Rozszczelnij przewód odejściowy ( nie dojściowy) z nagrzewnicy .maniaq pisze: więc właśnie zawsze ściągam opaskę zaciskową z węża, który idzie do nagrzewnicy i tam odpowietrzam
[90 B3 1.6TD CY] przegrzewa się - nie mogę znaleźć przyczyny
akurat miałem starą chłodnicę z passata, wszystko grało...Vision pisze:sam zrobiłeś ten swap a z chłodnicą to przekombinowałeś u mnie swap 1.8 RU na 1.6 TD CY chłodnica audi i gra
racja, tak też robię... zawsze odpowietrzam oba węże...Vision pisze:Rozszczelnij przewód odejściowy ( nie dojściowy) z nagrzewnicy .
myślę, że jest zapowietrzona nagrzewnica... teraz jest nowa chłodnica i zastanawiam się nad tym czy przypadkiem ta stara nie miała tak słabej wydajności, że się tak bardzo grzał... teraz jest nowa, ale znów może być zapowietrzony... spróbuję odpowietrzyć i dam znać co i jak...
pozdrawiam...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Koniecznie napisz jak ci poszło, bo myślę że nie jedna osoba jast tutaj ciekawa co jest przyczyną. Wiele głosów było tutaj za zapowietrzonym układem i muszę sie przyznać że po przemyśleniach też nic innego mi tu nie przychodzi do głowy. Koledzy wyżej myśle świetnie to opisali, więc nie pozostaje ci nic innego jak zrobić to co radzili.
Popieram. Ja kupiłem auto z zalaną wodą. Wymieniłem na płyn. Ale niestety nagrzewnica była chyba zakamieniona bo jak poszedł do niej płyn to ta się rozszczelniła. I w ten sposób pozbyłem się nagrzewnicybono84 pisze:Na wodzie nie powinno się jeździć ponieważ na pompie wodnej i termostacie osadzi się kamień, a koszty tego nie chude
Napisałeś,że nie masz ciśnienia...miałem troch podobne objawy po odpowietrzeniu nic się nie zmieniło, raz grzało raz nie i nie miałem ciśnienia w układzie ale pojechałem do kumpla i pożyczył mi korek od zbiornika płynu wyrównawczego.Okazało się,że na jego było OK.Pojechałem do sklepu i kupiłem drugi i był jeszcze gorszy niż ten, który miałem...spróbuj może to korek!
no i faktycznie był to zapowietrzony układ, ale podejrzewam też, że równiez stara chłodnica nie miała dobrej wydajności i po zapowietrzeniu układu bardzo szybko nabierał temperatury... teraz stawało się to wolniej, lecz i tak... wczoraj na dłuższej trasie wszystko wyglądało ok, nie żyłowałem go, jechałem spokojnie i po jakichś 80-100 km nagle temperatura zaczęła gwałtownie rosnąć, puściłem ciepły nawiew - powietrze nagle zaczęło lecieć zimne... popuściłem opaski na wężach do nagrzewnicy, posyczało troche i wszystko ok... zobaczę czy się nie będzie dalej tak robiło... temat uważam za zamknięty... dziękuję za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi... pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23
nie wiem czy to istotne ale tez mialem kiedys taki przypadek ze sie silnik grzal i byl zapowietrzony odpowietrzyc udalo mi sie poprzez nastawienie wlotu cieplego powietrza na max i zagotowanie plylu lub wody i wtedy uklad odpowietrza sie samoczynnie mozna mu pomagac naciskajac wezownice idaca od bloku .Jezeli zrobimy to na puszczonym zimnym powietrzu w kabinie uklad nie odpowietrzy sie poniewaz nagrzewnica jest na najwyzszym punkcie i tam zbiera sie zawsze powietrze .