Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 B3 1.6TD CY] przegrzewa się - nie mogę znaleźć przyczyny

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 05 maja 2007, 21:15

maniaq pisze: więc właśnie zawsze ściągam opaskę zaciskową z węża, który idzie do nagrzewnicy i tam odpowietrzam
Rozszczelnij przewód odejściowy ( nie dojściowy) z nagrzewnicy .

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 05 maja 2007, 21:19

sam zrobiłeś ten swap a z chłodnicą to przekombinowałeś u mnie swap 1.8 RU na 1.6 TD CY chłodnica audi i gra

[ Dodano: 2007-05-05, 21:24 ]
jeśli coś pomyliłeś z przewodami to mogłeś przegrzać :-(

maniaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2007, 16:08

Post autor: maniaq » 06 maja 2007, 00:30

Vision pisze:sam zrobiłeś ten swap a z chłodnicą to przekombinowałeś u mnie swap 1.8 RU na 1.6 TD CY chłodnica audi i gra
akurat miałem starą chłodnicę z passata, wszystko grało...
Vision pisze:Rozszczelnij przewód odejściowy ( nie dojściowy) z nagrzewnicy .
racja, tak też robię... zawsze odpowietrzam oba węże...


myślę, że jest zapowietrzona nagrzewnica... teraz jest nowa chłodnica i zastanawiam się nad tym czy przypadkiem ta stara nie miała tak słabej wydajności, że się tak bardzo grzał... teraz jest nowa, ale znów może być zapowietrzony... spróbuję odpowietrzyć i dam znać co i jak...

pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2007, 02:03

Koniecznie napisz jak ci poszło, bo myślę że nie jedna osoba jast tutaj ciekawa co jest przyczyną. Wiele głosów było tutaj za zapowietrzonym układem i muszę sie przyznać że po przemyśleniach też nic innego mi tu nie przychodzi do głowy. Koledzy wyżej myśle świetnie to opisali, więc nie pozostaje ci nic innego jak zrobić to co radzili.

Awatar użytkownika
bono84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 03 kwie 2007, 23:38
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: bono84 » 06 maja 2007, 11:24

Na wodzie nie powinno się jeździć ponieważ na pompie wodnej i termostacie osadzi się kamień, a koszty tego nie chude.Jak już co to może być woda destylowana, nie jest droga, a jakich skutków można uniknąć. Pozdro :-D

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 06 maja 2007, 13:33

bono84 pisze:Na wodzie nie powinno się jeździć ponieważ na pompie wodnej i termostacie osadzi się kamień, a koszty tego nie chude
Popieram. Ja kupiłem auto z zalaną wodą. Wymieniłem na płyn. Ale niestety nagrzewnica była chyba zakamieniona bo jak poszedł do niej płyn to ta się rozszczelniła. I w ten sposób pozbyłem się nagrzewnicy

drejsd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 kwie 2007, 17:19
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: drejsd » 06 maja 2007, 14:29

Napisałeś,że nie masz ciśnienia...miałem troch podobne objawy po odpowietrzeniu nic się nie zmieniło, raz grzało raz nie i nie miałem ciśnienia w układzie ale pojechałem do kumpla i pożyczył mi korek od zbiornika płynu wyrównawczego.Okazało się,że na jego było OK.Pojechałem do sklepu i kupiłem drugi i był jeszcze gorszy niż ten, który miałem...spróbuj może to korek!

diter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 mar 2007, 22:10

Post autor: diter » 06 maja 2007, 18:07

ja proponuje spuscic wode i zalac spowrotem przez gorny waz od chlodnicy a nie przez zbiorniczek wyrownawczy ,zeby sie nie zapowietrzyl ja tak zrobilem w b4 i bylo ok dopoki nie walnela mi uszczelka pod glowica , a z tym ogrzewaniem mialem to samo

maniaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2007, 16:08

Post autor: maniaq » 08 maja 2007, 11:04

no i faktycznie był to zapowietrzony układ, ale podejrzewam też, że równiez stara chłodnica nie miała dobrej wydajności i po zapowietrzeniu układu bardzo szybko nabierał temperatury... teraz stawało się to wolniej, lecz i tak... wczoraj na dłuższej trasie wszystko wyglądało ok, nie żyłowałem go, jechałem spokojnie i po jakichś 80-100 km nagle temperatura zaczęła gwałtownie rosnąć, puściłem ciepły nawiew - powietrze nagle zaczęło lecieć zimne... popuściłem opaski na wężach do nagrzewnicy, posyczało troche i wszystko ok... zobaczę czy się nie będzie dalej tak robiło... temat uważam za zamknięty... dziękuję za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi... pozdrawiam ;-)

Damian1406
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23

Post autor: Damian1406 » 08 maja 2007, 13:19

Ja mówię że to pompa wody, miałem kiedyś opla i to samo się działo, gotował się zimne powietrze z nawiewów. Wymieniłem pompę i wszo wróciło do normy.

maniaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2007, 16:08

Post autor: maniaq » 08 maja 2007, 20:49

przecież juz napisałem co było przyczyną ;-) temat uważam za zamknięty...

pozdrawiam...

Maniek_28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 kwie 2007, 23:03
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: Maniek_28 » 08 maja 2007, 21:25

nie wiem czy to istotne ale tez mialem kiedys taki przypadek ze sie silnik grzal i byl zapowietrzony odpowietrzyc udalo mi sie poprzez nastawienie wlotu cieplego powietrza na max i zagotowanie plylu lub wody i wtedy uklad odpowietrza sie samoczynnie mozna mu pomagac naciskajac wezownice idaca od bloku .Jezeli zrobimy to na puszczonym zimnym powietrzu w kabinie uklad nie odpowietrzy sie poniewaz nagrzewnica jest na najwyzszym punkcie i tam zbiera sie zawsze powietrze .

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 08 maja 2007, 22:36

Czy puścisz ciepłe czy zimne powietrze to nie ma znaczenia .Płyn chłodzący tak samo przepływa przez nagrzewnice . Chyba , że masz specjalny zawór odcinający na obwód nagrzewnicy :shock:

maniaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2007, 16:08

Post autor: maniaq » 10 maja 2007, 14:09

marko pisze:chyba , że masz specjalny zawór odcinający na obwód nagrzewnicy :shock:
dokładnie... chyba, że masz taki zawór i nagrzewnicę wpiętą równolegle... ale mówiliśmy o moim przypadku, a tutaj jak wiadomo nie ma osobnego obiegu przez nagrzewnicę... nagrzewnica jest szeregowo w obiegu...

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 10 maja 2007, 17:56

marko pisze:Chyba , że masz specjalny zawór odcinający na obwód nagrzewnicy :shock:
U mnie też jest odłączona nagrzewnica.. Połączyłem węże przy wejściu w komorze silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl