2009, 19:15

trepek pisze:Dajcie spokuj z 6 cylindrowym 2.5 TDi! Toż to padaka jakich mało... wałki padają jak muchy, do tego koszt ich wymiany jest zabójczy.
Z tego co słyszałem to przy przebiegu około 200tyś nie jeden motor nadawał się do kapitalgi gdzie przy tym przebiegu powinien być w pełni sił. Oczywiście dużo zależy od samego użytkownika.

Co do 2,5TDi rzędowego to też uważam że są to dobre jednostki. Latają przecież na tym busy które robią setki km. Niektórzy natomiast mówią że są to złe jednostki, ale myślę że mylą je z Vką 2,5TDi.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 sie 2009, 19:33

U mnie w rodzinie jest jeden bus VW z silnikiem 2.5 TDI R5. Nalatane ma co najmniej dwa razy tyle ile moje 1.6 TD [RA] i ciągle jeździ dzień w dzień robiąc dziesiątki (często i setki) km z dość dużym załadunkiem.
Jest również A6 2.5 TDI V6 no i... ten samochód jest stałym gościem warsztatu samochodowego.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 03 sie 2009, 22:31

2.5 TDI R5 nie do zdarcia <ok> ,
2.5 TDI V6 do bodajze 2002-2003 dosc awaryjny ze wzgledu slabego smarowania walkow, a pozniej poprawili smarowanie walkow i to smiga :lol:
mrozowe-80-b4-aaz-gt2052v-sie-stroi-sie-t26327.html Moja taxowka :)
hybrydowe sprzeglo na 228mm !
Sprzedam flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
blady11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 25 lis 2008, 18:20
Lokalizacja: Chelm/Dun Laoghaire

Post autor: blady11 » 04 sie 2009, 18:29

lepiej wsadz porządne 1,9 ze 130 kucy dodaj chipa i 2.5 nie jest potrzebne... przynajmniej sie zmieści w komorze...
Powiem Ci że jeśli sie zdecydujesz na taki SWAP to bede to z niecierpliwościa obserwował... było by to coś nowego...

Wiec jak cos powodzenia. ja osobiście bym odpuścił....
Labiel pisze:
trepek pisze:Dajcie spokuj z 6 cylindrowym 2.5 TDi! Toż to padaka jakich mało... wałki padają jak muchy, do tego koszt ich wymiany jest zabójczy.
Z tego co słyszałem to przy przebiegu około 200tyś nie jeden motor nadawał się do kapitalgi gdzie przy tym przebiegu powinien być w pełni sił. Oczywiście dużo zależy od samego użytkownika.

Co do 2,5TDi rzędowego to też uważam że są to dobre jednostki. Latają przecież na tym busy które robią setki km. Niektórzy natomiast mówią że są to złe jednostki, ale myślę że mylą je z Vką 2,5TDi.
5 cylindrowe rzedówki sa świetne - pod warunkiem dobrej eksplowatacji... V6 mam nawet taka i smiga ok... wałki siadaja jak sie oleju nie zmienia albo wleje jakies siki - 180 konne sa juz mocniejsze niz te pierwsze i nic nie siada...

bugalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 lis 2012, 20:00
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: bugalus » 12 gru 2014, 18:17

odświeżam temat czy komuś się udało ??
200sx do zapierdalania
b3 do dupy wozenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga