Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B4 ABT] moduł AC czy dobrze działa?

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

[Audi 80 B4 ABT] moduł AC czy dobrze działa?

Post autor: Katana_6 » 30 lip 2009, 19:19

Witam
Pokusiłem się o zamontowanie w swojej B4 z silnikiem ABT modułu AC.
Wszystko wykonałem według schematów jakie umieścił w swoim poście Solskier tzn. podłączenie kabli.
I tak teraz jak przekręcę kluczyk od razu wyskakuje napis "OK" po czym gaśnie.
Czy tak powinno być?
Jak miałem moduł MC to mrugała mi kontrolka od oleju (i jeszcze inne) a po zapaleniu gasła.
Czy w module AC też tak nie powinno być że wyświetla mi informacje o złym ciśnieniu oleju a po odpaleniu dopiero powinien pojawić się napis "OK"?

I jeszcze jedno w module MC jak zostawiłem na światłach lub włączone radio i wyjąłem kluczyki po otwarciu drzwi odzywał się brzęczek. A teraz jak mam moduł AC - cisza.
Też tak powinno być?
A jeśli tak to da się to jakoś przerobić żeby było jak w module MC, czyli żeby przypominało o pozostawieniu na światłach?
Proszę o odpowiedź
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 30 lip 2009, 19:45

Katana_6 pisze:I tak teraz jak przekręcę kluczyk od razu wyskakuje napis "OK" po czym gaśnie.
Czy tak powinno być?
Dokładnie tak, gdybyś dodatkowo zamontował moduł LKG (do tylnych świateł i stopu) to napis OK wyskakiwałby po naciśnięciu hamulca.
Katana_6 pisze:Czy w module AC też tak nie powinno być że wyświetla mi informacje o złym ciśnieniu oleju a po odpaleniu dopiero powinien pojawić się napis "OK"?
U mnie komunikat o niskim ciśnieniu oleju wyskakuje po upływie kilku sekund po przekręceniu stacyjki w zapłon, gdy nie odpalę silnika. Z tego co wiem to tak powinno być.
Katana_6 pisze:I jeszcze jedno w module MC jak zostawiłem na światłach lub włączone radio i wyjąłem kluczyki po otwarciu drzwi odzywał się brzęczek. A teraz jak mam moduł AC - cisza.
Też tak powinno być?
Po przeróbce MC na AC w B4 trzeba dodatkowo zamontować brzęczek, ponieważ w B4 brzęczek jest zamontowany w module MC. W B3 problemu nie ma, dlatego że występuje on osobno jako przekaźnik nr 292, montowany jest na listwie przekaźników pod kierownicą.

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 30 lip 2009, 20:01

U mnie komunikat o niskim ciśnieniu oleju wyskakuje po upływie kilku sekund po przekręceniu stacyjki w zapłon, gdy nie odpalę silnika. Z tego co wiem to tak powinno być.
No widzisz a u mnie jest tak:
przekręcam na zapłon, ale nie odpalam i właśnie zaświeca się kontrolka "OK" i po paru sekundach gaśnie mimo że nie odpaliłem auta i potem nic już nie wyświetla. Nawet jak odpalę nie cofając kluczyka. Czyli coś nie tak podłączyłem?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 30 lip 2009, 20:29

Katana_6 pisze:Czyli coś nie tak podłączyłem?
Niekoniecznie, czytałem gdzieś że przy dodawanych AC lubią występować różne dziwne historie. Może też być coś uszkodzone w module, trudno jednoznacznie określić przyczynę.

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 30 lip 2009, 20:33

A jak sztucznie wywołać aby kontrolka od oleju się zaświeciła?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 30 lip 2009, 20:48

Proponuję abyś sprawdził dynamiczną kontrolę oleju w AC (zdejmij przewód z białego czujnika oleju, odpal silnik, potrzymaj go chwilę na obrotach w okolicy 2500 obr, i zobacz czy AC wyświetli komunikat o niskim ciśnieniu oleju) i napisz jakie efekty.

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 30 lip 2009, 20:56

Zrobiłem tak
odłączyłem niebieską czujkę (niebieski kabelek nad filtrem oleju) i właśnie pojawił się komunikat o oleju na przekręconym zapłonie, ale silnik nie odpalony, gdy z powrotem połączyłem go z czujką komunikat zgasł, chyba jest dobrze. jutro sprawdzę odłączając biały kabelek od czujki pod filtrem.
Dzięki za pomoc
Masz u mnie bronksa :mrgreen:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 30 lip 2009, 21:12

Coś mi się wydaje że zamieniłeś przewody od czujników lub masz uwalony czujnik oleju.
Sprawdź jeszcze podłączenie:
Pin 17 przewód szaro-biały czujnik biały
Pin 19 przewód niebiesko-biały czujnik brązowy

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 30 lip 2009, 21:30

Sprawdziłem dobrze jednak nie jest wszystko ok.
Jak odłączę tą czujkę nad filtrem oleju (przewód niebiesko-czarny) to dzieje się tak jak Ty mówisz czyli:
Mobilek pisze: U mnie komunikat o niskim ciśnieniu oleju wyskakuje po upływie kilku sekund po przekręceniu stacyjki w zapłon, gdy nie odpalę silnika. Z tego co wiem to tak powinno być.
Obstawiam że źle podłączyłem
Jutro dokładnie sprawdzę. (Tak to jest jak się samemu dorabia kostki :-/ ).
Ale raczej moduł AC jest w porządku.

Jak bym miał uwalone czujniki od oliwy to na starym module MC było by coś nie tak a było wszystko dobrze.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 30 lip 2009, 21:38

Katana_6 pisze:Obstawiam że źle podłączyłem
To zamień miejscami piny we wtyczce i będzie <ok>

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 30 lip 2009, 21:45

Tylko widzisz u mnie było inaczej:
bo pisałeś:
Mobilek pisze:Sprawdź jeszcze podłączenie:
Pin 17 przewód szaro-biały czujnik biały
Pin 19 przewód niebiesko-biały czujnik brązowy
U mnie nie było niebiesko-białego tylko był niebiesko-czarny we wtyczce od modułu MC był pod pinem nr 7.
A który czujnik jest od czego?
Czyli ten pod filtrem włącza komunikat gdy ciśnienie jest za duże.
A ten czujnik nad filtrem (kabelek niebiesko-czarny) gdy ciśnienie za niskie tak?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 30 lip 2009, 21:55

Katana_6 pisze:U mnie nie było niebiesko-białego tylko był niebiesko-czarny we wtyczce od modułu MC był pod pinem nr 7.
Kolory czasami się różnią, ale ten niebiesko-czarny jest od czujnika brązowego (0,3 bara) i ma być podłączony do pinu 19 w kostce AC.
Katana_6 pisze:Czyli ten pod filtrem włącza komunikat gdy ciśnienie jest za duże.
Nie ma czujników od zbyt wysokiego ciśnienia, są tylko od zbyt niskiego.

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 30 lip 2009, 21:58

Ok dzięki, jutro to sprawdzę.
Kolory czasami się różnią, ale ten niebiesko-czarny jest od czujnika brązowego (0,3 bara) i ma być podłączony do pinu 19 w kostce AC.
czujnik brązowy to ten nad filtrem?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 30 lip 2009, 22:08

Katana_6 pisze:czujnik brązowy to ten nad filtrem?
Nie to ten pod filtrem.

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 30 lip 2009, 22:29

I jakiego koloru powinien tam iść kabelek?
Bo u mnie jest szaro-biały (chyba)
a do czujki nad filtrem jest niebiesko-czarny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl